Max: The Curse of Brotherhood (2013)

PC / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Apple iOS

Ontwikkeld door Press Play, Stage Clear en Flashbulb
Uitgegeven door Microsoft en Wired

Max komt thuis na een lange dag en op zijn kamer aangekomen, irriteert zijn broertje Felix hem mateloos. Max neemt maatregelen en zoekt een spreuk op internet om zijn broertje te laten verdwijnen. De spreuk werkt en Felix verdwijnt in een dimensionale poort naar het onbekende. Max aarzelt niet en springt erachteraan; dit was duidelijk niet de bedoeling! Aangekomen in de nieuwe wereld, zien we hoe Felix is ontvoerd door een groot aapachtig monster. Max gaat erachteraan. Hier wordt de speler geïntroduceerd met het platformelement van het spel. Max: The Curse of Brotherhood is namelijk in zijn hoofdelement een platformer. Maar al snel krijg je, naast het normale klim- en klauterwerk, ook de beschikking over een magische markeerstift.

Ben deze nu op de xbox one aan het spelen, sfeervolle leuke game en mijn kids vinden het geweldig om mee te kijken

En uitgespeeld, wat een heerlijke morderne 2d platform game met een old school vibe. Deed me denken aan Heart of Darkness, Ducktales en nog meer 2d klassiekers. Goede mix van puzzels en platform actie. Ziet er ook nog eens meer dan prima uit. Aanrader!

Als iemand deze game voor de Xbone wil checken, ik heb nog een free download code over...

Q37MP-K4X9T-K96J6-93XYF-JGPXZ

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Njoy!

All Seeing Fish
Deze titel is ver boven mijn verwachting, geweldige afwisselende en uitdagende game!

avatar van KoomBa
Lijkt me cool, op m'n verlanglijstje

All Seeing Fish schreef:

Speel je hem op de Switch? en hoe lang is de speelduur?.
En ik zie ook een stift waar je platformen mee moet tekenen...
Hoe gaat dat in z'n werk?.

All Seeing Fish
Banjo schreef:

Speel je hem op de Switch? en hoe lang is de speelduur?.
En ik zie ook een stift waar je platformen mee moet tekenen...
Hoe gaat dat in z'n werk?.

Het eerste deel kwam uit Wii met de Udraw, in dit deel ga je gewoon met een cursor te werk, en dat was helemaal niet onhandig op de Xbox One, deze game speelf heerlijk weg!

Grappig ik had eigenlijk geen idee dat dit een sequel was van Max & The Magic Marker. Dacht dat het een soort remake was. Heb het voor niets uit de Switch E-shop opgepikt (kost nu 1.5 en Ik had nog net genoeg muntjes) en bevalt heel erg.

Een half uurtje gespeeld in hand-held mode en ik denk dat dit ook de geprefereerde mode is. Niet alleen ziet het er nog steeds knap uit, maar de bediening van de marker gaat via de touchscreen en dus erg relaxed. (kan nog altijd met zr ook)

Aardig gamepje zo.

Nou...stond op mijn lijstje om dit weekend uit te spelen maar bleek dat ik al vrij dicht bij het eind zat dus is het er vanavond al van gekomen (vrijdag). Vermoed dat ik er een 9 tot 10 uur in heb gestoken in totaal en het was het helemaal waard. (klein minpuntje bij de Switch dat hij de uren per 5 telt en niet zoals de 3DS gewoon per minuut).

In ieder geval - ik heb absoluut genoten van Max The Curse of Brotherhood en mag zelfs zeggen dat het (zeker op de Switch met de touch controls) toch een klein klassiekertje is. Het ziet er (nog steeds) heel knap uit, de puzzels zijn leuk en het spel blijft afwisselend genoeg (zowel in gameplay als in bijvoorbeeld omgevingen) om tot het eind toe te boeien. Wat mij betreft een van de beste puzzel / platform games op de markt - en eentje die zich kan meten met bijvoorbeeld de 2D Trine's (hoewel ik die net wat mooier vind grafisch) en zoals al ook al eerder wordt aangegeven bijvoorbeel een Heart of Darkness. Toch dik een 4.

avatar van Delloo
Deze game was (zoals al eerder genoemd is) voor mij een soort van déjà-vu naar een van de eerste games die ik pak weg 25 jaar geleden op de pc gespeeld heb: Heart of Darkness. Ook nu weer een roodharig knulletje die gewapend met, in dit geval een viltstift met superkrachten, monsters uit zijn droomwereld te lijf gaat. Zelfs zijn stem en gegil is in mijn herinnering het zelfde. In tegenstelling tot Heart of Darkness lukte het me bij deze game wel om hem uit te spelen. En dat was echt een hele leuke ervaring.
Heb ook alle secrets en oogjes gescoord door nog een paar keer terug te gaan in bepaalde hoofdstukken van de game. In de tijd van Heart of Darkness kon je daarmee bonus levels unlocken. Dat is jammer genoeg niet meer zo. Dus de voldoening hiervan viel me wat tegen.
Maar goed. Toch een echte aanrader.
Nu maar hopen dat de echte Heart of Darkness ooit nog terugkomt met een poort naar de Xbox one of zo. Lijkt me echt gaaf om die toch nog eens uit te spelen.