Wreckfest (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Racing

Ontwikkeld door Bugbear
Uitgegeven door Bugbear en THQ Nordic

Wreckfest is een demolition derby racespel met compleet verwoestbare auto's, omgevingen en absurde uitdagingen, zoals car-bowling, spring- en stunt parcours. Buiten de demolition derbies zijn er ook meer standaard racebanen, waarin spelers het tegen elkaar kunnen opnemen, om heelhuids de finish te bereiken.

avatar van Nax1988
Dit spel is al 3 jaar in early access en dat zal ook nog wel even zo blijven. Het is geen slecht spel maar de leukste modus, online, werkt matig. Veel disconnects en de toevoeging van mods uit de community heeft dit eigenlijk nog een stukje verder verslechtert. Voor bepaalde sessies heb je bepaalde mods nodig en het systeem om die mods aan of uit te zetten werkt niet goed. Als het spel dan eindelijk wel werkt is het leuk. Lekker rammen en beuken om de 1e plek te bereiken. De schade aan de auto's ziet er goed uit. De auto's voelen ook goed aan en elke auto rijdt en voelt anders. De tracks zijn ook gevarieerd. Als bugbear de online modus op orde krijgt en het spel nou eindelijk af krijgt ben ik bereid een hoger cijfer te geven. Voor nu 2,5* vanwege alles wat niet goed werkt.

avatar van All Seeing Fish
Ik wacht al zo lang op deze Xbox versie na twee
uitstel nog geen release datum

27 augustus eindelijk!!!

avatar van All Seeing Fish
Ik kijk al heel lang uit naar Wreckfest op de Xbox One, nou kan ik de normale versie komen voor 32 of de deluxe voor 45 daar zit een season pass bij met auto aankledingen en wat car packs die uitkomen.
Weet niet of ik er wijs aan doe om de deluxe te kopen of de gewone versie en die season pass of dlc in een aanbieding te kopen
Daarnaast komt de game pas 27 augustus uit em kan er in die tijd nog een aanbieding komen waardoor het marge verschil tussen beiden minder wordt.

Is ook altijd lastig...

Hier iig al de verwachtte inhoud van de 8 geplande dlc packs. Poop swirl, woohoo!

Squall Lionheart schreef:
Is ook altijd lastig...

Ja ben op de hoogte van de content vandaar de twijfel, bijna het dubbele betalen voor wat auto's en wat versieringen, geen extra modes of tracks vandaar

Drive hard. Die last.

Als je fan bent van onzinnige races, dan zit je hier goed.

Inherent moet ik bij deze game denken aan één van de delen van 'Destruction Derby' die ik destijds bij een klasgenootje nog op de PS1 heb gespeeld. In deze titel van Bugbear is dat niet veel anders; beuken tot je heelhuids de finish haalt. Prima ongecompliceerd vermaak.

Je begint in de single player als een totale nobody en de bedoeling is om je op te werken naar de top, waar het serieuzere werk plaatsvindt. Dat de game zichzelf niet al te serieus neemt is zeker terug te zien in de krankzinnige races waarin je gegooid wordt. Van het zoveel mogelijk uitschakelen van tegenstanders op een grasmaaier tot en met het ontsnappen aan schoolbussen in een driewieler. Dit soort absurditeiten zorgde geregeld voor een glimlach op mijn gezicht.

Het physics model is gelukkig ook in staat om al de vernietiging die wordt aangericht in volle glorie weer te geven, wat natuurlijk weer zijn effect heeft op het verloop van een race. Het ronkende geluid van de auto's en de rockende soundtrack maken het helemaal af. Ik vind het alleen jammer dat 'Wreckfest' tegen het einde aan weinig variatie meer te bieden heeft, omdat het merendeel voornamelijk bestaat uit rechttoe rechtaan races.

Al met al een vermakelijke racegame voor tussendoor.

Dikke 3,0 sterren.