Noitu Love 2: Devolution (2012)

Alternatieve titel: Noitu Love: Devolution

Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / PC

Ontwikkeld door Joakim Sandberg
Uitgegeven door Joakim Sandberg

Een eeuw nadat de legendarische jongen Noitu Love de wereld gered heeft van de kwaadaardige Darns, verrijzen deze opnieuw. Het is nu aan de nieuwe held van de Vredebewaarders, Xoda Rap, om de wereld te redden.

avatar van Animosh
Geweldig!

Ik had er vooraf niet al te hoge verwachtingen van, maar Noitu Love 2 heeft me zeer aangenaam weten te verrassen. Het enige wat je tijdens het hele spel doet is vechten tegen hordes vijanden en eindbazen (je hebt geen moment rust), en dat werkt uitstekend. Je kan aanvallen met je muis (de linkermuis leidt tot een normale aanval, de rechtermuis tot een speciale aanval) en bewegen met WASD, en die combinatie is zeer makkelijk onder de knie te krijgen. De besturing is dus zeer prettig. En de gameplay is ook zeer leuk. Je vecht (naast de eindbazen) in feite tegen een onophoudelijke stroom aan vijanden, wat het bloed lekker aan het stromen krijgt (mijn bloed - de vijanden bloeden niet). Voeg hier een lekker hectische vormgeving en opgewekte muziek aan toe, waardoor ook de sfeer zeer energiek is, en mijn aandacht houd je wel vast.

Noitu Love 2 duurt helaas slechts anderhalf uur (al kun je ook nog als een ander personage spelen, maar dat heb ik nog niet gedaan; en het spel op een hogere moeilijkheidsgraad herspelen kan ook nog), maar in die anderhalf uur heb ik me wel prima vermaakt. Het tempo ligt enorm hoog, de vormgeving en muziek zijn passend en de gameplay is gewoon zeer leuk. Een kleine 4* heb ik hier dus wel voor over.

avatar van Animosh
Ik moet wel zeggen dat de andere personages waarmee je kan spelen een stuk minder leuk zijn. Het tweede personage (een cyborg die kan schieten in plaats van met de handen aan te vallen) is nog wel oké (maar mist de snelheid van het hoofdpersonage), maar het derde personage (die ook schiet, maar met beperkte munitie, zodat je steeds moet herladen) is zo zwak en traag dat ik hem na een minuut al beu was. Als je het spel wil herspelen kun je dus beter gewoon voor een hogere moeilijkheidsgraad kiezen.