The Escapists (2014)

PC / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Action / Strategy

Ontwikkeld door Mouldy Toof
Uitgegeven door Team17

Probeer als gevangene te ontsnappen uit de gevangenis. Gedurende het voorbereiden van je plan dien je je zo onopvallend mogelijk te gedragen, om deze vervolgens zo perfect mogelijk uit te voeren. Breng alle potentiële ontsnappingsroutes in kaart, en knutsel allerhande gadgets in elkaar die je kunnen helpen tijdens je vluchtpoging.

avatar van Thomas83
Ik volg sinds deze week een let's play-serie van dit spel op Youtube, en het ziet er wel echt leuk uit. Een beetje repetitief misschien, maar dat werkt wel in dit spel. Je zou nog meer moeten kunnen en niet kunnen, maar wat me vooral aanspreekt naast het hele concept van naar een gevangenisontsnapping toewerken is dat de gevangenis een beetje tot leven komt. Je voel toch wel dat gevangenissfeertje zoals je dat uit films kent, en omdat iedereen zijn eigen naam, uiterlijk en gevangenis hebben voelen gevangenen toch niet helemaal als de willekeurige poppetjes die je wat op kunnen leveren.

Het is een geweldig spel ik ben uit alle gevangenissen ontsnapt en het is nu ook uit voor Xbox 360 nog meer plezier

avatar van Donkerwoud
Ik heb het de laatste tijd niet getroffen qua games. Na 'Banished' wederom een game die ik na een uurtje of vier helemaal beu was. Snap wel de aantrekkingskracht van dat hele 'ontsnap uit een gevangenis' idee, maar de gameplay is teveel gericht op saaie handelingen om het spel vooruit te helpen.