No Man's Sky (2016)

PC / PC VR / PlayStation 4 / PlayStation VR / Xbox One / Playstation VR2
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Hello
Uitgegeven door Hello

In een volledig proceduraal gegenereerd universum begint iedere speler op zijn of haar eigen planeet. Iedere planeet of ster die je in de verte kunt zien, kun je ook gaan verkennen. Wanneer je met je ruimteschip de atmosfeer van je eigen planeet verlaat opent zich een oneindige wereld, waarin geen enkele planeet hetzelfde is.

Wel jammer dat de besturing van je schip van zo arcade is.

Met name bij het landen.

Had dat liever op een meer Apache Air Assault achtige manier gezien waar je zelf je kist aan de grond zet en er ook een zeker crash gevaar in schuilt als je het niet met beleid doet.

Nu druk je gewoon op een knop en de rest gaat vanzelf, beetje jammer.

Voor de grap maar eens een kwartier zo'n planeet aangevlogen.

Zie je 'm geleidelijk wel steeds dichterbij komen, dat wel.

Is wel een kek spelleke.

Gelukkig hebben we tegenwoordig de bekende streamingdienst in onze kokpit.

Vliegen stelt in het geheel maar weinig voor.

Je kan niet crashen al zou je het willen.

Stel ik wil Andreas Lubitz zijn voor een dag.

Kan niet.

Jammer.

Als een spel een flapdrol kon zijn was dit 'm.

avatar van Aazhyd
Dit weekend in de aanbieding voor 35 euro. Vind ik eigenlijk nog te veel.

Aazhyd schreef:
Dit weekend in de aanbieding voor 35 euro. Vind ik eigenlijk nog te veel.

Als ik de reviews lees, vindt de community dat ook

avatar van dr channard
De makers hebben de spelers goed getrolld met deze.

Toch blijkt er (voornamelijk in de laatste patch) behoorlijk wat toegevoegd te zijn. Ergens is het wel weer interessant om de ontwikkeling van het spel te volgen - ik ben benieuwd waar het eindigt en wat van de beloftes en ideeen er uiteindelijk nog geimplementeerd gaan worden. Maar neen - ook voor 35 euro ga ik hem niet aanschaffen - zat goede games op Steam voor 20-15 euro en (nog veel) minder. Voor 5-10 euro zou ik het overwegen. Voor meer niet.

avatar van Aazhyd
Voor 2 tientjes zou ik hem wel proberen, denk ik. Er is toch heel wat toegevoegd en het idee is best aardig.

voor 15 op de kop getikt, nu kan ik ook eens kijken waar de negatieve hype vandaan kwam, hoewel het in de tussentijd redelijk wat verbeterd is, dacht ik.

avatar van threeohthree
Zeker. Heel veel dingen waar kritiek op was bij launch (het niet kunnen zien van andere spelers met name) zijn grotendeels verholpen. Op zich bijzonder want de meeste zullen niet meer terug komen. Toch leuk, al denk ik dat NMS nog steeds een beperkte houdbaarheidsdatum heeft omdat de gameplay over het algemeen te weinig progression kent. Op zich ook prima, ik heb me er 40 uur mee kunnen vermaken en da's wat mij betreft goed genoeg.

avatar van Aazhyd
Waar heb je die gekocht voor 15 euro, Grovinion?

No Man's Sky-makers nog lang niet klaar met de game | Power Unlimited - pu.nl

Goed nieuws voor de spel eigenaren en mensen die hem voor het eerst gaan halen voor op de Switch
zoals ik.