Shining Resonance (2014)

Alternatieve titel: Shining Resonance Refrain

PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Media.Vision
Uitgegeven door Sega

Het verhaal speelt zich af op een eeuwenoud continent, in het land Alfheim, ook wel bekend als het "Land van God". Vroeger leefde er vele draken in Alfheim, maar deze zijn reeds allemaal uitgestorven. Echter, één draak wist te overleven. Zijn naam is "Kouryuu Irvan". Hij is nu het doelwit van velen. Onbesuisde avonturiers en drakendoders hebben het op Kouryuu Irvan gemunt. Maar er zijn ook mensen die de draak willen beschermen, zij strijden tegen het onrecht onder de naam de "Dragon Instrumentalists".

centurion81 (crew)
Hier even de demo van (uit)gespeeld en alhoewel ik sinds Ys VIII wel positief tegenover ARPGs sta, is me dit echt veel te Japans. De muziek, de belachelijke pakjes, de eindeloze mono- en dialogen met amper inhoud, ik knap er nogal op af

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik heb de demo een ook gespeeld een tijdje terug. Was op zich wel benieuwd naar de Shining -RPG's. Nog nooit iets uit gespeeld. Maar ik was helaas ook niet bijster onder de indruk. Game mechanics en presentatie voelen wat gedateerd aan.

Wellicht dat de demo gewoon een verkeerde indruk geeft van wat de game uiteindelijk te bieden heeft. Zou niet voor t eerst zijn. En sommige JRPG's hebben sowieso wat tijd nodig.Misschien dat ik me nog eens laat overhalen als ie wat beter aan de prijs is.