Max: The Curse of Brotherhood (2013)

PC / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Apple iOS
Platform

Ontwikkeld door Press Play, Stage Clear en Flashbulb
Uitgegeven door Microsoft en Wired

Max komt thuis na een lange dag en op zijn kamer aangekomen, irriteert zijn broertje Felix hem mateloos. Max neemt maatregelen en zoekt een spreuk op internet om zijn broertje te laten verdwijnen. De spreuk werkt en Felix verdwijnt in een dimensionale poort naar het onbekende. Max aarzelt niet en springt erachteraan; dit was duidelijk niet de bedoeling! Aangekomen in de nieuwe wereld, zien we hoe Felix is ontvoerd door een groot aapachtig monster. Max gaat erachteraan. Hier wordt de speler geïntroduceerd met het platformelement van het spel. Max: The Curse of Brotherhood is namelijk in zijn hoofdelement een platformer. Maar al snel krijg je, naast het normale klim- en klauterwerk, ook de beschikking over een magische markeerstift.

Ben deze nu op de xbox one aan het spelen, sfeervolle leuke game en mijn kids vinden het geweldig om mee te kijken

En uitgespeeld, wat een heerlijke morderne 2d platform game met een old school vibe. Deed me denken aan Heart of Darkness, Ducktales en nog meer 2d klassiekers. Goede mix van puzzels en platform actie. Ziet er ook nog eens meer dan prima uit. Aanrader!

Als iemand deze game voor de Xbone wil checken, ik heb nog een free download code over...

Q37MP-K4X9T-K96J6-93XYF-JGPXZ

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Njoy!

avatar van All Seeing Fish
Deze titel is ver boven mijn verwachting, geweldige afwisselende en uitdagende game!

avatar van KoomBa
Lijkt me cool, op m'n verlanglijstje

All Seeing Fish schreef:

Speel je hem op de Switch? en hoe lang is de speelduur?.
En ik zie ook een stift waar je platformen mee moet tekenen...
Hoe gaat dat in z'n werk?.

avatar van All Seeing Fish
banjo schreef:

Speel je hem op de Switch? en hoe lang is de speelduur?.
En ik zie ook een stift waar je platformen mee moet tekenen...
Hoe gaat dat in z'n werk?.

Het eerste deel kwam uit Wii met de Udraw, in dit deel ga je gewoon met een cursor te werk, en dat was helemaal niet onhandig op de Xbox One, deze game speelf heerlijk weg!

Grappig ik had eigenlijk geen idee dat dit een sequel was van Max & The Magic Marker. Dacht dat het een soort remake was. Heb het voor niets uit de Switch E-shop opgepikt (kost nu 1.5 en Ik had nog net genoeg muntjes) en bevalt heel erg.

Een half uurtje gespeeld in hand-held mode en ik denk dat dit ook de geprefereerde mode is. Niet alleen ziet het er nog steeds knap uit, maar de bediening van de marker gaat via de touchscreen en dus erg relaxed. (kan nog altijd met zr ook)

Aardig gamepje zo.