Captain Toad: Treasure Tracker (2014)

Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Nintendo

Dit spel is een spin-off van Super Mario 3D World. Gebaseerd op minigames en bonuslevels uit die game, gaat Captain Toad voor de eerste keer op eigen avontuur. Door middel van het oplossen van puzzels moet hij op zoek naar sterren, edelstenen en andere soorten schatten.

SouthParkFan
Ja.

avatar van All Seeing Fish
Deze spin-off lijkt mij beter dan Mario 3D World.

9 jan 2015 eu release en ppb een budget prijs. In USA nl $39,99

Awesome. Weer eentje voor op mijn lijstje.

Damn. De 'Lets play' video bekeken op gametrailers en het ziet er steeds leuker uit. Ik was al benieuwd ernaar maar nu gaat hij geheid op pre-order.

Ben nog steeds ontzettend blij dat ik voor de WiiU ben gegaan. De enige van de drie die zich momenteel qua games ook echt onderscheid en exclusives heeft die zwaar de moeite zijn.

SouthParkFan
De game waar ik samen met Sonic Boom het meest naar uitkijk. Toad is altijd al mijn favoriete karakter geweest uit Mario, en dat Captain Toad nu zijn eigen game krijgt is natuurlijk helemaal leuk. Hij was echt heel grappig in Super Mario Galaxy en 3D World.

All Seeing Fish schreef:
Deze spin-off lijkt mij beter dan Mario 3D World.

Compacter en het lijkt me erg verslavend.
Ik vind bepaalde dingen in het spel aardig retro, bijvoorbeeld de diamantjes die je moet verzamelen..
dat was vroeger echt volop in spellen te vinden, zoals in het spel Rainbow Island.

Waaaaaah! O-ve-ral uitverkocht

Geerard schreef:
Waaaaaah! O-ve-ral uitverkocht

Nee hoor.

Wel in al de winkels in Utrecht en omgeving
Nu maar via bol.com besteld.

Jullie al aan het genieten van dit spel?

Vanaf 9 Januari te koop, is dat misschien de reden waarom hij op 3 Januari nergens in de winkels ligt?

Nee hoor. Moet gewoon uitgekomen zijn. Bestel je hem op Nedgame krijg je hem binnen de dag. Denk dat ik hem ook gewoon in de Bart Smit heb zien liggen. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.

Moet bij mij echter eventjes wachten though. Na de Steam Sales zit ik (geheel onverwacht!) zonder pleuro's.

Ja het is genieten met Toad!
het is gewoon een baas met karakter, en zijn wereld ziet er prachtig uit..
Het is nog niet echt moeilijk maar zoals elk 'Mario' spel komt dat nog wel.
Het is een aanrader hoor! lekker puzzelen naast al dat schiet geweld....
ik ga weer verder..

Het is inderdaad niet echt moeilijk.... totdat! Dit spel is qua opbouw namelijk zeer gelijkwaardig aan Super Mario World 3D. Ik heb nu alle diamanten en side missies van de eerste 3 episodes, en daar is dan opeens Mummy Maze Forever. Wat een on-mo-ge-lijk level

En uitgespeeld met alles dat er te halen valt. Uiteindelijk ben ik 25 uur bezig geweest, niet eens heel veel minder dan de 30 uur van Super Mario 3D world. Super spel dit!

Supertof spel dit. Alleen jammer dat er geen multiplayer inzit. Maar dat zal wel niet werken anders had nintendo het wel gedaan. De wii u is mijn eerste nintendo console. En word stiekem toch verliefd op sommige characters. En Toad is daar 1 van. Ben benieuwd naar de amiibo functionaliteit.

Ja de Toad Amibo komt er aan!
Maar verwacht geen hele grote nieuwe dingen, alle puzzels kun je weer opnieuw doorlopen.
En dan moet je puzzelstukjes verzamelen.
En als je super mario 3D world al in bezit hebt, dan heb recht op een bonus wereld!.
Dat vond ik een mooie verassing...

Ben nu bij boek 3, maar bevalt me prima deze game! Lekker Nintendo kleurrijk en vrolijk. Eea had wel wat uitdagender/moeilijker gemogen!

avatar van Devoo
Ben ook bezig met deze game, net de eerste episode uitgespeeld met alle diamanten en extra challenges. Deze game heeft mij in zijn greep, vindt het een ongelooflijk tof spelletje! Ook de muziek grijpt zich met haakjes in mijn hoofd.

Boek 3 ook compleet Op naar de bonus lvl's!

Uitgespeeld incl bonus lvl's. Echter laatste mummy maze forever kwam ik tot 2600 muntjes. Maar heb weinig zin dat nog eens te doen Of is het de beloning waard? Iemand?

Al met al een zeer vermakelijk puzzel spelletje. Minpuntjes vond ik af en toe de controls, daardoor was het niet altijd even overzichtelijk kwa camera beeld. Ik merkte namelijk dat ik bij sommige lvl's meer op me gamepad moest kijken dan naar de tv om overzicht te creëeren! Ondanks dat dat een beetje bij de game hoort, vond ik dat af en toe wat storend.

Ook is de game nooit echt moeilijk geweest en mist het toch wel wat uitdaging.

Maar desalniettemin erg genoten van toad's zijn debuut game. Het is een en al vrolijkheid en het doorlopen van de lvl's was een fijn avontuur! Derhalve een welverdiende dikke 3.5 *

-marco- schreef:
Ook is de game nooit echt moeilijk geweest en mist het toch wel wat uitdaging.
Bewijst maar weer eens wat een games-wuzzy ik ben. Heb net het eerste boek afgespeeld en vond sommige levels best moeilijk (oke, het waren er maar 2)!? De level waar je door de wegvallende blokken moet lopen ben ik zelfs dood gegaan, bij het passeren van een blok aan begin begin je wild te lopen en verlies ik de controle, nog steeds geen idee hoe dat moet.

avatar van horizon
Erg vermakelijk spel. Boek 1 nu gespeeld. Level design is erg goed gedaan en de besturing went erg snel moet ik zeggen. Het compacte level design werkt erg goed in deze game. En ja, ook ik heb het voor elkaar gekregen dood te gaan, lol.
Zal wel nog een tweede run doen om nog een paar diamanten te vinden en de bonus missies te voltooien.

Eerste missie van boek 2 voelde direct stuk pittiger.

avatar van horizon
Boek 1 helemaal compleet met alle diamanten en bonus missies.... voegen ze dan nog een nieuwe uitdaging toe: binnen bepaalde tijd level uitspelen. lol.

avatar van horizon
Alle drie de boeken plus bonus boek gehaald! In maze forever tot 2900 gekomen.
Alleen de levels binnen gestelde tijdslimiet halen als extra uitdaging is bizar...

Een tip voor de maze forever: werk met de stylus! Kan je alle vijandjes freezen

Vanmiddag in de bus (eindelijk...ben best laat hiermee) maar na 20 minuutjes meteen verkocht. Het is (tot nog toe) niet het meest moeilijke spel maar zeker wel een van de vermakelijkste van de laatste paar maanden. Dit is echt wel Nintendo op zijn best. Een redelijk simpel, maar best inventief en kleurrijk spel waar je gewoon vrolijk en relaxed van wordt. Ik voel me nou al een gigantische oen dat ik het zo lang heb laten liggen. Maar goed...

avatar van Sateck
Dit spel is overigens wel erg kort hoor. Ik had deel 1 al in ruim een uur uitgespeeld. Ik moet nog aan het 2e deel beginnen, maar ik mag toch niet hopen dat dat het laatste deel is?

Verder wel erg vermakelijk!

zou toch iets van een 7 uur moeten zijn hoor, exclusief herspeelbeurten om alles compleet te krijgen.