RollerCoaster Tycoon World (2016)

Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Pipeworks, Nvizzio en Area 52
Uitgegeven door Atari

Bouw en beheer je eigen pretpark. Kies uit een ruime selectie aan attracties, van nostalgisch vertier tot duizelende achtbanen! De talloze bouwmogelijkheden per attractie, en thema's laten je een park creëren dat tot de verbeelding spreekt, en aan alle wensen van je bezoekers kan voldoen. Hou je bezoekers tevreden door te investeren in nieuwe attracties, terwijl je je budget nauwlettend in het oog houdt. Voor de eerste keer in de reeks kun je samen met drie andere spelers aan een online pretpark bouwen.

Tien jaar geleden is het alweer dat RollerCoaster Tycoon 3 verscheen! Ik kijk hier dan ook watertandend naar uit.

De voortekenen van deze "comeback" zien er alvast goed uit. Geen microtransacties, en de eerste screenshots geven een vertouwd beeld. De multiplayer klinkt als een leuke toevoeging. En volgens developer Pipeworks hoeven we ons geen zorgen te maken over de singleplayer, want offline spelen is geen enkel probleem. Toch even fijn om te horen na het SimCity debacle...

avatar van threeohthree
Nooit echt een enorm groot fan geweest van de series, maar absoluut vermakelijk none the less. Goede teaser ook!

Fijn om te horen dat we inderdaad gewoon lekker offline achtbanen kunnen gaan crashen, want het always online principe van SimCity was niks minder dan vreselijk inderdaad.

Kan me bijna niet voorstellen dat ze iets maken dat net zo goed als het origineel is, maar ik geef het graag de kans. Ben een fan van de serie, installeer bijna elke 1, 2 jaar wel eens weer deel 1 of 2 voor een paar dagen fun. Gewoon omdat ik er dan naar verlang.

Van mij hoeft de reeks niet 3D te zijn, maar anderzijds is het ook wel aantrekkelijk om te zien. Hoop vooral dat ze die heerlijke gameplay erin krijgen. Deel 3 viel me destijds tegen, maar kort gespeeld. Miste de ziel van 1 en 2.

Deel één is moeilijk te overtreffen, maar deel 3 was echt retevermakelijk. Kijk hier dan ook erg naar uit!

avatar van Dragonslayer
Die nieuwe trailer is echt om van te kotsen.
RollerCoaster Tycoon World - PC - VIP (English Trailer) - YouTube

Grafisch ziet dat er nog lelijker uit dan RCT3.

Sinds de game naar Nvizzio is gegaan is het er wel op vooruit gegaan. De coaster editor ziet er nochtans veelbelovend uit. Ik kijk er in ieder geval weer naar uit. 10 december mogen we er mee aan de slag!

avatar van bvonk
Is nog niet echt te zeggen hoe het er echt uit gaat zien, hier zijn nog wat beelden en dat ziet er wel gewoon goed uit.

RollerCoaster Tycoon World - Entire Twitch Livestream (PAX 2015) - YouTube

Ik vind het er kaal uit zien. Weinig details, beetje grauwe beelden.

Als de gameplay niet heel goed is (lees: ouderwets zoals het was), dan gaat dit denk ik vrij matig worden.

Wil het wel graag spelen als enorme RCT (deel 1 en 2) fan.

0,5
Ik heb de bèta gespeeld en ik wil m'n geld terug, ik heb er geen vertrouwen meer in. En trouwens de release is verplaatst naar 2016.

avatar van Princess Piranha
Er is een beta?

De graphics komen ergens uit het jaar 2003 als ik zo de trailer bekijk? Mwja, hoe dan ook; ik ga dit toch wel spelen. Lang geleden dat ik zo'n soort game heb gespeeld. Hopelijk gaan zo niet zo lopen kloten met allerlei vage servers zoals bij Sim City toen het geval was een paar jaar terug. Heb die game daardoor nooit kunnen spelen. Gewoon mee opgehouden op 'n gegeven moment.

All Seeing Fish
jellecomicgek72 leef jij ook nog ?

Zonde dat de game pas in 2016 komt, nu moet ik een ander kerst cadeau gaan zoeken voor mijn vriendin

All Seeing Fish schreef:
jellecomicgek72 leef jij ook nog ?

Raised from the dead.

0,5
Slechtste spel ooit gemaakt de graphics zien er niet uit de mensen lopen alsof ze aan de drugs zitten de coaster builder werkt voor geen meter de coaster cam is heel erg bibberig en ik vond het al zo raar dat ie nu al uit kwam maar hij is in early acces dus we zitten echt met geld dorstige ontwikkelaars ik gooi deze game in de vuilnis bak en ik koop planet coaster