Pokémon Alpha Sapphire (2014)

Nintendo 3DS
single player / online

Ontwikkeld door Game Freak

Je verhuist naar Littleroot Town, gelegen in de Hoenn regio. Hier krijg je je eerste Pokémon, wanneer je Professor Birch red, welke word aangevallen door een wilde Poochyena. Het is je doel om alle acht Gym Leader badges te verzamelen en de Elite Four te verslaan om de Pokémon Champion te worden.

Nu moet ik eigenlijk een 3DS gaan halen. Sapphire was de eerste Pokémon game die ik ooit heb gespeeld.

Voor mij was het juist de laatste die ik gespeeld heb. En ook de beste.

avatar van Yestsida
Winkelwagentje schreef:
Voor mij was het juist de laatste die ik gespeeld heb. En ook de beste.

Hetzelfde geldt voor mij. Wel Ruby in plaats van Sapphire.

avatar van Devoo
Uitgespeeld en ook de Delta Episode gedaan. De game is goed, brengt veel nostalgische gevoelens teweeg, maar is helaas veel te gemakkelijk. Dit is denk ik de gemakkelijkste Pokémon-game die ik ooit gespeeld heb. Heel mijn team zat net voor de Pokémon League al aan level 60, zonder dat ik echt veel moeite heb moeten ondernemen om te trainen. Hierdoor walste ik overal zeer snel doorheen.

DarthSolidKevin schreef:
Nu moet ik eigenlijk een 3DS gaan halen.

Dat kan nog steeds! anno 2023, sterker nog ik ben nog volop 3Ds games aan het sparen. En heb ook deze Pokémon Alpha Sapphire gekocht voor 80 euro! ja lekker duur maar het heeft een doel ik voel het.

Ik herinner me nog de dagen (terug in 2016/2017) waar je deze overal tegekwam voor 30€ of minder. Pokemon prijzen zijn nog minder te begrijpen dan van andere oudere games

Banjo schreef:

Ik zie dat mijn bericht uit 2014 is, haha. Inmiddels heb ik al een tijd een 3DS en deze game. Kom er alleen niet aan toe.