The Forest (2018)

PC / PlayStation 4
Action / Simulation

Ontwikkeld door Endnight
Uitgegeven door Endnight

Na een vliegtuigcrash bevind je je alleen in de jungle. Hier moet je jezelf verdedigen tegen de gemuteerde kannibalen die het op je hebben voorzien. Bouw, verken en overleef in deze first-person survival horror game.

avatar van Thomas83
Op zich een leuke toevoeging aan het survivalgenre die kannibalen, alleen jammer dat ze weer zo nodig gemuteerd moeten zijn. Verder lijkt er maar weinig te doen zijn in het spel, en het ontbreken van multiplayer is ook wel jammer.

Vier jaar later eindelijk uit early access... Nu multiplayer en VR ready met behoorlijk positieve kritieken.

avatar van Thomas83
Ja, het is echt een goed spel. Het is alweer twee jaar geleden of zo dat ik het heb gespeeld, maar dit is in mijn ogen een van de weinige spellen waarin craften echt heel goed voelt. Vond het persoonlijk ook een pittig spel, al heb ik gameplay-video's ook wel mensen met gemak door het spel zien vliegen, dus het kan goed aan mij liggen. Zag misschien een jaar geleden of zo ook een video van de single player. Dat hele verhaal bleek nog zowaar ook goed in elkaar te steken. Gewoon echt een prima spel. Ik post er nog wel eens wat uitgebreider over ooit.