Aaru's Awakening (2014)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Macintosh / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door Lumenox
Uitgegeven door Lumenox

De balans tussen Dawn, Day, Dusk en Night is ernstig verstoord in de wereld van Luminox. Hierop stuurt Dawn haar sterkste krijger, genaamd Aaru, naar het domein van Night, om de orde te herstellen.

Een van de PS+ spellen van deze maand. Heb hem toen juist even geprobeerd en ben niet direct onder de indruk. Ik heb het gevoel dat de besturing onnodig complex is gemaakt. Ik zit meer te vechten met de controls om naar mijn volgende bestemming in het level te komen dan toegelaten is om er plezier aan te beleven. Misschien dat ik het nog niet begrepen heb, maar lijkt eenvoudig genoeg qua opzet.

avatar van Marcellussss
Grovonion schreef:

Richten met het wapen is vooral lastig, en de levels vereisen soms een mate van precisie wat met deze controls moeilijk te behalen is. Buiten dat heb ik niet echt problemen met controls eigenlijk; het vloeit niet helemaal lekker soms, maar het werkt wel aardig. Had of een betere engine, of wat makkelijkere levels moeten hebben. Liefst een beetje van beide.

Zelf kreeg ik er pas echt last van bij de laatste level van Night (wereld 3). Gelukkig kun je wel zoals in Super Meat Boy zonder te wachten weer beginnen bij checkpoints, welke ook veel aanwezig zijn (al worden ze wel steeds sporadischer). Het is ook een vrij korte game geloof ik; heb hem zo'n twee uur gespeeld en denk dat ik er al bijna doorheen ben, ondanks dat ik bij sommige stukken erg lang vast heb gezeten.

Verreweg het zwakste punt vind ik trouwend die stem van de verteller. Zwaar onaangenaam om naar te luisteren, maar gelukkig kun je die stukken skippen.