Command & Conquer: Red Alert II (2000)

Alternatieve titel: Command & Conquer: Red Alert 2

Strategy

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Electronic Arts

Red Alert 2 gaat verder waar het eerste deel eindigde. Stalin is overleden en inmiddels opgevolgd door Tsaar Romanov. Deze heeft nogal een hekel aan de Verenigde Staten en begint een verrassingsaanval. Hiermee barst de strijd tussen de Sovjets en de Amerikanen om de wereldheerschappij eens te meer los. Beide partijen vechten dit uit met de modernste en meest futuristische wapens.

Louis2703
Mijn 2e favoriet allertijden. Net zo verslavend als RollerCoaster Tycoon, en dan ook nog met schieten!
Beter kan je het haast niet treffen.
Leuke filmpjes, alhoewel wel erg slecht geacteerd, maar dat heeft ook zijn charmes.
Wie heeft dat ook? : De allied zijn veel makkelijker te spelen dan de Soviets...

Die filmpjes zijn juist geweldig, doordat ze zo hevig overgeacteerd zijn. Ik herrinner me nog bij de Sovjets de heerlijke Russische dame (uiteraard goed sprekend Engels, met zwar Russisch accent) in een strak leren pakje, de leuke kolonel met baard, in een yakuzi met een steel bunny achtige vrouwen en natuurlijk de geweldige Yuri met de fluisterstem. Die filmpjes maakten het spel voor mij juist leuker, want het spel vond ik na een tijdje nogal eentonig en teveelvan hetzelfde worden. Dit zal ook wel komen doordat het op gebied van de graphics niet veel vooruit was gegaan ten opzichte van de vorige delen. Heb 'm ooit wel uitgespeeld, maar toch vooral de player vs. computer gedaan. Stukken leuker. Helemaal als je tegen 6 of 7 tegenstanders speelt, waardoor je soms een hele middag een veldslag probeert te winnen...

avatar van Rod
1,5
Rod
1 van de slechtse command and conquer naar mijn mening. Doe mij maar red alert 1 of generals

1.5

avatar van Stan
Echt het spel dat ik het meest gespeeld heb ooit!!

Ik heb dit spel ook erg vaak gespeeld. Het leukste vond ik de multiplayer-modus. Leuk om dit spel met een paar vrienden te spelen. Of elkaar te lijf gaan of met zijn allen tegen een paar computerteams.

De missies vond ik dan weer minder: ik was best wel teleurgesteld toen ik die allemaal had uitgespeeld. Had helemaal niet door dat ik al aan de laatste bezig was. Ik had wel zoiets van 'het begint nu eindelijk een beetje moeilijk te worden'.

Maar goed, dan blijft er nog over van dit spel. Ben alleen nooit zo goed geworden dat ik meer dan 3 teams kon verslaan. Ik ken iemand die 7 'brutal enemies' aan kon en zo zullen er hier ook wel een paar rondlopen, maar hoe je dat moet doen... Al sla je me dood.

avatar van Spawn NL
Het kon voor mij niet tippen aan Red Alert 1 maar Red Alert 2 was toen echt een game waar iedereen het over had, De missies die net zo abrupt aan een einde kwamen als de nek van een kikker waren toch wel het dieptepunt in deze game, ze waren weinig uitdagend en varrieerend. Maar daarin tegen wie koopt dit spel nu voor de missies als je kijkt hoeveel plezier je kunt hebben met de Skirmisch en Online modus. Voor dat ik eindelijk 7 Brutal Enemies had verslagen was ik toch wel vele uren verder.

En dan nog de tijd die je kunt steken in het maken van Eigen Maps en zelfs eigen weapon mods als je een beetje de juiste mensen leerde kennen. Kheb deze Game laatst nog 2 weken zitten spelen met vrienden en kwam erachter dat deze game nog steeds Hardcore woord gespeeld door een grote groep mensen

4 Sterren voor deze game.

avatar van Martijn
laatst nog een keer geinstalleerd en hij blijft supergoed, wat een lol gehad met deze game.

4.5*

avatar van Skinny
Als ik dit allemaal lees krijg ik gewoon zin om m weer is te spelen. Ik denk dat m binnenkort weer is ga installeren

avatar van Skinny
Zijn er trouwens hier mensen die het nog online spelen???

Louis2703
Skinny schreef:
Zijn er trouwens hier mensen die het nog online spelen???

Ik heeeeeeel af en toe.

avatar van waxs
Louis2703 schreef:
Net zo verslavend als RollerCoaster Tycoon, en dan ook nog met schieten!

Is ook een game die ik in die RolleCoaster Tycoon periode vaak speelde, een vriend van mij nam hem mee uit Malesie voor het schandalige bedrag van (destijds) 2,50 gulden. Zeer quasi-legaal natuurlijk allemaal, maar alles werkte naar wens en heb er echt uren achter elkaar gespeeld. Kleine klassieker in het RTS genre.

avatar van Timmy757
Een van de beste games ooit, speel het soms nog steeds en het blijft gewoon leuk. Enige nadeel van dit speel vind ik dat het enorm laggt, daarom ook 4,5*.

Inderdaad een van de beste games ooit, ik heb dit helemaal grijs gespeeld. 5* uiteraard.

avatar van davidov
Ik was compleet hooked aan het 1e deel. Met grote ogen keek ik dus uit naar het vervolg.

Het was anders...heel anders.... tuurlijk was alles veel mooier en kon je nu veel meer doen, maar tevens was het een stuk meliger. Het realisme was nu echt bijna overboord gezet. Gelukkig pakte het goed uit, het spel werd erg vermakelijk om te spelen, mooi om te zien, en geweldig om eindeloos te herhalen.

grootste opsteker van het spel vind ik denk ik toch wel de muziek van Frank Klepacki....ook de filmpjes tussendoor waren om te smullen, nu had je echt het idee dat je live een oorlog aan het voeren was. 4.5*, just like his little brother

avatar van Wii00
Geniaal, maar minder dan het orgineel

avatar van pkunk
Sublieme gameplay. Met name mulitplayer

avatar van %%%%%%
Leuke game.De Graficks zijn niet echt top.Maar de spel is zeer vermakelijk en de multiplayer is ook top 4 sterren

Dit spel is zo leuk. Het ziet er beregezellig uit, en je kunt leuke gevarieerde legers opbouwen.

Een paar dingen zijn echt heel humoristisch. Als je een GI hebt met de hoogste rang (drie streepjes), dan kun je die op een strategische plaats ingraven, en daar je hele basis mee verdedigen tegen welke aanval van ook die de vijand op je af stuurt. Die GI's zijn belachelijk sterk met drie streepjes. Ook die Russische Rhino tanks schieten kleine atoombommetjes af als ze drie streepjes hebben, met twee van zulke kun je een hele basis soms wel kapot schieten, vooral omdat ze zichzelf repareren!

En wat een kracht heeft het geluid. Als iemand een Kirov airship heeft gebouwd, dan hoort iedereen op de hele map dat, ook al zit je in de "fog". Wat een dreiging gaat daarvan uit, je bent rustig aan het bouwen aan je leger, en dan hoor je ineens: "Kirov reporting", en dan schijt je 'em echt wel!

avatar van Timmy757
''Bombing base ready .''
''He belongs to us''
''For King and Country''
''For the republic''

Die teksten van je mannetjes en voertuigen waren ook echt altijd meesterlijk . Maar die Kirovs waren echt vreselijke dingen idd , Hard Enemy in skirmish kwam altijd keer op keer met 3 van die dingen aanzetten, had je weer een heel leger ifv's nodig binnen een paar minuten...
En die terror drones! (die spinnen) heb bijna een keer mijn pc uit het raam gegooid door die krengen . Maar hoe geweldig was het om online je tegenstanders te naaien met die dingen
Of de basis van je bondgenoot platgooien met je vliegtuigen en hem vervolgens de oorlog verklaren .

Och man wat heb ik toch een fantastische herinneringen aan dit spel . Kan hier uren over praten .

superdross
BEST WEL GRAPPIG SPEL mijn vriend had hem nnog vandaag gekocht mooi spel

avatar van rpger
Deel 3 is in aantocht.

Ben 1 van de weinigen die de C&C niet boeiend vond merk ik.

Ik heb RA 2 gespeeld maar was er snel klaar mee. Ik vind RTS best leuk, maar ik vond dit futoristisch gewoon niet zo veel.
Wel vond ik de filmpjes echt grote klasse. Het leek erg echt, dat was wel tof.

Goed spel, maar toch wat minder dat het eerste deel. Grafisch was het allemaal wel goed in elkaar gezet, maar qua gameplay kan het toch niet tippen aan het eerste deel. Wanneer je ook eenmaal je mannetjes hebt opgewaardeerd naar 3 streepjes, en je hebt een heel leger van zulke gasten, dan heb je al een grote kans om de strijd te winnnen. Dat vond ik wat jammer. Het eerste deel was veel realistischer.

avatar van Quaest
Goeie spel. Jammer dat ik niet meer heb. Anders had ik wel ff multiplayer geprobeerd.

avatar van Misorabi
Weet iemand nog een manier om je online te registreren, want nu doet die site daarvan het niet?

avatar van Quaest
Hmm ikke niet.. maar ik denk dat er nu ook niet veel mensen online spelen.. want het is oude spel.

vdB
Ik heb het eerste deel nooit gespeeld, dit tweede deel wel.

Erg leuk spel. Zeker het maken van je eigen basis vond ik leuk. En dan had ik altijd een hele hoop van die laserpalen voor mijn basis staan zodat niemand erin zou kunnen komen.

Het aanvallen van andere steden vond ik wat minder, dat deed ik dan meestal ook pas nadat ik vond dat mijn basis goed genoeg was (later bleek dit niet zo'n goede strategie, want ik vergat meestal ook om nog een leger te maken... Dus dan kwam de tegenstander aan met een paar tanks aan en was ik meteen gezien).

Maar ik vond het wel degelijk een erg goede game.

4 sterren!

avatar van solidKevin
Ik heb me uren vermaakt met dit toffe spel!

gamelord
superspel. uren en uren zat ik achter de pc voor dit spel.
Een retegoed Rts-klassieker.

avatar van solidKevin
gamelord schreef:
superspel. uren en uren zat ik achter de pc voor dit spel.
Een retegoed Rts-klassieker.

Helemaal mee eens .