Blacksite: Area 51 (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

De opvolger van Area 51 is een first-person shooter met een missie-systeem en meerdere oplossingsmogelijkheden. Als Aerian Pierce, een voormalige special forces huurmoordenaar en aan het hoofd van een kleine groep huurlingen, moet je in het kleine stadje Rachel in Nevada een zwerm aliens en mutanten bevechten.

avatar van WeZet
Iets minder dan het origineel (Area 51) en een verband tussen deze twee kan ik ook niet ontdekken eerlijk gezegd. De gameplay is niet slecht, en af en toe krijg je nog wel eens een euforisch gevoel (ik denk aan de grootschalige helicoptertocht richting 'dome', maar het verhaal is verder zeer slap.