Alienation (2015)

PlayStation 4
Shooter / Action

Ontwikkeld door Housemarque

Vecht met vrienden en vuurkracht terug tegen buitenaardse aanvallers die de aarde willen veroveren. Schiet erop los met een verwoestend arsenaal van conventionele, hybride en buitenaardse wapens om de buitenaardse indringers te elimineren in gigantische, vernietigbare omgevingen. Experimenteer met verschillende spelersklassen, verbeter je vaardigheden en pas wapens aan om je personage tot de held te maken die past bij de manier waarop jij wilt spelen.

avatar van JacoBaco
Niemand die dit speelt? Tja, met games als Dark Souls 3, Uncharted 4, Ratchet & Clank en sinds vandaag Doom is dat misschien wat te veel gevraagd. Toch is dit een hele fijne shooter,... voor tussendoor.

Voor €20 kun je deze kopen in de Playstationstore en het is van de makers van Dead Nation (2010).

Nope. Geen PS4. Had ik er eentje dan was dit absoluut een game die ik in huis zou halen. Dead Nation vond (en vind) ik absoluut geweldig. Sowieso vind ik twinstick shooters altijd leuk om te spelen (al sinds Smash TV - de eerste waar ik destijds in de arcades mee in aanraking kwam), en deze ziet er geweldig uit.

avatar van JacoBaco
Smash TV !! Wat een mooie herinneringen heb ik aan die game! En wat was ie heerlijk moeilijk!

avatar van Slainte_Mhath
Gister via de PS-store gekocht en gedownload. Vanavond spelen. Benieuwd!

avatar van JacoBaco
In het begin moest ik even inkomen, maar ik ben inmiddels lichtjes verslaafd. In je eentje is het prima te doen, maar met meerdere spelers is het ook erg tof. Het kan af en toe flink hectisch worden. Wel wat framedrops hier en daar, maar ach. Erg toffe game en ook de muziek past er perfect bij! Ik heb er voor €20 al flink wat uren ingestoken. Minstens 60 uur!

avatar van Slainte_Mhath
JacoBaco schreef:

Ik ben nu bij "Battleship"
Zeer verslavend, mooie graphics, goede muziek, sfeervol.
Doet me denken aan Loaded wat ik op de Playstation speelde.
Erg blij met deze blinde aankoop en een aanrader!

@Slainte_Mhath:
Mooi dat de game je zo goed bevalt! Leuke trophies ook. Als je van trophies houd tenminste. Ik ben toevallig met de laatste bezig en dat is level 30 worden op Hardcore en dat betekend dood is dood en dus geen herkansingen. Ik zit nu op level 24 en het is al een paar keer echt bijna misgegaan! Toch lullig als je op level 29 dan toch net even per ongeluk doodgaat. Maar goed, ik probeer het 1x en als het niet lukt, jammer dan!

Loaded ken ik overigens niet.

JacoBaco schreef:
Maar goed, ik probeer het 1x en als het niet lukt, jammer dan!
Enne? Gelukt? Houdt ons niet zo in spanning!

Grovonion schreef:
Enne? Gelukt? Houdt ons niet zo in spanning!

Ja, het is gelukt!

avatar van FlorisV
Fijn om te lezen dat het verslavend is. Het beste compliment voor een game. Ik heb hem pas in een sale gekocht en ga hem binnenkort uitproberen!

avatar van FlorisV
Eerste indruk is positief: het is goed afgewerkt, zelfs in het Nederlands vertaald en speelt erg soepel. Het is misschien wat te simplistisch om langere tijd te kunnen boeien, maar een lekker tussendoortje.

avatar van TonyTHorror
Sterke twin-stick shooter en tot mijn grote verbazing kwam ik nog andere spelers online tegen, terwijl de game al 7 jaar oud is inmiddels. Dan merk je wel dat dit in co-op nog een stuk beter tot z'n recht komt allemaal, maar ook solo is dit erg verslavend.

TonyTHorror schreef:

Toeval maar ook vandaag nog in co-op gespeeld met twee vrienden en het blijft inderdaad een erg sterk spel, net als Dead Nation. Wellicht zelfs nog wat beter. Heb zelf geen PS4/5, maar dit is geheid een titel die ik in huis zou halen.