Command & Conquer: Red Alert II (2000)

Alternatieve titel: Command & Conquer: Red Alert 2

Strategy

Ontwikkeld door Westwood

Red Alert 2 gaat verder waar het eerste deel eindigde. Stalin is overleden en inmiddels opgevolgd door Tsaar Romanov. Deze heeft nogal een hekel aan de Verenigde Staten en begint een verrassingsaanval. Hiermee barst de strijd tussen de Sovjets en de Amerikanen om de wereldheerschappij eens te meer los. Beide partijen vechten dit uit met de modernste en meest futuristische wapens.

Heb nu zelfs de hoofdtrack van limewire gedownload:

"Westwood studios - Red Alert 2 (hell march 2)"

voor de geintresseerden.

Lexcoaster
Erg leuke strategy game. Yuri's Revenge is zelfs nog beter! 3.5*

Beeld: 3,5*
Geluid: 3,5*
Gameplay: 3,5*
Langetermijn: 4*

Eindbeoordeling: 3,63* (afgerond 3,5*)

Geweldig spel, zoals al eerder gezegd. De cutscenes waren zo lekker overdreven, en lekker kleurrijk
Vooral de intro, dat was echt een meesterwerk.
Vond ook de acteurs goed in hun rol passen, De Amerikaanse President,Tanya , Yuri, en mijn favoriet, General Carville. ( hoe bleef die tandenstoker in zijn mond )
Maar het was net iets té, allemaal.

4,5 - Omdat hij gewoon een soort van klassieker blijft.

Ik vond dit een goede strategie game. Alleen verveelde het naa een tijdje al, dat vond ik wat minder. Yuri's revenge vond ik dan iets beter. Die bleef me wat langer boeien. Wel een goed spel 4*

Jenny Mc Carthy!!

avatar van LimeLou
Ik herriner me nog dat ik als koter dit spel helemaal kapotspeelde

Zoveel uren spelplezier heb ik aan de skirmish van deze te danken.
Deze heb ik zelfs via de PSStore terug aangekocht puur uit nostalgie.

Is deze ook te draaien op Windows 7?

avatar van Feyenoord100jaar
Denk het wel, vrijwel alle oude games die ik heb draaien op mijn laptop.

avatar van Griekse God.
Als de balans in een RTS perfect is, zit je al snel dicht bij een topper. Westwood werkte de rest ook uitstekend af en leverde een regelrechte klassieker af.

avatar van youngtick
ik ben geen rts fan maar dit spel vond ik wel goed.

avatar van Miss.Blonde
Ik heb dit spel ooit vroeger gespeeld, en ik vond het altijd erg leuk . Dat kwam vooral omdat mijn vader Command & Conquer helemaal geweldig vond. Dus daarom, heb ik het ook een paar keer gedaan. Maar hij kon het natuurlijk veel beter dan mij.

avatar van lord-taylan
ik heb dit spel vroeger veel gespeeld, een leuke herinnering is dat ik een atoombom op een koe gooide en doe koe niet dood ging! hahaha!

Jeetje weer eens aan het op hard en dat is toch echt aan de pittig kant. Je moet aantal levels een paar keer spelen om te weten hoe je een strategisch voordeel kan halen.

Het enige nadeel van het spel is dat je op een gegeven moment de controle hebt (dat is wanneer je een paar aanvallen afslaat met een goede verdediging) en dan is het alleen nog je tegenstander afmaken. Vanaf dat moment wordt het wel wat saai. En levels onder par time verslaan is echt schier onmogelijk (behoudens de eerst paar levens dan)

avatar van Oortrommel
Kwalitatief gezien het beste deel in de C&C serie. Het verhaal spreekt me iets minder aan dan Tiberian Sun, maar Westwood Studios leverde zeker een pareltje af in het RTS met Red Alert 2.

Heerlijk overdreven cutscenes zoals we gewend zijn van de C&C delen, gebruiksvriendelijke RTS-gevechten (geen oeverloze managementonderdelen, wat me bijvoorbeeld in de Total War franchise tegen staat) en een flink aantal uren spelplezier. De balans tussen beide grootmachten (VS/USSR) was ook perfect in deze game, iets wat niet in alle C&C games even goed was uitgewerkt.

avatar van AsLuM-
Het verhaal was ik nooit zo van, Ik speelde vaak skirmish en dat beviel me goed, Dagen lang zat ik achter de computer command and conquer te spelen. Echt wat gaat de tijd snel als je hier aan bezig bent. Je miste soms wel wat dingen zoals de team mode in skirmish. Gelukkig de Yuri's revenge versie had dat wel. Maar heb toch genoten van dit spel en is bij mij behoorlijk grijs gedraait

Geluid : 10*

Graphics : 7*