Flight of the Amazon Queen (1995)

Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Interactive Binary Illusions
Uitgegeven door Renegade

Joe King heeft een verwende dame aan boord van zijn vliegtuig en stort midden in het Amazone-regenwoud neer. Terwijl hij naar een manier zoekt om zijn vliegtuig te repareren, gaat zij er richting het groen vandoor. Joe ontdekt dat ze door een stam Amazones gevangen is genomen.

avatar van Deftones_JP
Dit schijnt ook een oud pareltje te zijn! Nou zit ik op dit moment aardig in de adventure games (broken sword 4 en over drie dagen in de remake van monkey island 2) dus ik ga deze voorlopig niet checken maar staat zeker wel op het lijstje.

avatar van Shangri-la
Voor het geld hoef je het niet te laten want deze game is op de ScummVM website gratis te downloaden.

avatar van Deftones_JP
Nee daarom, heb jij de game (ooit) gespeeld?

avatar van Shangri-la
Ja gedeeltelijk maar ik heb toen een pc crash gehad en daarna geen zin meer gehad om opnieuw te beginnen. Maar wat ik er van gespeeld heb was zeer vermakelijk al is het natuurlijk wel allemaal gedateerd.

Dankij de discussie bij lost horizon weer even hier aan het kijken. Heb deze game meerdere malen op de Amiga uitgespeeld. Zag er tof uit en speelde vetrouwd zoals monkey island en indiana jones destijds. De adventure zelf vond ik toen erg vermakelijk, mooie setting, humor en een goed verhaal met leuke puzzels. En ook hier een klein beetje die indiana jones sfeer die het altijd goed bij mij doet.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik heb Steve Stamatiadis een keer bedankt voor dit ontzettend gave spel toen ik hem tegen kwam en hem gezegd dat ik deze creatie een van de beste point n click adventures vond die ik had gespeeld en hij scheen er door verrast te zijn. Wel grappig als je ziet waar hij tegenwoordig mee bezig is. Dit spel is natuurlijk een duidelijk Indiana Jones rip-off met zijn leren jasje, pet en honkbalknuppel in plaats van een zweep, avonturen ergens in de rimboe en een soort van Duitsers als tegenstanders... hmmm!! En ik wilde de versie met spraak dolgraag hebben toen die uitkwam, dus hier alles netjes gekocht. Zou Steve nog om kunnen lachen. De stemmen zijn erg leuk. Gewoon een keer proberen, hij is nu gratis te spelen.