Sega Rally Revo (2007)

Alternatieve titel: Sega Rally

PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360

Ontwikkeld door Sega en Bugbear
Uitgegeven door Sega

In Sega Rally race je over meerdere ondergronden zoals modder, sneeuw, gravel en natuurlijk ook asfalt met allerlei vierwiel- en tweewielaangedreven auto’s. Tijdens de races zullen de omgevingen en banen veranderen doordat jij en je tegenstanders er overheen racen en flinke afdrukken achterlaten in de modder. Een baan ziet er dan ook geen lap hetzelfde uit en wordt elke race bovendien steeds slechter begaanbaar. De tracks bevinden zich in acht verschillende omgevingen die elk geïnspireerd zijn op exotische locaties over de hele wereld.

avatar van jaspertje3
Demo nu in de Europese Playstation 3 Store.

Game voor Xbox in de winkel, en in mijn bezit.
Schademodel is 0 maar sjonge sjonge, de parcours en de modder is prachtig. zo gaat je modder bijvoorbeeld weg als je door het water rijdt etc.

Een arcade game.

avatar van Spawn NL
Hmm ik zit te twijfelen of ik deze ga kopen.

Op de gewone Xbox vond ik Rally sport challenge 2 echt heel tof, lekker arcade in verschillende type race modus rond scheuren was heel tof.

Is deze game een beetje vergelijkbaar, want ik vind collin McRae altijd wel leuk maar bij een Rally game wil ik gewoon lekker simple door de modder heen scheuren met het gaspedaal veel open.

Iemand die me iets meer kan vertellen?

Heb deze game een dag in bezit ( 360 ). De hele dag gespeeld en hij valt me helemaal niet tegen. Hij boeide mij zelfs zoveel dat ik vandaag helemaal geen halo 3 online heb gespeeld.

De graphics vind ik persoonlijk zeer mooi, lekker vrolijk gekleurd, vogels die vliegen en de parcours zijn zeer mooi. In totaal 33 auto's en 20 parcours ( verdeeld over 4 thema's ) dat houd je wel ff zoet.

Mensen besef wel dat dit een arcade racer is, dus lekker vol gas het parcours door. Maar let op, de game is alles behalve makkelijk en het duurt ff voor je de besturing onder controle hebt. Als je die eenmaal hebt dan nog zal je alles op alles moeten zetten om als 1e over de line te komen.

Aanrader voor diegene die van arcade racer houden en van doorzetten weten.

Deze mannnen geven de game een 7.5

Ik vind de game ook wel goed, de controle is idd moeilijk, en pas na een tijdje finish je als eerste. Zoals marco ook zegt, remmen in deze game is dodelijk. Eén klein foutje, en je race is over.

ps2gamer
Leuk, heeeeeel leuk. De game is zeker arcade: de rem hoef je niet te gebruiken, af en toe gas loslaten is genoeg om de bochten door te komen en ook de foute muziek die je hoort tijdens het racen verraadt de arcade afkomst van dit spel. Maar de bandenkeuze (3 verschillende profielen) maakt een duidelijk verschil tijdens het racen en goed bochtenwerk is nodig om de tegenstanders in te halen, want in tegenstelling tot in veel andere racegames rijd je er op rechte stukken niet zomaar naar toe. Samen met colin mcrae rally (2) de beste rally game die ik al gespeeld heb.

O ja, 4.5 sterren (psp versie)

Wat een ondergewaardeerde titel is dit zeg! dit is een heerlijke arcade game geworden met aardig graphics , de console versie speelde vrij lekker en het was best uitdagend. Ik vind dat dit spel zeker de moeite. Overigs wel een minpunt vond ik de multyplayer want die was te onoverzichtelijk. Al met al geef ik het 4 sterren.

Een toffe arcade racer, absoluut geen simulatie zoals de gran turismo reeks.
Maar dat hoeft ook niet,het straalt de arcadegameplay uit van de originele sega rally game uit de jaren '90.

Een beetje nostalgie