Lara Croft and the Temple of Osiris (2014)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Crystal Dynamics
Uitgegeven door Square Enix

Lara Croft reist af naar Egypte, en moet daar tegen haar zin samenwerken met één van haar rivalen, de schattenjager Carter Bell. Ze moeten het opnemen tegen de kwaadaardige god Set. Om deze te verslaan zijn ze genoodzaakt om de hulp in te roepen van twee verbannen goden: Horus en Isis.

Ik heb begrepen dat dit tot vier spelers kan. Is het ook leuk met 'slechts' twee? Of mis je dan bepaalde stukken in de game die alleen gangbaar zijn voor groepen van vier?

All Seeing Fish
Hadouken schreef:

Je kan de game in je eentje zonder enige moeite voor 100% uitspelen !

Wat ik heel erg raar vind is dat wanneer ik online ga en vervolgens weer verder wil gaan met mijn eigen game ik verder moet spelen in het spel van de host.
Ik heb dus 100%, ik ga online in het spel van de host die 45% heeft en vervolgens heb ik 45% in mijn eigen game

Het aantal trophies is erg mager op de Playstation 4 12 stuks in totaal, waarvan de hoogst haalbare goud "complete all challenges""helaas door bovengenoemde een te onoverzichtelijke en grote uitdaging voor één trophie.
Had het de Xbox One versie geweest dan had ik nog wel door willen spelen voor de laatste beloning, de Xbox One versie van de game heeft maar liefst 40 achievements.

Het is een vermakelijke game maar ik zou de game pas digitaal iclusief de dlc aanschaffen onder de 12 euro!

avatar van Delloo
Speelt heerlijk weg. Heb de game als single player gespeeld. En dat is erg leuk. Replay van levels vond ik minder interessant. Echt een leuk tussendoortje voor de Tombraider fans, al haalt dit het bij lange na niet bij de echte Tombraider games zoals Rise of the Tombraider.
Een uur of 10 heb ik er toch wel over gedaan voordat ik de credits zag. Gespeeld als gratis Gold game voor de XBOX One.

avatar van FlorisV
Aardig tussendoortje met een zacht prijsje, in dezelfde stijl als Lara Croft And The Guardian of Light, dat net als die titel gerust ook op de PS3 en Xbox 360 had gekund. Dit is wederom bedoeld als spel voor meerdere spelers, maar ik heb enkel singleplayer gedaan dus vel ook alleen daar een oordeel over en kan me voorstellen dat het leuker is met een groep. Het spel bevatte wel veel minder een puzzelelement dan ik verwachtte en gaat vooral om behendigheid, naast af en toe doorkrijgen wanneer magie of een explosief vereist is en weten waar je naar toe moet. De challenge tombs waren ook niet puzzelachtig genoeg.|

De statische camera is af en toe vervelend. Hier en daar zul je een afgrond in vallen omdat je van een afstand niet alles heel goed kunt inschatten.

De vele diamanten die je vind voelen niet echt alsof ze genoeg toevoegen. Je kunt er kisten mee openen met een random beloning, maar het was beter geweest er zichtbare beloningen in te stoppen. Het arsenaal van Lara raakt al spelende lekker uitgebreid maar niet elk wapen varieert genoeg van de anderen. De beste wapens vond ik vaak de twee uzi's, hoewel de shotgun me af en toe ook van pas kwam tegen bepaalde beulen. De granaatwerper en bazooka waren heel sterk maar ook goed gebalanceerd omdat ze suicidaal konden uitwerken.

Het actie element is wel goed gedaan. Je moet vaak wel handig zijn met je gadgets zoals de schietkabel of de staf van Osiris. Af en toe ren je over instortende bruggen of krijg je te maken met hordes reuzen insecten of krokodillen...en de eindbazen maken het extra leuk en hier zijn er ook meer dan genoeg van.

Grafisch is het in orde, maar dus zeker niet op PS4 nivo. Het einde viel me wat tegen. Waarom opeens cartoon achtige tekeningen? Ik hoop eigenlijk vurig dat Crystal Dynamics gewoon weer verder gaat met old school Tomb Raider titels, geschoeid op de oude leest, maar met verbeterde gameplay en graphics, want grafisch mag je ook nu met een laag budget meer verwachten door alle verbeteringen die gemeengoed geworden zijn. Ze waren op hun best met Anniversary, Legend en Underworld (lastig om de beste daar uit te pikken!).