Warcraft III: Reign of Chaos (2002)

Alternatieve titel: Warcraft 3

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Sierra, Capcom en Blizzard

Na ontvangst van een alarmerende waarschuwing van een mysterieuze profeet, moet Thrall, oorlogsaanvoerder van de Orcs, zijn krijgers leiden naar een nieuw vreemd land. Dit gaat gepaard met conflicten tussen Orcs, Humans, Night Elves en Undead en een nog gevaarlijkere vijand; The Burning Legion.

Louis2703
In tegenstelling tot starcraft niet zo'n heel boeiend spel.

avatar van basik
Ik heb hier echter toch urenlang speel plezier aan beleefd vooral op lan. Klein aantal units, met hero's werkt gewoon goed. Ook leuk om die cpu spawns te pakken, daar kan je soms speciale beesten maken etc.
4* is het zeker waard.

avatar van DoraRing
Zoveel dat dit spel te bieden heeft.
En zoveel dat dit spel waard is. Een leuke singleplayer campaign en een nog betere mulitplayer met een geniaal ladder systeen wat daarna allemaal is overgenomen door andere rtsen met online mogelijkheden.
Een dikke **5**

avatar van DoraRing
Ik neem aan de The Frozen Throne er ook nog opgezet wordt.

avatar van basik
Dat betwijfel ik aangezien het een expansion is..

1 van de 10 of zo spellen die ik heb uitgespeeld. Zeer de moeite!

basik schreef:
Dat betwijfel ik aangezien het een expansion is..

De opzet van beide spellen zijn gelijk, maar qua missies e.d. totaal verschillend.

Misschien wel mijn favoriete strategie game. Warcraft heeft een erg hoge coolness met al haar elven, undead, brute orcs en uit hun kluiten gegroeide mensen wie met magie en enorme wapens de orcs bestrijden. De game kent erg veel en leuke karakters met stoere one-liners en uiterlijkheden. De single player campaigns zijn zeer de moeite waard; het verhaal weet prima te boeien en je ziet het in elke campaign van een andere kant, zonder dat het de chronologie aantast. Soms krijg je tussenfilmpjes die er verschrikkelijk goed uitzien. Wie herinnert zich niet de thuiskomst van Arthas en de storm aan orcs en humans in het introfilmpje van de droom van Thrall? Wat me daarnaast het meest heeft beziggehouden was toch wel het online gamen. Ik deed geen 'normale' games, want daarin werd ik altijd verslagen en uitgescholden, omdat ik veel te langzaam ben met het bouwen van een kamp/leger etc. Echter, enkele custom games deed ik zo vaak dat ik me in sommigen onverslaanbaar waagde. Heerlijk gevoel wanneer je andere online gamers verslaat, anderzijds erg beroerd wanneer een andere user je neersloeg.. 4.5* voor deze game, de expansion is ook een must.

avatar van Tommeh
De online Tower Defense games vond ik nog het leukste aan deze game. Nog meer mensen hier die dat gedaan hebben?

Ja. Maar ik was meer van de AOS Triwar's. Alhoewel ik laatst voor het eerst in tijden weer eens online was en die zo goed als niet meer gespeeld worden.

avatar van Tsjo-Wi
Ik speelde vooral gewone games, maar dan wel 3 vs 3 random team, omdat ik te slecht was voor 1 vs 1 . Maar ook die custom games heb ik vaak gespeeld. Vond die tower defense alleen niet zoveel aan. Ik was meer van de Mazes enzo. Ook die grote battles zoals Helms Deep vond ik wel gaaf.

Helms Deep was inderdaad leuk, maar ook Troy was een erg gave verldslag!

avatar van DoraRing
Ik heb op ROC in de top 100 gestaan. (h)

avatar van UndahCovah
De SP al minstens 5x uitgespeeld.

De SP met de beste verhaallijn die ik ooit gespeeld heb

5 Keiharde, verdiende sterren

is dit bedoeld incl. de uitbreiding The Frozen Throne?scheelt voor mij namelijk nogal in score

UndahCovah schreef:
De SP al minstens 5x uitgespeeld.

De SP met de beste verhaallijn die ik ooit gespeeld heb

5 Keiharde, verdiende sterren
SP?

avatar van Phoenix
Single Player

avatar van DoraRing
De single player van brood war heeft een orgineler verhaallijn

avatar van DoraRing
Trouwens warcraft 3 was totaal iets anders dan wat we van starcraft gewend waren. Beter toch? Dat het niet precies hetzelfde is alleen inplaatst van space fantasie.

avatar van Tha)Sven
Al die mods voor deze game maken het toch ook wel speciaal. Genoeg mensen die dit spel hebben nu alleen maar de mods spelen en eigenlijk voor de rest er weinig meer mee doen.

avatar van DoraRing
Mods? Je bedoeld die costum game spelletjes"? of echt de mods?
Want echt goede mods ken ik er niet van.

avatar van Tha)Sven
Ja ik doelde idd die custom games. Ik was echt DotA verslaafd en Footman Frenzy.

avatar van Lucas
Absoluut 1 van mijn favoriete spellen. De vernieuwingen ten opzichten van deel 2 pakken allemaal heel sterk uit van de prachtige 3d look, de introductie van helden, de toevoeging van de nieuwe partijen, tot de over de verschillende campaigns doorlopende verhaallijn. Ontzettend sfeervol, ijzersterk verhaal in de single player, goede multiplayer en een heel eenvoudige en toch flexibele mapmaker. Daarbovenop komen nog de extra maps van blizzard en de vele custom maps van andere spelers en vele andere mods als extra modellen. Wat mij betreft een dikke 5*.

avatar van DoraRing
Dota is wel tof alleen lagt het bij mij.

avatar van DoraRing
wisten jullie dat blizzard er eerst 6 rassen van wilde maken.
Namelijk: Humans, Orcs, Night Elf, Undead. Dwarves en Burning legion.

Jammer, noujah misschien in warcraft 4 beter.

Vast in 2012.

avatar van Tha)Sven
Dwarves waren wel heel cool geweest, maar ik vind deze balans ook heel goed. Alle rassen hebben echt hun eigen voor en nadelen en hun eigen charmes.

avatar van DoraRing
Idd, bij warcraft 4 misschien beter!
Tot 2012!

avatar van Tha)Sven
Is er dan een nieuwe Blizzard release dan ?

avatar van DoraRing
Nee, maar zoiets verwacht ik het wel.
Blizzard is bezig aan een nieuwe mmo.
Mmo
Hopelijk iets nieuws en een nieuwe mmorpg

Vond deze iets minder omdat het grafisch wat anders was en steekte rap tegen vond ik persoonlijk.
Had veel liever het tweede spel.