Senran Kagura: Bon Appétit! (2014)

PlayStation Vita
Music

Ontwikkeld door Meteorise
Uitgegeven door Marvelous, XSEED en Limited Run

In deze spin-off in de Senran Kagura -reeks nemen de rondborstige ninja's het tegen elkaar op in een kookduel! Deze oorlog in de keuken loodst je door een aantal ritmische battles waarin je knoppen op het juiste moment moet indrukken. Door een zo lang mogelijke combo aan te houden bepaal je de uiteindelijke kwaliteit van je gerecht.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Op zich wel een aardige ritmische game, maar niet eentje die enorm lang blijft boeien. Het spel kent weinig variatie in de gameplay. Er zijn slechts drie spelmodi, waaronder een free play modus. Daarnaast is er een story mode voor ieder karakter: tien (of mogelijk elf, zover ben ik nog niet gekomen) in de main game, en nog eens dubbel zoveel als je de DLC erbij neemt. Petje af voor ieder die zover geraakt, want je moet wel een enorme fan zijn van wat Senran Kagura te bieden heeft, om de verhaalmodus voor ieder karakter te doorlopen. Kort gezegd speel je per karakter vijf battles. Bij ieder karakter zitten nog wat korte stukjes dialoog, maar die stellen echt niets voor. En al waar het uiteindelijk om draait is... eh, ja waar draait het eigenlijk allemaal om in deze game

De gameplay verandert niet. Iedere battle is opgesplitst in drie stukken, waarin je in ninja record-tempo gerechten klaarstoomt door muzieknoten weg te spelen. Het is echt een basic ritmische game, met enkel de afwisseling tussen normale muzieknoten, en muzieknoten welke je iets langer vasthoudt of wegspeelt door meermaals op een knop te rammen. Bij iedere ronde die je wint, blaas je in dramatische stijl de halve garderobe van je tegenspeelster, tot ze enkel nog in haar bikini in een pannetje staat te roeren. En bij het behalen van een prefect score staat er natuurlijk nog een err... smakelijk dessert voor je klaar...

Desondanks is de gameplay best aardig in zijn eenvoud. De moeilijkheid is goed uitgebalanceerd, de animaties zijn komisch en de liedjes (al zijn het er niet meer dan een handjevol) mogen er ook wezen. Maar na een de verhaalmodus voor één karakter, en dus een battle of vijf, gespeeld te hebben, ben ik er ook weer even helemaal klaar mee. Het is een game waarbij herhaling een grote rol gaat spelen, en na verloop van tijd heb je alle tussen filmpjes ook wel gezien, en blijft er weinig meer over. De laatste modus, de arcade modus, is ook meer van hetzelfde. Enkel speel je zes battles achter elkaar voor een plekje op de highscore-lijst (waar je natuurlijk onmogelijk nog op de bovenste plaatsen geraakt). Geschikt voor korte speelbeurten dus.