Mario Party 10 (2015)

Nintendo Wii U
Party

Ontwikkeld door Nintendo

In Mario Party sta je met vier spelers, zowel gespeeld door mensen of CPU's, op een spelbord en neem je het tegen elkaar op in verschillende minigames. Net zoals in Mario Party 9 zit je nu met 4 in één grote auto. Dit deel introduceert een nieuwe gamemodus: Bowser Party. Voor het eerst in de geschiedenis is Bowser speelbaar in deze serie. Een vijfde speler neemt de rol aan van Bowser via de Wii U GamePad om zo de vier andere spelers tegen te werken.

SouthParkFan
Veel informatie, een releasedate en een officiale cover voor deze game in de laatste Nintendo Direct.

Nintendo Direct - 14.01.2015 - YouTube

avatar van threeohthree
Mja heerlijk, weer met z'n allen op de kar.

Sla ook deze maar weer over en join het feestje wel weer wanneer men terug gaat naar het oude concept.

All Seeing Fish
Deel negen was echt een teleurstelling of heb ik het nooit een kans gegeven in ieder geval dit deeltje staat in de Pre-Order.

Ik vond het best een leuke afwisseling met zijn allen op de kar. Maar goed hier ben ik nooit objectief in, ook deel 9 vond ik erg leuk en het blijven wat mij betreft de ideale party games. (duh)

avatar van horizon
Ben benieuwd of ze het onderscheidend van een wii party u weten te maken qua mini games.
Komen in ieder geval nieuwe amiibo poses voor uit. In ieder geval nieuwe Mario.

Ja en een Toad amiibo die er echt super uit ziet. De cover art vind ik echt heel mooi. Maar eigenlijks game ik nooit zoveel met vrienden op de bank. Is dit ook leuk met zijn 2en? En in je 1tje is het niks zeker?

klaploper schreef:

Ik heb nog nooit een Mario Party alleen gespeeld, iedereen die ik de game (4tm8) liet zien was verkocht.

Ga de game wel aanschaffen. Heb hem al gezien tussen de 35 en 40euro. En met Mario amiibo tussen de 50 en 55euro. De versie met de Mario amiibo word het voor mij. Vind de amiibo extras wel wat toevoegen.

klaploper schreef:

Ja ik ga dat ook doen..
Met die Mario Amiibo erbij is het wel heel verleidelijk..

avatar van horizon

Alleen jammer dat ik wat mindere berichten over All4Games heb gelezen.

All Seeing Fish
Geen ervaring mee, op Budget Gaming krijgt de shop een ruime voldoende.

Geen goed idee .

horizon schreef:

Alleen jammer dat ik wat mindere berichten over All4Games heb gelezen.

All4games faillissement

Is deze game aan te raden zonder dat je al teveel Wii motes hebt?!

avatar van horizon
Ligt eraan met hoeveel spelers je wil spelen. Hier spelen ze Mario Party 9 of het soortgelijke Wii Party U vaak genoeg met z'n tweeën.

De eerste reviews van MP10 zijn niet zo heel denderend.

All Seeing Fish
Vanaf twee spelers is de game leuk om te spelen elke speler extra maakt de game leuker.

Weet nog steeds niet of de game online multiplayer heeft.

horizon schreef:

De eerste reviews van MP10 zijn niet zo heel denderend.

3 spelers of meer! Heb enkel 1 Wii mote en pro pad.

Heel goedkoop te bestellen op Ebay

Kies voor free international shipping

All Seeing Fish schreef:
Heel goedkoop te bestellen op Ebay

Kies voor free international shipping

Thanks voor de tip. Maar zij wel third party uitgaven denk, niet Nintendo originals!?

All Seeing Fish
Geen idee maar zo heb ik een wel een Pro Controller voor de Wii U voor 13 euro en die werk al bijna twee jaar prima

Mario Party 10 is een game waar ik een tijd naar uitkeek, maar na wat reviews te hebben bekeken is mijn enthousiasme weg. Het schijnt dat, buiten de mini-games, iedere vorm van keuzes maken of andere vaardigheden die nodig zijn om te winnen het raam uitgegooid zijn. In de meeste voorgaande Mario Party games kon je items gebruiken en bedenken welke route je het beste kon afleggen om te winnen. In Mario Party 10 doe je niets anders dan gooien, mini games doen en hopen dat je de winsten niet verliest. Er is een “bowser mode” waarbij je als Bowser speelt en het opneemt tegen de vier spelers, maar het schijnt dat in deze mode niet meer dan 10 mini games zijn en bowser vrijwel altijd wint.

Jammer. Ik zal wachten tot de game goedkoop is of tot ik het kan lenen maar voor nu sla ik Mario Party 10 over.

Keek er ookn aar uit maar sla hem ook over. Mischien dat ik hem aanschaf als die wat goedkoper is. Maar wel respect voor Nintendo dat ze als 1 van de weinige ruime recensie embargos hebben.

All Seeing Fish
Aangezien de verwachting laag lag is de game beter dan verwacht.

Het nieuwe concept war MP9 mee begon is best leuk om te spelen, het negende deel hebben wij na één keer spelen weer verkocht, maar dit tiende del is toch een stuk beter dan zijn voorganger.

Het op langer termijn strategisch spelen van zijn voorgangers is helaas weg maar dit deel is zijn 35 euro wel waard.

Helaas heeft de game geen online multiplayer, dat hadden de vorige delen ook niet maar is deze tijd moet ik er toch echt een halve ster vanaf trekken!

Nou een uurtje of 2 mee gespeeld en op zich vind ik het best weer leuk. Het allemaal-in-een-karretje concept is nog altijd aardig maar mag van mij bij een volgend deel ook weer worden vervangen door individueel beweegbare speelstukken. Audiovisiueel blijft het natuurlijk charmant, maar dat is altijd zo. De extra spelletjes, en dan met name Badmington en de Columns / Tetris kloon vind ik een erg leuke toevoeging voor eens af en toe tegen een vriend te spelen. Inderdaad op zich de 35 euro wel waard. Of ik het echter beter vind dan deel 9? Denkelijk niet. Tot nog toe vond ik de speelborden en de boss fights daar eigenlijk leuker in elkaar steken dat bij dit deel.

avatar van youngtick
Ik keek heel erg uit naar deze game. Mario Party behoort tot een van mijn favoriete mario-series. Zo heb ik bijv. Mario Party 5 als een mothaf*ckah gespeeld. Zowel alleen als met vrienden/familie.

Gelijk op release gekocht en ik zeg je: hij is met vrienden enorm lachen en leuk, maar individueel is het helemaal niet boeiend. Ja, het klopt dat Mario Party met meerdere mensen het beste is, maar ze hebben de onderdelen die vast zaten in de vorige delen weggehaald.

Met zijn alle in een karretje zitten vind ik helemaal niks. Het zal al in 9 blijkbaar, niet nieuw maar wel onzinnig. Het gebruik van alleen de wii motes als je met zijn vieren speelt vind ik echt belachelijk. Het is een Wii U titel, maak het optioneel. De gamepad kom alleen gebruikt worden, wil je als 5de speler met Bowser spelen.

Dit is muggenziftirig, maar de ineractie met borden hebben ze ook verminderd. In deel 5 of 8 kreeg je tekstballonnen als je bij een bepaald punt terecht was gekomen, dat was echt vet. Maar in dit deel komt dat haast niet aan bod en das jammer. Zwaar jammer.

Hoewel ik bijna negatief overkom in dit bericht, zijn de mini-games wel van hoge klasse. Hele goeie verzonnen games dat voor grote fun zorgt met vrienden/familie enz.

Kortom: Dit is een leuke game met vrienden, maar ze mogen van mij weer teruggaan net als de delen voor 9. Dan wordt het veel interessanter.

Samen met mijn dochter (en soms vrouw) alle delen beginnende met MP8 aan het spelen, en ik moet zeggen dat deze bij de eerste spelbeurt beter meevalt van deel 9. Deel 8 hebben we iets meer gespeeld dus even afwachten hoe deze verder performt. Later staat ook nog het switch deel op de agenda, maar ik vermoed dat we dan niet meer makkelijk naar de oudere delen terugkeren dus maar best hier even mee verder.

Ik denk dat terugkeren best zal meevallen, ik had alle drie de GC delen voor ik ze verkocht (4, 5, 6) en tot op heden zijn deze nog steeds favoriet. We trokken ze ten tijde van de Wii en WiiU nog steeds erg vaak uit de kast.