Assassin's Creed: Unity (2014)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Assassin's Creed: Unity speelt zich af in Parijs tijdens de Franse Revolutie. Als Arno Dorian ga je samen met uw collega Assassin's de echte macht achter de revolutie blootleggen. Voor het eerst in de serie kun je coöperatieve missies spelen met drie andere spelers.

avatar van killer13
ziet er leuk uit. en grafisch lijkt het top. maar al bij al heb ik het stilletjes gehad met AC, de franchisemoeheid sloeg bij mij al toe bij brotherhood. maar unity heeft mijn interesse weer gewekt in de franchise. ben benieuwd!

Lijkt erop dat ze hier Borderlands style de focus gaan leggen op co op.

Ze staan niet voor niets zo met z'n vieren op de cover te koekeloeren lijkt mij.

En dan haak ik dus af want ik ben een loner.

avatar van PlayThaYard
Ubisoft is slim en vandaar dat deze game gemaakt wordt voor zowel loners als mp'ers. Het aantal vijanden zal hier slechts het grootste verschil maken.
Parijs zal trouwens ruim twee keer zo groot zijn dan Rome in Brotherhood, allememaggies.
Als de kwaliteit (en diversiteit) minstens net zo hoog is als de kwantiteit, dan wordt dit voor mij de eerste èchte 'next-gen' game.

1,0
Alleen al het feit dat er blijkbaar dedicated stealth inzit, is genoeg om mijn interesse doen te stijgen. Duurde niet zo lang eigenlijk, dit is pas het zevende hoofddeel! Al moet ik wel zeggen dat de AI wel dom leek, maar hopelijk weten ze dat nog bij te schaven.

Blijkbaar is de combat ook minder makkelijk met het telkens counteren, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zoveel van. Het ziet er in elk geval prachtig uit, parkour lijkt ook te zijn verbeterd en volgens mij dacht ik ergens gelezen te hebben dat het Parijs van Unity (bijna) 1-op-1 is qua schaal met het echte Parijs van toen. Lijkt me een beetje stug, maar dat zou wel wreed zijn.

Mijn interesse is met die punten en de laatste gameplay beelden inderdaad ook weer ietwat gestegen.

Ze lijken de vernieuwing die ik sowieso al wel nodig vond ook echt toe te gaan passen dus daar ben ik sowieso wel benieuwd naar.

En uiteindelijk heb ik toch wel iets met deze serie blijkbaar, aangezien ik toch bijna alle delen gespeeld heb inmiddels.

Blijft toch ergens wel vreemd dat zo kort na het uitkomen van de PS4 er geen PS3 release meer in zit, goed je krijgt dan als cadeautje wel Rogue, maar toch speel ik liever in Parijs dan in de sneeuw.

Ik heb het eerder vermeld, maar laat de AC serie vanaf heden definitief aan mij voorbij gaan. Ben er klaar mee

avatar van Doktertje
2 weken verplaatst naar 13 November in EU.

avatar van Bombong
Ik heb me verwonderd waarom de nieuwe Franse held Arno heet en niet Arnaud. Is Arno wel een naam die in Frankrijk voorkomt of is dit een foutje van Ubisoft?

Bombong schreef:

Ik neem aan dat dit bewust gedaan is zodat niet-Fransen het gemakkelijker kunnen uitspreken. Moet normaal gesproken inderdaad Arnaud zijn.

1,0
900p en 30 FPS voor zowel PS4 als XBO. Op zich niet zo heel erg, want Unity lijkt me wel veeleisend, maar Ubisoft zegt dit bewust voor PS4 gedaan te hebben om "discussies over Xbox One te vermijden". (bron). 1080p was anders namelijk gewoon meer dan haalbaar op de PS4.

Lol, praten ze fucking serieus? Dus omdat de XBO het niet met de PS4 kan bijhouden, moeten de PS4-bezitters maar een zwakkere versie krijgen? Nou koester ik noch haat noch liefde voor Sony of Microsoft, maar als ik een PS4-bezitter was zou ik Ubisoft voortaan gewoon keihard boycotten. Ik vind dit echt niet kunnen. En de PC versie wordt weer een matige port, teringgg wat een idioten daar.

Geef mij gewoon de dikke graphics waar ik recht op heb.

Volgens mij heeft Microsoft een dikke zak geld neergelegd om de resolutie gelijk te houden.

avatar van dr channard
Voor de pc-gamers, een gerucht gaat de ronde dat deze AC ongelooflijk hoge performance nodig heeft. Spannend

Assassins Creed: Unity News - Assassins Creed Unity System Requirements Rumour - game-debate.com

avatar van All Seeing Fish
Code graag gebruiken wanneer je er 100% zeker van bent deze game te kopen.

Dit is je persoonlijke downloadcode: TGP-JKWA-GY4B-94V3-JXGA

Om met de bovenstaande code de Prussian Pack DLC te activeren volg je de onderstaande stappen:

1. Ga naar www.assassinscreed.com/acunity-preorder

2. Klik op Login Now

3. Meld je aan met je uPlay-account of maak een nieuwe uPlay-account aan

4. Geef de unieke code uit deze mail in zijn volledigheid in, en selecteer het platform waarop jij Assassin’s Creed – Unity gaat spelen

5. Proficiat! De Prussian Pack DLC-code zal op het moment dat Assassin’s Creed – Unity uitkomt voor jouw beschikbaar zijn

AvMerode
dr channard schreef:

Die pc specs zijn insane. Ubi Ubi, waar zijn ze mee bezig.
Doen ze volgens mij puur zodat er minder word gepiraat voor pc en zodat je de game voor consoles gaat aanschaffen. Daarnaast las ik dat de ps4 versie gigantisch veel last heeft van framerate slowdown/lag. Deze sla ik over, tenzij hij flink word gepatched en in de budgetbak komt te liggen.

Dat van die performance issues lees ik inderdaad ook overal. Ik vind het wel een behoorlijk afgang voor zowel Ubisoft als de nieuwe generatie consoles dat dit uberhaupt gebeurt.

Verder heb ik om de een of andere reden geen interesse in dit deel. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik er nog een stuk of 4 in de kast heb liggen though (hoewel ik dan wel weer benieuwd ben naar de nieuwe last-gen assassins creed).

avatar van justin8286
Black Flag vind ik tot nu toe geweldig. Maar de hele setting is natuurlijk al mooi.

Van unity heb ik filmpjes voorbij zien komen dat er gewoon mensen uit de lucht vallen en schaduwen verdwijnen en tevoorschijn komen als je erheen loopt/er van weg loopt. Zag er niet best uit.

Die specs zijn inderdaad insane!! Daar moet je gewoon bijna het nieuwste van het nieuwste hebben(1500€ pc). Als ik die op de mijne draai smelt de grafische kaart gewoon weg....

avatar van dr channard
Wachten op de benchmarks. Let's hope !

De vele glitches en framerate drops die de ronde doen, liegen er niet om, wat een wanproduct zeg. Ik ben blij dat ik sinds deel drie klaar ben met deze saaie franchise.

avatar van jw1982
0,5
Zojuist Fifa15 ingeruild bij Gamemania voor deze titel. Ben hem nu bijna 2 uur aan het spelen en vermaak me opperbest, prima ruil dacht ik zo!

avatar van Dimitri92
Pure rotzooi. Op alle drie de platformen een technische ramp. Echt een schande dat ze dit durven uit te geven.

Ik laat dit maar even achter: Assassin's Creed Unity frame rate problems PS4 Xbox One & PC - YouTube

avatar van TopGear63
Dimitri92 schreef:

Ik speel Unity momenteel op de One en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat er flink wordt overdreven met 'technische ramp'. Ik vind dat Unity niet gereleased had moeten worden in de huidige staat, veel pop in en het voelt gewoon niet afgemaakt aan. Maar het is echt niet zo een drama dat je het een technische ramp kunt noemen. Spel loopt over het algemeen vrij vloeiend dus lijkt het mij gewoon weer overtrokken. Overigens weet ik niet of die het ook op PC en PS4 ook zo is. Het lijkt er wel op dat die platforms meer last hebben van issues.

De game krijgt op diverse sites verrassend veel kritiek. Dan steek je zo bizar veel tijd in de ontwerp van Parijs en vergeet je dat de game ook gewoon technisch in orde moet zijn...

Heb er serieus over gedacht de game te halen, maar met GTA V en Far Cry 3 de komende weken laat ik het maar. En gezien de reviews ook een goede keuze. Schandalig van Ubisoft. Deze reeks is al geen favoriet van me, maar een Parijs tijdens de revolutie lijkt me wel erg gaaf.

spelfreak
Als Far Cry alweer niet van hetzelfde liedje is. Je weet het nooit met Ubisoft deze dagen.

Assassin's Creed voor AC 3 waren mijn favo spellen van de laatste jaren. Ik keek zo uit naar een spel in de franse revolutie. Jammer dat ze het zo begaaid hebben .

avatar van TTS
TTS
Nauw dan, na al het wachten er teleurgesteld. Grafisch ziet het spel er vrij goed uit, en het verhaal is tot nu toe ook wel vermakend, wordt alleen ziek van dat Abstergo een game bedrijf is.
Maar op technisch niveau valt het ver onder de maat. De pop-in is verschikkelijk, de kans dat je tegen een muur rent die je nog niet eens hebt gezien is vrij groot. Ook is het vaak voorkomend dat je door de grond springt als je iemand moet vermoorden.
Ook zijn er random framedrops, Bijv in het begin in het Bastille had ik 17 FramesPerSecond op het laagts en 25 meter verder ging het soepel met 50-60 Fps. En de random game crashes zijn ook niet echt fijn als je jezelf wilt inleven in het spel.

Sorry Ubisoft, maar de laatste tijd slaan jullie de plank wel erg vaak mis
Zolang deze problemen niet worden opgelost kan ik echt niet geen hoger punt geven dan dit.

1,0
Fantastisch begin! [/s] Na vanmiddag een anderhalf uur gespeeld te hebben, wilde ik vanavond nog even een uur of twee gamen. Blijkt ie nu tijdens het laden telkens te freezen waardoor ik na 10x proberen nog steeds hetzelfde probleem krijg. Waarschijnlijk een corrupte save file. Tel daar de extreem wisselvallige prestaties bij op (ongewoonlijke schommelingen in FPS zoals TTS al zei, lelijke pop-in, veel clipping) en je hebt op technisch gebied een belachelijk schijtspel dat nooit verder lijkt te zijn gekomen dan een Beta versie. En onafgemaakt spel uitbrengen en indien nodig de boel patchen, dat lijkt wel 't motto van tegenwoordig. Fuck dat. Ik dacht dat het niet erger dan Watch Dogs kon, maar Ubi blijft verrassen. Ik raad iedereen ten zeerste aan eerst de game te piraten voordat je 'm überhaupt koopt. Test eerst of je kunt leven met al deze technische onvolmaaktheden. Het liefst geef ik nu 1* voor de moeite en houd ik het voor gezien, maar zo'n type wil ik eigenlijk niet zijn. Straks of morgen maar nog eens proberen.

Op wat speel je hem ?

16 GB DDR 3 Ram
Nvidea GTX 770
I7-3820 cpu 3.60GHz
Windows 7 Ultimate

dus dat is zeker geen reden waarom het spel zelfs op LOW niet boven de 16 frames komt op sommigen plekken