Assassin's Creed: Unity (2014)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Assassin's Creed: Unity speelt zich af in Parijs tijdens de Franse Revolutie. Als Arno Dorian ga je samen met uw collega Assassin's de echte macht achter de revolutie blootleggen. Voor het eerst in de serie kun je coöperatieve missies spelen met drie andere spelers.

avatar van dr channard
WAT? Dat is gewoon onmogelijk met zo'n rig !!

spelfreak
De minimum requirements is gewoon een Gtx 680 en een i5 processor. Dat is gewoon niet te doen!

Ubisof weet ook nog gewoon dat het vreselijk is.

Edit: Hier trouwens ook nog de video van Total Biscuit. Blijf voor mij een persoon waar ik veel naar kijk, info die hij geeft is altijd wel goed. Laat ook duidelijk de punten zien van het spel wat gewoon niet kan in 2014.

avatar van 3bdelilah
1,0
3bdelilah schreef:
Fantastisch begin! [/s] Na vanmiddag een anderhalf uur gespeeld te hebben, wilde ik vanavond nog even een uur of twee gamen. Blijkt ie nu tijdens het laden telkens te freezen waardoor ik na 10x proberen nog steeds hetzelfde probleem krijg. Waarschijnlijk een corrupte save file. Tel daar de extreem wisselvallige prestaties bij op (ongewoonlijke schommelingen in FPS zoals
TTS al zei, lelijke pop-in, veel clipping) en je hebt op technisch gebied een belachelijk schijtspel dat nooit verder lijkt te zijn gekomen dan een Beta versie. En onafgemaakt spel uitbrengen en indien nodig de boel patchen, dat lijkt wel 't motto van tegenwoordig. Fuck dat. Ik dacht dat het niet erger dan Watch Dogs kon, maar Ubi blijft verrassen. Ik raad iedereen ten zeerste aan eerst de game te piraten voordat je 'm überhaupt koopt. Test eerst of je kunt leven met al deze technische onvolmaaktheden. Het liefst geef ik nu 1* voor de moeite en houd ik het voor gezien, maar zo'n type wil ik eigenlijk niet zijn. Straks of morgen maar nog eens proberen.

Vandaag weer eens geprobeerd, oude save file verwijderd en opnieuw begonnen vanaf het begin. Deed het deze keer wel, op de eerdere technische minpunten na (ik zag net voor het eerst mensen massaal de grond inzakken). Totdat sequence 1 erop zat en hij aan het laden was voor sequence 2. Precies dezelfde fout, precies dezelfde freeze op precies hetzelfde moment waardoor de save file wéér beschadigd wordt.

Ik ben er klaar mee. Cijfer blijft staan tenzij er een zware patch komt. En zelfs dan onthoud ik dit voor de eindbeoordeling.

Voor de volledigheid:
- i5 4670K, OC'd naar 4Ghz
- R9 280X 3GB (stock)
- 8 GB 1600MHz

Heb de game (nog) niet gespeeld, maar gewoon schandalig wat ik hierboven lees. Zestig Euro vragen voor een product dat aan alle kanten rammelt. Alles voor die deadline he. Dat krijg je met franchises die elk jaar een nieuw deel MOETEN uitbrengen en door hetzelfde bedrijf worden gemaakt. Dat doet de CoD franchise toch een stuk beter, door 2 bedrijven er aan een opvolger om en om te laten werken.

avatar van Marcellussss
Zelf niet gespeeld, maar een vriend van me zegt dat zijn internet uitzetten wonderen deed voor zijn framerate op de PS4 en dat hij nu slechts enkele keren stottert. Nog steeds niet ideaal, maar hij meent dat het nu tenminste speelbaar is. Betekent wellicht ook dat het makkelijk te patchen is voor Ubisoft.

Verder onbegrijpelijk natuurlijk. Je maakt, op Assassin's Creed 4 na, vrijwel exact hetzelfde spel sinds de tweede versie, en toch krijg je het voor elkaar om een niet functionerend product af te leveren.

avatar van TTS
TTS
Een van de leukste nieuwe dingen die ze hebben toegevoegd vind ik Micro-Transactions.....
Dat heb ik altijd al gewild in een AC game, ik leg er al 50 euro voor neer en kan nog voor 100 euro Helix points kopen zodat ik meteen alle beste wapens van het spel heb!!

Echt waar Ubisoft, op weg om EA van de troon te stoten?

TTS schreef:
Echt waar Ubisoft, op weg om EA van de troon te stoten?

Jep, Congratulations Ubisoft, Yo....

avatar van Yokibeturr
Het is zeker een schande dat dit product in deze staat op de markt is gebracht, maar ik heb er toch een leuke tijd aan beleefd. Het verhaal vond ik zeer interessant en deed me bij vlagen denken aan assassins creed 2. De zijmissies zijn ook leuk om te spelen. De game wilt graag dat je van alles gaat customizen aan jezelf ( nieuwe wapens, armor etc), maar ik merkte dat ik tijdens de hele singleplayer maar 3 wapens gebruikte. Ik denk dat dit deeltje alle negativiteit deels wel verdiend. Ubisoft heeft het zeker gevoeld. Ondanks alle technische mankementen heb ik er een leuke tijd mee gehad, maar het is zeker niet de beste Assassins's Creed.

avatar van jw1982
0,5
Dit spel is een schande! prachtig gemaakt en begint inderdaad leuk maar de bugs blijven maar komen. En dan te bedenken dat ik hem heb ingeruild voor het waardeloze Fifa15, krijg je dit!

avatar van dr channard
Ben er ook mee begonnen. Ongelooflijk dat ik deze monstergame kan draaien op m'n laptop (wel op lagere resolutie). Tot nu toe vind ik het een leuk spel. Wachten wat de patches van Ubisoft teweeg gaan brengen Eerst Far Cry 4 !

avatar van 3bdelilah
1,0
Verrassend nieuws voor Ubisoft begrippen, na het technische debacle dat AC: Unity heette. Mensen die de Season Pass hebben gekocht, krijgen naast de Dead King DLC ook de mogelijk om tot uiterlijk 15 maart 2015 een gratis game te downloaden. Keuze uit The Crew, Far Cry 4, Watch Dogs, AC: Black Flag, Rayman Legends of Just Dance 2015. Niet de minste/oudste games. Mensen met de Gold Editie krijgen hem ook, want daar zat de Season Pass inbegrepen. Voor de mensen die nog even snel een Season Pass willen kopen, dat kan niet meer. Verkoop daarvan is stopgezet.

avatar van jw1982
0,5
Het is tijd voor een cijfer. Een gloednieuwe auto die op de eerste dag al hapert en na verschillende keren nagekeken te zijn nog steeds mankementen vertoond hoef ik ook niet...bij deze krijgt Unity van mij het laagste van het laagste. Ubisoft, schaam je.

avatar van Martijn
Hoe speelt het na alle patches? De moeite waard om uit de budget bak te vissen?

Erg genoten van Black Flag en toch ook wel benieuwd naar de vernieuwingen hier en daarom toch maar eens besteld. Als het goed is morgen er mee aan de slag.

Stiekem toch wel een liefhebber van de serie uiteindelijk. Redelijk aantal delen al versleten en zolang ze blijven vernieuwen met interessante nieuwe settings gaat het mij nog niet vervelen.

En dat het allemaal echt zo dramatisch zou zijn waag ik ernstig te betwijfelen, Ubisoft heeft afgelopen jaar in mijn beleving eigenlijk enkel kwaliteit geleverd.

Die bugs zullen er inmiddels wel uit zijn, en anders maar niet. Ik kijk daar wel omheen.

Martijn schreef:
Hoe speelt het na alle patches? De moeite waard om uit de budget bak te vissen?

Ik vind het toch wel weer ontzettend fijn, Black flag was goed, maar dit is weer Ezio niveau, lekker klimmen en klauteren in een enorme stad.

Ben wel al een flink aantal uren onderweg, maar ben ile de cite nog amper afgeweest en heb pas de eerste moord in de verhaallijn voltooid (heerlijk bruut) en het freerunnen naar beneden is een welkome aanvulling.

Het spel 2 week geleden als direct download gekocht voor de xbox one en inmiddels het single player verhaal uitgespeeld.

Ik verwachtte er weinig van gezien de vele negatieve recensies, maar de €23,95 die ik hier aan besteed heb was het dubbel en dwars waard tot nu toe!
Waarschijnlijk is de versie die ik heb gespeeld inmiddels zo opgelapt dat het spel speelbaar is geworden. Ben wel redelijk wat bugs tegengekomen, maar nergens waren deze storend.
Het verhaal stak aardig inelkaar en ik ga me hier nog uren mee vermaken!

MikeMannuh
Mooi om te horen dat deze gefixed is. Heb hem al een tijdje hier liggen maar ik heb hem nog niet gespeeld aangezien ik nog wat andere dingen had liggen, maar dan gaan we deze ook maar eens proberen in het nieuwe jaar!

Gewoon weer een hele lekkere AC tot nu toe.

Zeer over te spreken eigenlijk.

Lichtelijk verfrissend maar toch vertrouwd.

Beetje overdreven gedoe ook op deze site en in dit topic. Na een dikke patch van meer dan een uur, het is niet anders, loopt alles nog niet helemaal perfect maar wel prima. Je loopt af en toe wel tegen iets aan maar niets echt storend.

Wat je wel krijgt is een game die er bij vlagen prachtig uitziet en hier en daar een kleine evolutie van de serie laat zien, eindelijk een stukje fatsoenlijke stealth en een ander meer uitdagend vechtsysteem was ook wel welkom. Voor liefhebbers van de serie lijkt me dit beslist geen misser.

Focus ligt zoals verwacht wel erg op co op dus toch maar overstag gegaan, en net als bij Splinter Cell Blacklist is het best geinig.

Gewoon weer lekker de ass uithangen in een lekker sfeervolle setting, mij kan het nog steeds erg bekoren.

lennox
wat een saaie deel weer. na 6 sequences gestopt. je doet constant dezelfde missies(verhaal). ongelooflijk dit. ze flikken het weer. bij black flag was ik na 9 sequences gestopt.

Ik moet zeggen na alle problemen die Unity had op de release hebben ze er toch een groot deel van weg gepoetst. Zo hier en daar kom je een zwevend voorwerp tegen of mannetjes die door elkaar heen staan. Echter is het te overzien, wel vind ik het als nog teveel bugs voor een titel als Assassin's Creed. Vooral omdat de voorganger (Black Flag) gewoon een fantastische game was die ook op de PS3 er geweldig uitzag.

Grafisch vind ik Unity tegenvallen. Niet zo zeer omdat het er lelijk uitziet maar vooral omdat het niet constant is. Het ene moment zit ik echt te genieten van een levendig en geweldig vorm gegeven Parijs om het andere moment weer tegen de bugs aan te lopen, die de sfeer echt na beneden halen. Lijkt erop dat Ubisoft niet echt weet wat het aan moet met de nieuwe generatie consoles.

Voor mijn gevoel was de setting het verhaal en de rauwe piraten uit Black Flag echt geweldig en levert een beleving die totaal op zich zelf staat. Hier is Unity ook minder, Arno heeft (vind ik) veel weg van Ezio waardoor hij wel past in de setting van de AC serie maar doordat Ubisoft zich hier toch in overtroffen heeft met het vorige deel valt het lichtelijk tegen. Echter lijkt het erop dat het verhaal en de personages degelijk zijn en voldoen aan het universum.

De setting in Parijs is weer (zoals gewend) geweldig uitgewerkt. Het ziet er vies uit en t bruist er van de mensen. Zo staan er in het begin voor de Notre Dame echt 100den mensen te protesteren, je kan hier doorheen lopen en de wereld beweegt zich vrij vlekkeloos om je heen. Dit zijn (volgens mij) wel de momenten dat er de meeste bugs komen kijken, kan de PS4 het aan om zoveel bewegende mannetjes die op jou kunnen reageren in een keer in beeld hebben? Ik vind wel dat Ubisoft zijn naam eer aan doet met weer een geweldige stad.

De gameplay is uitgekleed. Ik mis de kans om lekker rond te kunnen varen en bootjes te plunderen. Ik snap gezien de setting en de keuze voor Arno als hoofdpersoon dat dit er uit is gehaald echter had ik dan liever gezien dat Ubisoft koos om door te gaan in het verlengde van Black Flag eventueel met weer een kleinkind van Edward of misschien zelfs zijn vader?

De gameplay op het land is wat je kan verwachten van AC al loopt dit ook minder soepel als in de voorganger. Ik blijf regelmatig ergens achter hangen of Arno kiest ervoor om i.p.v. door een raam naar binnen te gaan om toch richting het dak te vertrekken. Dit is een probleem waar AC eigenlijk vanaf het begin tegen aan loopt en zal er wel mee te maken hebben dat je zoveel verschillende richtingen op kan, soms vervelend maar is Ubisoft te vergeven.

Het naar binnen kunnen van huizen en grote karakteristieke gebouwen van Parijs is deels een meer waarde, door het toevoegen van de moorden die je op kan lossen d.m.v. het zoeken van aanweizingen is een leuke toevoeging al vraag ik me af of dit na 10x nog steeds leuk is. Verder is het vrij nutteloos en hadden ze dit voor mij weg kunnen laten en de bugs nog meer weg werken.

Al met al doet Unity voor mij echt wel weer wat ik verwacht van een Assassin's Creed game maar doet het dit wel echt aanzienlijk minder als zijn voorganger. Ik vind het jammer aangezien het de eerste echte next gen release is van AC maar voor mijn gevoel zag Black Flag er beter uit, had het minder last van bugs en is de game anzich gewoon veel en veel beter als zijn opvolger.

Ik houd het op een 3.5 door de bugs maar ook de weer een geweldige stad en interessante setting.

Is het nieuw? Nee. Is te ambitieus? Dacht het wel. Is het fucking geweldig om te spelen als je de Ezio reeks mooi vond? Absoluut.

Black flag was vermakelijk, maar ik wist al dat ik voor deze game een PS4 aan wilde schaffen en waar ik twee weken terug de eerste avonden afwisselde met Fifa 15 wordt het bij elke speelbeurt steeds lastiger om te stoppen, vooral nu ik er achter ben dat de co-op missies helemaal niet co-op hoeven.

Gelukkig is die counteroptie bij gevechten er uit en is het meer sluipen waar je baat bij hebt en als je in de problemen komt moet je het gevecht tactischer aan gaan, het is ook het eerste deel waar ik rookbommen gebruik.

avatar van dr channard
Het is inderdaad nog een vermakelijk deel , maar ik ben al bij elke speelbeurt vast komen te zitten en dat is niet fijn. Hierdoor gaat de game wat punten verliezen.

wel tof van Ubisoft dat iedereen de DLC gratis kan downloaden.

avatar van dr channard
Ja de DLC zit er bij mij ook in nu Je merkt wel een verschil vind ik. Op de pc zijn de cutscenes in Unity mooi maar lijkt het precies alsof dat er een windstoot opkomt bij elke verandering van scene (kledingstukken wippen op en neer). De cutscenes die zich in de straten van Parijs afspelen zijn nog erger met al die character pop-ins. In Dead Kings zien de cutscenes er alleszins verzorgder uit

Dus Dead Kings is al beschikbaar ?
heb eindelijk goed internet, ga hem vanavond binnenhalen.

Mischien een heel domme vraag .
Ik ga vanavond Unity installeren op mijn ps4.
ik lees dat er inmiddels al 4 patchtes zijn.
moet ik die apart selecteren, of download mijn ps4 deze automatisch als de game geinstalleert is / word ?

Gaat automatisch. Reken maar op een uurtje voor je kan spelen.

ok, dank je wel.
ga wel tv kijken in de tussentijd of flipperen.

avatar van dr channard
Dat is toch wel vreemd hoe ik bijna elk Assassin game heb gekocht. Buiten het derde deel heb ik ze allemaal in mijn bezit, terwijl ik niet zo veel heb met de reeks. Toch zien ze er altijd zo verdomd aantrekkelijk uit dat ik er meteen op wil spelen.

Unity vind ik het derde beste deel tot nu toe (na II en Brotherhood). Toch scoort deze game voor mij niet hoger dan een 3,5*.

Positief;

- De Graphics zijn, ondanks de vele foutjes doorheen de game, geweldig. Parijs is een lekker vuile en grote stad.
- Er zijn tal van zijmissies te ontdekken in de stad. Ik vond vooral de moordmysteries leuk om op te lossen.
- Je kan in dit deel hurken.
- Tal van verschillende manieren om een moord uit te voeren.

Negatief
- Ik vond dat dit deel heel weinig body had. Zelfs bij Black Flag (die ik echt niet graag speelde) had ik het gevoel dat er meer ziel in de game zat.
- Met de spatiebalk kan je u tegen de muur zetten om niet op te vallen. Dit mocht wat beter uitgewerkt worden want soms zat Arno vast in de muur.
- Pop in Textures, mensen die opeens van kostuum en gedaante veranderen... Het is normaal dat games wat pop in hebben maar hiet was het te veel van het goede.
- Framedrops
- Ben in totaal 5 keer vast komen te zitten op de meest onnozele manieren (zelfs na de patches).

Toch was het een leuk spel. Heb me goed vermaakt, maar ik denk nu echt dat dit de laatste AC wordt dat ik ga aanschaffen.

avatar van leatherhead
Wat een uitmelkerij deze hele serie zeg.. Alleen grafisch ziet er er al gewoon hetzelfde uit als het eerste deel van Assassin's Creed. Ubisoft moet gewoon eens nieuw leven in deze serie blazen, ipv elke jaar te copy pasten en het in een ander verhaaltje te flikkeren.