Code Name: S.T.E.A.M. (2015)

Nintendo 3DS
Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Stel een team van vier agenten samen, die elk hun eigen persoonlijkheden hebben. Het team moet onder leiding van Abraham Lincoln, de zestiende president van de Verenigde Staten, de strijd aanbinden met buitenaardse wezens die de planeet proberen te veroveren. Je bekijkt de turn-based gevechten vanuit derdepersoonsperspectief, waardoor deze strategiegame aanvoelt als een third-person shooter. Online kun je met of tegen andere spelers strijden.

Iemand die zich deze heeft aangeschaft en eerste indrukken kan beschrijven? Kritieken zijn slechts matig, komt blijkbaar niet in de buurt van Fire Emblem of Advance Wars qua kwaliteit.

Nope. Ik ben gek op turn-based games maar om de een of andere reden zegt deze me totaal niets. Denkelijk sla ik hem gewoon over en wacht netjes op Fire Emblem. Ik zie het vroeg of laat wel weer uitgroeien tot een cultspel of zo.

Ze zijn het wel redelijk aan promoten, maar vrees toch dat het een tegenvaller gaat zijn qua verkoop, spijtig voorIntelligent Systems. Maar daardoor waarschijnlijk wel vroeger aan korting te krijgen in de winkels. Eens afwachten.

Mja. Da's ook een optie. Uit een budget bak voor een 10-15 euro zie ik mezelf hem wel plukken. Maar fullprice helaas niet. Daarvoor staat er teveel ander spul op mijn wishlist.

Overigens...na een uurtje gespeeld te hebben zijn mijn eerste indrukken wel degelijk positief. Speelt heel lekker (vergelijkbaar met Valkyria Chronicles), het grafische stijltje en 3D effect bevallen en het geheel is lekker licht verteerbaar qua verhaal / opzet. Enige wat lichtjes problematisch zou kunnen zijn / worden is het overzicht - lijkt me dat de camera niet ver genoeg uitzoomt om voldoende zicht te krijgen op het hele gebeuren in grotere battles. Maar tot nog toe valt het zeker nog te doen.

Verander die 'zegt me totaal niets' van anderhalf jaar terug maar in 'heel aangenaam verrast'.