Bully (2006)

Alternatieve titel: Canis Canem Edit

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Je kruipt in de huid van Jimmy Hopkins, bekend als een echte pestkop. Omdat je al van vele scholen bent weggestuurd vanwege je gedrag, ben je in een kostschool beland, genaamd Bullworth. Dit is een uiterst strenge kostschool met veel bewaking die geen pestgedrag duldt. Maar dit kan Jimmy Hopkins uiteraard niet laten en hij begint zijn pesterijen tegen verschillende groepen zoals de nerds en de rijkeluiskinderen.

Pastichio Rocker
Ik vind dit spel leuker dan alle GTA's.

avatar van LimeLou
Ik moet opeens denken aan de humor van deze game, echt geniaal. Als dit een film zou zijn was het echt een quote feest

Hey look, it's Petey! The most girlish boy in the school !

avatar van Martijn
Haha als je dat al een goede quote vind gaat er nog een wereld voor je open als je echt films gaat kijken!

avatar van LimeLou
Ik kijk ontzettend veel films Deze game is gewoon zeer quote-achtig voor een game.

avatar van wiiplayer
Dit lijkt me eigenlijk wel echt leuk

avatar van LimeLou
Is het ook GTA en school gemixt door elkaar

avatar van wiiplayer
Ja, ik sluit de PS2 sowieso een keer aan op mijn nieuwe HD TV
Heb wel weer zin in een old school gamepje.

SeptuSword
Erg fijne game destijds, wat mij enorm irriteerde was de beveiliging die in de stad rondliep.
Het slaat helemaal nergens op, als je "spijbelt" van school dat er dan van die spijbel-politie rondloopt, heel irritant.

avatar van Esp
Esp
Een van de leukste games die ik ooit heb gespeeld. Voorzichtig uitgedrukt is het GTA maar dan op een school. Geweldige game.

avatar van ix-mario-x
fantastische spel! lekker pesten op leerlingen en leraar aanvallen! wie haat school moet deze game eens spelen ik heb dit spel al uitgespeeld ik geef dus volle 5*

Gamers opgelet !!

Rockstar Games zal komen met een deel 2 hiervan volgend jaar..

!!!

avatar van Waackx
Het idee was fantastich maar helaas zijn de meeste missies niet van een hoog niveau.

'Bully 2-onthulling stond tijdens The Game Awards gepland' | Nieuws | Gamer.nl

Schijnbaar is er een vervolg in ontwikkeling en was het de bedoeling dat deze vorige week zou worden gepresenteerd, maar dat is niet doorgegaan.

Ben best benieuwd nu.