The Legend of Korra (2014)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Activision

The Legend of Korra is gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie van Nickelodeon en speelt zich tussen het tweede en derde seizoen af. Je speelt als de avatar Korra, die als enige de beschikking heeft over alle vier de elementen. Elk element zal zijn eigen aanvallen hebben, die je op allerlei verschillende manieren kunt combineren.

Een 4.2 op ING en een 3 op GameSpot. Zal waarschijnlijk door het tweede of derde team van Platinum gemaakt zijn als je het vergelijkt met TW101 en Bayo 2.

kiriyama
Well fuck! Ik keek aardig naar dit spel uit als opwarmertje voor Bayonetta 2, maar laat hem denk maar links liggen. Jammer, had toch meer verwacht van Platinum.

Oef!

Net wat filmpjes op YouTube zitten kijken en dit ziet er wel erg treurig uit. Saai leveldesign, houterige camera, vervelende minigames en zelfs de combat lijkt stroef. Dit had ik echt niet gedacht van Platinum. Wat een dieptepunt voor ze. Hopelijk kan ik eind van de week deze vieze smaak wegspoelen met Bayo 2, maar deze gaat definitief van m'n wishlist af. Als ik het niet had geweten had ik nooit gedacht dat dit van Platinum was.

Zo een 3 en een 4,2 is wel extreem laag zeg. Ik denk dat ik deze game ook maar even in de ijskast zet.

kiriyama
Op aanraden van een vriend toch gekocht vanavond en ik moet op m'n eerdere bericht terugkomen. Korra is een prima spelletje geworden. Gewoon leuk om te spelen zonder al te veel poespas. Ik ben nu op de helft en kan me inmiddels totaal niet meer vinden in de recensies van IGN en Gamespot. Te moeilijk? QTE's die te snel zijn? Veel moeten grinden? Niets van dat alles. Snap echt niet waar die kritieken vandaan komen, of die mensen moeten gewoon niet kunnen gamen. Ik speel op normal en ben pas 1 keer doodgegaan tijdens een gevecht. Dit is dan ook wel op alle fronten een Platinum-light. Toch vermaak ik me er prima mee en raad ik het aan de fans ook zeker aan. Filmpjes en recensies doen dit spel geen eer aan.

Mankementen zijn het saaie leveldesign en bossbattles, maar kan er nu toch wel een 3.5* aan kwijt. Morgen weer verder.

Wat ik graag wil voor Sinterklaas.

Een Zwarte Piet van chocola.