Warcraft III: Reign of Chaos (2002)

Alternatieve titel: Warcraft 3

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Sierra, Capcom en Blizzard

Na ontvangst van een alarmerende waarschuwing van een mysterieuze profeet, moet Thrall, oorlogsaanvoerder van de Orcs, zijn krijgers leiden naar een nieuw vreemd land. Dit gaat gepaard met conflicten tussen Orcs, Humans, Night Elves en Undead en een nog gevaarlijkere vijand; The Burning Legion.

avatar van ReMyTje86
Dit is tot nu toe me beste RTS game die ik ooit heb gespeelt, ik vind dat mensen die op de grafischepunten, spel willen gaan verzwakken. Als je verder gaat kijken tis een spel dat word gemaakt op toen die tijd op een pentium 2 gespeeld kon worden zodat meer mensen der aan konden spelen. Rond die jaren hadden mensen ook problemen met het geld om het uittegeven voor nieuwe onderdelen om je pc beter te maken dus blizzard dacht als we een klein stapje terug nemen dan geven we alles om de spel toch noch zo mooi grafisch te maken. Dus iedereen die deze spel een laag cijfer geven alleen om grafisch dan vind sorry hoor maar dan heb je echt weining verstand van plezier hebben om games. Dus een spel dat voor iedereen is bestemd voor elke pc niet alleen warcraft 3 maar elke blizzard product, slim toch ? Jah blizzard is wel slim daarom hebben ze nu zo'n dikke pand . Dus... maar, even verder over het spel zelf ik heb hem allang uitgespeeld 4 keer al totaal en ik vind dat blizzard heel erg goed bezig is op een grote verhaal lijn op basis van warcraft. Ik bleef gewoon genieten van de spel. Verder vond ik de spel vloeiend lopen de battles zijn goed in evenwicht. Het is noch steeds leuk om op battle,net te spelen ik doe het noch steeds maar niet zo intensief als vroeger. Top spel me nr2 in me top 10. 5***** (9,7)
............................. nu maar hopen op warcraft 4

avatar van BlackskullB
Heel erg goed is deze game, vooral het verhaal over Arthas vind ik echt geweldig. Toch wel echt de beste Real-Time Strategy game die ik tot nu toe heb gespeeld, samen met Frozen Throne natuurlijk. Ik heb me hier heellang aan vermaakt toen ik het leende van een vriend van me, toen ik het terug moest geven miste ik het al meteen. Helaas heb ik het tot nu toe nog nooit in een winkel kunnen vinden.
De cutscenes in dit spel zijn ook van topkwaliteit en vermaken ontzettend, en voegen veel aan het verhaal toe. Al met al geef ik deze game zeker wel een dikke 5 sterren.

avatar van Tha)Sven
Voor 15 euro kun je hem kopen op www.bol.com. Als je niet volledig van deze game hebt kunnen genieten, dan is het dat zeker waard.

avatar van BlackskullB
Ok,dankjewel! Ik zal zeker kijken ^^

Somehow heb ik altijd ruzie met die Orcs , 'k weet niet wat het is maar ik kan er nooit mee winnen. Met de Humans, Undead en Night Elves heb ik dat probleem.

Geweldig spel natuurlijk met zowel een goede single- als multiplayer. Qua graphics vind ik het iets hebben waardoor het er tijdloos uitziet. De muziek is ook prachtig, die lijkt zichzelf soms aan te passen aan hoe je ervoor staat (euforisch, dreigend).

Wel verdiend 5*

maxmus
Beste uit de Warcraft Series.
Alles word nu verneukt met wow

maxmus schreef:
Beste uit de Warcraft Series.
Alles word nu verneukt met wow

Ik denk dat het gewoon je ding niet is.

gamelord
Heb hem een tijd niet meer gespeeld + uitbreiding.
Maar de verhaallijn zit nog in mijn hoofd, echt een superspel!
Ik haal vooral veel plezier uit de stukken om een basis te bouwen,
een leger optebouwen en het leuke is dat je verschillende rassen in je leger kan stoppen. Wat mij nog het meeste bijstaat is dat de prins die
in het begin alles goed doet toch voor de duistere machten kiest.
Waar het in frozen throne verder gaat. De movies in de game zijn ook super. 4,5*

avatar van N811
Er zijn toch geen andere RTSen met zo een community en zo een goed werkend Onlinesysteem.

avatar van hectometersnor
Blijft een geweldig en tijdloos spel, net als met Starcraft. Ik speel elke week wel op zijn minst een paar potjes "Footy" op Battle.net. Echt een geweldige costum game.

avatar van N811
Momenteel de beste game die er is!

avatar van PsvPride
Verslavend en een geweldige story- en multiplayer!

avatar van N811
Ik own nog steeds online

avatar van caliber27
ik kill iedereeen online

avatar van jellecomicgek72
Cassevis schreef:

1 uurtje?

avatar van Tsjo-Wi
Dat is onmogelijk dus weet ook niet waar hij dat vandaan haalt. Misschien heeft hij het over die tutorial campaign met Thrall...

avatar van hectometersnor
Cassevis schreef:
Het verhaal speel je in een uurtje uit maar de online games zijn geweldig!!!

Wat wij niet weten is dat Cassevis eigenljik een Koreaan is.

avatar van Cassevis
O ja sorry, ik bedoel inderdaad de tutorial campaign met Thrall.
BTW ik ben geen Koreaan.

avatar van Cassevis
Waar kan ik het verhaal dan vinden?

koe

avatar van wolly
battle.net is echt cool

ze mogen van mij wel warcraft IV maken

avatar van Tsjo-Wi
I agree

Blizzard, rot op met je Diablo, World of Warcraft en Starcraft, ik wil gewoon Warcraft!

wow heeft zijn beste tijd gehad, vond cata niks. Diablo lijkt me wel weer leuk. Strarcraft, nooit gespeeld.
Give us a damn new Warcraft !!!!

ben nu nog bezig met replay van The Frozen Throne, daarna deze parel weer even spelen

avatar van Donnasbroeikas
Voor de mensen die ook op battlenet zitten, hoe kan je hosten?

avatar van ReMyTje86
Donnasbroeikas schreef:
Voor de mensen die ook op battlenet zitten, hoe kan je hosten?

Om je router poorten open te gooien. Hier word alles uitgelegd, Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model - PortForward.com

avatar van Donnasbroeikas
ReMyTje86 schreef:

Thanks

Strategy is niet mijn genre. Maar blizzard maakt het wel interessant

tijd voor warcraft 4

N811 schreef:
tijd voor warcraft 4

Het is al heel lang tijd voor warcraft 4

JustMike schreef:

Het is al heel lang tijd voor warcraft 4
Ik denk dat blizzard wel een manier verzint dat die er wel zou komen. Ik hoop het teminste. Eerst 2 starcraft uitbreidingen en daarna gaan ze hopelijk werken aan warcraft 4. Ik vraag me af wat ze zullen doen want ik kan niet geloven dat ze wow laten uitsterven want de wow fans zijn ook wel geboeid in een warcraft 4. Miss kunnen ze het verhaal van wow in warcraft 4 gebruiken, ik vind het prima.

Iemand die uberhaupt uitkijkt naar het hele Warcraft 3 Reforged gebeuren? Het hele Blizzcon was dit jaar vrij rampzalig maar ik moet zeggen dat deze uh...reskin / remake van wat toch nog altijd een van de betere Fantasy RTS games blijft toch wel erg cool uitziet. Getuige bvb deze vergelijking tussen origineel en Reforged..