Blacksite: Area 51 (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Midway

De opvolger van Area 51 is een first-person shooter met een missie-systeem en meerdere oplossingsmogelijkheden. Als Aerian Pierce, een voormalige special forces huurmoordenaar en aan het hoofd van een kleine groep huurlingen, moet je in het kleine stadje Rachel in Nevada een zwerm aliens en mutanten bevechten.

Dit kan best wat worden, maar hopelijk heeft dit spel een degelijk verhaal deze keer...

avatar van rpger
Ik heb het een beetje gehad met de 1st person shooters, het genre is wat mij betreft nu volledig uitgemolken, het wordt tijd dat er weer eens wat revolutionaire games in de markt te komen.

Ik begin idem een beetje uit te kijken op schietspellen. De meeste spellen beginnen in het begin goed, maar in de latere levels wordt het vaak saai. Omdat je vaak allerlei super-wapens krijgt en op eenzame industrieen terecht komt. Ik ben zelf niet zo van onder de indruk over Crysis. Het ziet er qua grafisch prachtig uit. Ik heb van dit spel BS 5.1 enkele trailers gezien. BS 5.1. ziet ook hiet grafisch mooi uit, maar ik zag al dat de vijanden, zoals alle vijanden zijn. Ik wacht op de demo.
Iedereen zal deze site wel kennen. Maar ik geef hem toch maar:

avatar van Brandjuh
arnoudo schreef:
Iedereen zal deze site wel kennen. Maar ik geef hem toch maar:

Daar stem ik 100% mee in.

Het blifjt allemaal een beetje op het zelfde spoor dwalen, het word gewoon weer tijd voor vernieuwing.
Voor het grafische deel geef ik een 4.

ik denk dat een een goeie game gaat worden met de trails die ik heb gezien!!maar voor de zekerhieid heb ik toch de demo geprobeerd gaaf!!

famsguy je stem kan niet kloppen, want de game heeft voor de PS3 vertraging opgelopen en is verschoven naar begin 2008. Verwijder die stem maar... en trouwens je hebt niet de complete game gespeeld, maar een demo.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Op demo's stemmen is inderdaad niet de bedoeling. Ik heb de stem verwijderd.

avatar van kArIzMa_TuRk
Gaat 'ie een beetje op demo's lopen stemmen.

avatar van Tha)Sven
Dit is een bedroevend spel. Ik ben deze slechte, on originele , realistisch / na bije toekomst shit hele beu.

Blacksite: Area 51 is volgens vele magazines en sites één brok teleurstelling, spijtig... Toch heeft een vriend van mij het spel gekocht, hij vindt het spel blijkbaar toch een erg leuk spel.
Binnenkort maar eens langsgaan...

Ik heb het spel ondertussen grondig gespeeld en het spel wist mij niet helemaal te bekoren, eigenlijk een tegenvaller van jewelste! Blacksite: Area 51 heeft al om te beginnen niets te maken met het spel Area 51, dat op de PlayStation 2 en Xbox drie jaar geleden was verschenen, dat was wél een erg leuk spel. Ik keek persoonlijk erg uit naar Blacksite: Area 51. De trailers zagen er strak uit, de wapens zagen er cool uit, toch is het spel één grote warboel geworden! Als speler krijg je ook een team dat je meehelpt in de strijd, maar talloze mankementen laten je teammaten voor het minste sneuvelen, behoorlijk vervelend als je het mij vraagt. Talloze mankementen zitten in dit spel verwerkt, blokstenen die plots verdwijnen, teammaten die tegen muren staan op te lopen, het kon allemaal beter worden gebracht. Het verhaal van Blacksite: Area 51 is ook niet bepaald interessant en het einde is één groot raadsel, het verhaal is onduidelijk gebracht naar de speler toe, toch moet ik toegeven dat de graphics en de muziek van het spel van degelijke kwaliteit zijn. Het uiteindelijke resultaat van Blacksite: Area 51 laat behoorlijk veel steken vallen, maar het spel heeft ook zijn pluspunten, zoals de muziek en de graphics mogen er best wezen, dus er valt zeker plezier te beleven met Blacksite: Area 51, huren is dan ook de allerbeste optie voor dit spel.
Cijfer: 2,5*!

avatar van Ga_me_bre_aker
Leuk en goed spel.
Goede wapens ETC.

gamelord
Had gisteren blacksite gekocht en ben nu zo'n vijf uur erop zitten.
Het is een goed spel, mooie graphics en te gekke sound erin.
Het spel word in het begin leuk gemaakt door die soort tremors
die uit de grond komen. Verder een plezierig spel, geen ditjes of
datjes, moeilijk gedoe etc etc. Het spel speelt heerlijk en is van
groot amusement ( althans voor mijzelf).
Ik ga hem eerst uitspelen. Ben nu het tweede checkpoint voorbij in de level die rachel heet.
Nu staat hij dus qua punt op een 4,5*. Het kan nog dalen of stijgen.

gamelord
heb blacksite uitgespeeld, het is een aardig spel dat zich lekker laat spelen. Alleen het slot bij deze shooter is niet orgineel. (begin er een beetje de pest in te krijgen, altijd eindigt een shooter met evacuatie per helikopter) . Daarom een half punt eraf. De gameplay kan bij mij altijd beter worden, aangezien ik volgende maand een nieuwe videokaart haal.
leuk en aardig 4,5 *

avatar van PsxPs2Ps3
ben ik de enigste dan die het spel op de ps3 heeft

Ik weet er echt niks meer van, ik heb het wel uitgespeeld.
De graphics zijn oke.
Alleen was deze vetduur..gekocht voor 67€ op 17januari(het bonnetje zit ernog bij).:p
Dus heb hem al een jaartje bijna.

avatar van NDSL09
Gelukkig destijds voor 20 euro gekocht, want meer is Blacksite naar mijn mening niet waard (op dit moment). Redelijke shooter en heb me er redelijk mee vermaakt. Gameplay is naast het geluid ook redelijk te noemen. Ook lijken de omgevingen soms wat slecht uitgewerkt, maar de sfeertjes zijn goed. Al met al een best vermakelijke shooter, maar niet van topniveau..

avatar van WeZet
Iets minder dan het origineel (Area 51) en een verband tussen deze twee kan ik ook niet ontdekken eerlijk gezegd. De gameplay is niet slecht, en af en toe krijg je nog wel eens een euforisch gevoel (ik denk aan de grootschalige helicoptertocht richting 'dome', maar het verhaal is verder zeer slap.

War-Ultima
Een niet al te beste FPS, hij heeft zijn goede momenten maar het voelt allemaal erg zielloos en slordig aan.
Inspiratieloze shooter? ja dat is het zeker, uiteraard zijn sommige inspiratieloze shooters wel te pruimen maar Blacksite bevat weinig variatie in vijanden en ook staan de framerate drops en bugs in de weg om echt van de game-play te kunnen genieten.
Je kunt wel duidelijk zien dat Midway de FPS toppers zoals doom, killzone en wolfenstein etc. heeft gekozen voor inspiratie.
De vijanden en omgevingen zijn alleen niet zo geweldig en ook zijn er maar weinig monsters.
De vijandige soldaten zien er ook steeds hetzelfde uit en die kom je jammer genoeg het vaakst tegen.
Het verhaal slaat in feite nergens op, wat zeg ik, er zit uiteindelijk niet eens een verhaal in, ga daarheen, kill dit en kill dat.
Ook het einde is slap en geeft je een leeg gevoel mee, ook erg jammer dus.
Het is in feite dus maar een matige hommage/ode aan de klassieke en succesvolle first person shooters.
Blacksite is de opvolger van de aardig goede FPS Area 51, naar mijn mening had er alleen geen tweede moeten komen.

Van de ene FPS gamer naar de ander, vermijden dit spel.

Dr. Salvador
Hmm, klinkt inderdaad niet best nee.... Maar het origineel was wel gewoon goed, niet meer, niet minder.

Ik heb hetzelfde met The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, vooral Buthcher Bay is lachwekkend slecht soms!

Maar goede review!