Legend (1993)

Super NES / PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Arcade Zone
Uitgegeven door Seika, Sony en Piko

In Legend's fantasie-wereld speel je een stoere krijger. Je moet het volk van Sellech bevrijden van de boze zoon van de koning, genaamd Clovius. Hij wil namelijk de macht van de gevangen ziel Beldor veroveren, een heerszuchtig persoon die ooit de touwtjes in handen had in Sellech. Natuurlijk gaat dit niet zomaar, en zo moet je je weg vechten door tal van levels. Versla alle krijgers door zowel je zwaard als magie te gebruiken.

Dit is puur kwijlen! Eén van m'n favoriete SNES games allertijden! Echt heel erg tof, vooral in 2P mode. Hier heb ik samen met vrienden echt honderden uren in zitten. En maar weer opnieuw beginnen, en nog es, en nog es. Net even geëmuleerd en het fantastische gevoel kwam gelijk weer naar boven, alleen al bij het horen van de fantastische soundtrack. Topper!