Assassin's Creed: Rogue (2014)

Alternatieve titel: Assassin's Creed: Rogue Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Speel als Shay Patrick Cormac en ervaar de transformatie van Assassin tot Assassin Hunter. Jaag op uw oude orde die u bedrogen heeft, de Assassins. Deze game speelt zich onder andere af in New York City, de Wild River Valley en op de Noordelijke Atlantische Oceaan. Dit doet u met behulp van uw schip, The Morrigan.

MikeMannuh
Kan hier kort over zijn. In bijna alle opzichten Black Flag 2. Niet erg origineel, maar Black Flag was leuk, en deze is ook vermakelijk. Dus, als je Black Flag leuk vond, en zin hebt in nog wat meer van dat, dan vermaak je je hier ook mee.

Wel een half puntje minder voor gebrek aan originaliteit.

avatar van dr channard
In maart ook voor PC beschikbaar voor de fans die beide delen willen spelen

Volgens mij heeft ook deze gast niet de nonchalante charme van Edward Kenway.

Uiteindelijk toch mijn favoriete AC personage tot nu toe denk ik.

avatar van dr channard
Ondanks dat ik Black Flag echt geen leuk deel vond (piraterij was niet echt mn ding) moet ik je gelijk geven over het personage

Een topper in de reeks van AC. Wederom een gigantische open wereld die vrij bugloos te verkennen valt, met een mooie variatie tussen stad (New York), ruige winterlandschappen (N-A oceaan) en prachtige bosrijke gebieden (rivierdelta). Alles is werkelijk prachtig vormgegeven! Vooral de ijsgebieden zijn uitermate indrukwekkend. Opnieuw is het geluid uitstekend. Zowel de zeeslagen als de diepsneeuw die onder je schoenen vermorzelt wordt, alles klinkt ontzettend goed. De moeilijkheidsgraad zit ergens aan de ondergrens van net goed, maar het zijn de 'stalkers' die het toch allemaal net ietsje uitdagender maken dan voorheen. Je speelt met een tempelier, en die krijgt af en toe wat assassins achter zich aan. Er is je dus geen moment rust gegund, want elk moment kan iemand die lijkt op te gaan in de menigte je proberen te vermoorden. In het begin zorgde dit toch voor een paar kleine jump-scares bij mij. Bovendien zijn de leiders van de nederzettingen die je probeert te veroveren ook waardige tegenstanders. Leuke toevoeging! Minpuntjes zijn dat de klim-en-klauter puzzels echt wel te eenvoudig zijn (waar ze ten tijde van AC2 soms toch nog wel uitdagend konden zijn). Ook vond ik ik sommige wapens echt niet handig werken (die granaten bv). Meestal bleef ik dus bij het zwaard en de pistolen of slaappijlen.

De single-player is vrij snel uitgespeeld (ik schat een 10 uur) maar zit wel vol met originele actie sequenties op verrassende locaties. En dan heb je uiteindelijk nog maar 25% van de map gezien! Als je alles wilt verkennen, zijmissies doet en dergelijk ben je makkelijk 40u zoet.

AC Unity heb ik nog niet gespeeld, en krijgt heel wat kritiek. Dit is echter een aanrader!

avatar van Bombong
MarlowBrando schreef:
De single-player is vrij snel uitgespeeld (ik schat een 10 uur)

Het verhaal zelf is inderdaad kort, veel korter dan van de overige reguliere AC-games en ik denk nog wel korter dan 10 uur. Hoewel ik altijd direct met alle side missions begin en alleen nu en dan naar het hoofdverhaal terugga, viel het me op hoe snel dat voorbij was. Maar er is zo veel te doen buiten de main story dat je toch weer een tijd zoet bent. Al die extra's bepalen voor mij sowieso altijd het plezier in de AC-reeks.

avatar van Delloo
De remasterd versie op de Xbox One gespeeld. Ben er uren en uren zoet mee geweest. Het (korte) verhaal is goed en de vrije wereld is fantastisch. Om alles de ontdekken, alle schatkisten en andere verzamelobjecten binnen te halen, ben je echt wel even bezig (ik denk dat ik er wel een uur of 40 in heb zitten). Toch bleef dat leuk. Ook al was het wel steeds min of meer het zelfde trucje in een ander jasje. Ook de gevechten op zee zijn geweldig. En dan natuurlijk het jagen op walvissen en haaien met de harpoen. Ik ben een fanatieke natuurliefhebber. Grote tegenstander van de walvisvaart. Maar in de game is het toch echt geweldig. Dan gaan even de principes "overboord".
Assassins Creed blijft een boeiende serie. Al heb ik er na een game helemaal uitgespeeld te hebben meestal wel weer voor een jaartje genoeg van. De 4 1/2 is ook vooral door de prachtige grapics van de Xbox One.