Homefront: The Revolution (2016)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Deep Silver
Uitgegeven door Deep Silver

Het verhaal speelt zich zes jaar na de gebeurtenissen uit Homefront af. In het Philadelphia van 2031, waar Noord-Korea na de invasie nog altijd met harde hand regeert. Om een einde aan deze politiestaat te maken voer je, als Ethan Grady, een guerrilla-oorlog.

Nog geen interesse hier en eigenlijk wellicht best veelbelovend.

Gaat een open wereld shooter worden die de Far Cry kant op lijkt te gaan.

In dat opzicht ben ik zeker geintrigeerd.

Maar.

Net wat gameplay beelden bekeken en hoewel die er best aanlokkelijk uitzien komt hier voor mij de grote turn off:

Zo'n achterlijk kruisje elke keer als je iemand raakt, op de iron sights zelfs.

Iets wat de first person stand van GTA 5 zelfs niet voor elkaar krijgt.

En geheel volgens de traditie uiteraard geen optie om dit uit te zetten.

Zou zo simpel zijn als ze dit gewoon optioneel maken.

Maar nee.

Want iedereen wil dit, natuurlijk.

Nou, ik dus mooi niet.

En dat is dus nu de reden dat ik twijfel terwijl ik anders misschien wel overstag was gegaan om deze volgende week in huis te halen.

Hebben ze dat dus mooi voor zichzelf verziekt.

Met zo'n achterlijk kruisje.

Zat net nog even wat beelden te bekijken van Call of Duty 3.

Op zich geen hele opzienbarende game maar wel lekkere dikke firefights.

Zonder kruisje.

Snap echt niet waar het voor nodig is en waarom meer en meer developers ervoor kiezen om zoiets te implementeren.

Wil men juist niet toewerken naar een toenemend idee van realisme.

Want dat is dus hetgeen wat verkwanseld wordt zo.

Nu schieten we tot we een kruisje zien, en dat is het.

Waarom zou het niet langer voldoende zijn om iemand gewoon neer te zien gaan.

Hoezeer dienen we bij het handje te worden genomen.

Wat blijft er nog over van de beleving.

Ja, ik baal hier echt van, al vanaf het allereerste moment dat ik dit fenomeen zag.

Gelijk zo van de fok wat's dit, zo waren wij nooit getrouwd.

Ik snap het gewoon niet.

Snap 't ech nie.

Ik hoef geen virtual reality, geef mij niet een kruisje.

Alles behalve een achterlijk kruisje.

Dit had een vette game kunnen zijn.

avatar van dr channard
Misschien kan je het bij opties uitzetten Niets voor mij trouwens deze game. De volgende shooter die ik koop zal Doom zijn.

Dat zou erg prettig zijn.

En bovendien erg gemakkelijk voor de maker te realiseren.

Eerdere ervaringen met dit fenomeen echter hebben dus uitgewezen dat het niet direct in de lijn der verwachting dient te liggen.

Waarmee het uiteraard niet uit te sluiten valt, maar het zou de eerste keer worden dat ik het erbij zou aantreffen.

Voor nu is het hoe dan ook de reden dat ik twijfelachtig hier tegenover sta en het eerst eens allemaal even aankijk.

Voor morgen staat ie dus op uitkomen en een aantal dingen die ik heb gezien en vernomen spreken me toch wel aardig aan, sowieso wel aardig liefhebber van Far Cry en het hele open wereld shooter idee.

Maar dan moet het wel lekker knallen, en dat idee dreigt op deze manier dus verloren te gaan.

Als het echt wederom een onvermijdelijk en onoverkombaar bijgevolg blijkt zal ik het overigens nog steeds wel willen spelen.

Maar dan over een tijdje, voor een beduidend zachter prijsje.

Ik zal me er dan eerst mentaal op moeten voorbereiden.

Eerste reviews druppelen binnen en die zijn niet laaiend enthousiast.

Toch een behoorlijk wisselvallig product schijnbaar.

Wat ook weer niet als een hele grote verrassing komt.

Maar ach, zoals ik al zei, enig vermaak over een tijdje voor een paar tientjes zal er vast in zitten.

Ik ben en blijf hoe dan ook benieuwd.

dr channard schreef:

Strak plan ik heb ze allebei in huis gehaald en doom is ongetwijfeld de betere keuze!

avatar van poeliehaze
zwakke game deze. vind er niets leuk aan is allemaal al eens gedaan en veel beter. zonde van mijn geld. spijtig.

avatar van killer13
Weet iemand hoe ik een 2de primary weapon kan toevoegen aan mijn inventory? Ik heb de smg en de assault rifle. En Nu heb ik net de shotgun gekocht maar ik kam deze precies equippen

*niet equippen

Sterke opening grafisch lichtelijk indrukwekkend, lekkere en vooral ook pittige shooter actie en wellicht een patch van tien gig maken dat mijn eerste indruk helemaal niet zo verkeerd is.

En wat daarnaast ook niet tegenvalt, een heus primeurtje, jawel:

Kruisje kan uit.

Eindelijk.

Kruisje geen moetje.

Is er toch nog hoop voor deze moderne dag.

Onder de noemer 'enemy hit indicator' blijkt deze eindelijk eens optioneel.

Of beter gezegd je kan kiezen tussen 'show' of 'hide', wat eigenlijk wil zeggen dat hij er nog wel is maar je ziet hem niet.

Vind ik allemaal prima, zolang ie maar effectief is weggewerkt.

Zoals bij mij nu gelukkig het geval blijkt.

Kunnen de poesjes van meneren het gewoon blijven gebruiken terwijl ik er verder geen last van heb.

Denk dat er best nog wel eens wat vermaak zou kunnen schuilen in deze urban Far Cry.

De grauwe, regenachtige urban decay is toch zeker niet geheel zonder charme.

Bijna proef je hoe het sfeertje zich op je tong uitrolt; terwijl je de druppels haast op je neer voelt sijpelen meen je binnen een redelijk uitzichtloze situatie zowat een kille wind van wanhoop in je desperaat gelaat waar te nemen.

Met andere woorden, het geheel komt goed tot leven.

Weet niet wat nou precies het grote kritiekpunt is bij deze, en tot in hoeverre dit zich pre update afspeelt maar ik ben op dit moment zonder meer content gesteld.

Alles scherp verzorgd en vormgegeven en een uitermate strak shooter element; knallen voelt lekker en gasjes gaan knap neer.

Wat wil een mens nog meer.

Het kern element trefzeker prettig uitgewerkt.

Lang niet altijd het geval, zoals bij ons allen bekend.

Een eventuele eentonigheid die zich nog voor zou kunnen doen ligt volgens mij wel bij de meeste spelen op de loer, in ieder geval de meeste spelen die ik speel.

Juist een shooter in een open setting als deze kan dat tenminste nog iets of wat verhullen.

Bij de laatste Far Cry ben ik eveneens een adept in tegenstelling tot velen gebleken, wie weet kan zich bij deze titel iets soortgelijks voltrekken.

Ben daar in ieder geval helemaal voor.

We gaan het zien, gaan het bekijken.

Een tevreden klant.

Tot zover.

Deze week werd bekend dat in deze game een EasterEgg zit en wel een volledige port van Timesplitters 2:

TimeSplitters 2 full game unlock found in Homefront: The Revolution - trueachievements.com

Mooi verhaal