Far Cry 4 (2014)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Je leven verandert in een ware overlevingstocht wanneer je moet vluchten voor één man, die zichzelf de absolute macht heeft toebedeeld in Kyrat, een kleine regio in de Himalaya's. In deze open-wereld schrijf je je eigen verhaal. Je krijgt hierbij de beschikking over een ruime selectie aan wapens en voertuigen.

Deze game is vanuit het niets aangekondigd. Doen ze goed daar bij Ubisoft. Hopelijk weten ze het niveau van deel drie vast te houden.

Al ziet de bad guy op de cover er wel erg gay uit.

spelfreak
Vanuit het niks inderdaad, of nouja, we hadden natuurlijk wel een FC 4 verwacht, maar om het nu 1 maand voor de E3 aan te kondigen? Dat vind ik ook wel vreemd.

Zelfde met Microsoft trouwens, die het eerste Halo 5 nieuws naar buiten brengt nu. Vraag ik me af hoeveel ze wel niet op de E3 hebben, als ze dit nu al aankondigen, bij zowel Ubisoft als MS

Shinobi schreef:
Al ziet de bad guy op de cover er wel erg gay uit.

Heh, vind een gay bad guy altijd wel grappig .

Ik lees net m'n review bij 'Far Cry 3' terug:
Shinobi schreef:
ik ben benieuwd naar Far Cry 4, die als het goed is ergens in 2014 moet uitkomen.

Called it.

avatar van Awake78
Al kreeg ik deze game gratis zou ik hem nog niet spelen. Ben nog niet helemaal over mijn Far Cry 3 trauma heen. Man o man, wat was die game slecht. Niets te doen op het eiland en wat er te doen was was 80.000 x hetzelfde. Vervolgens een bad guy erin gedauwd die na 3 scenes alweer het loodje legde. Nee, dit nooit meer.... veel plezier ermee.

avatar van Thorak
Niets te doen op het eiland?? Weet je zeker dat je het niet over deel 2 hebt? Of heb je het spel wel gespeeld?

avatar van justin8286
Zo heel veel valt er nou ook weer niet te doen in FC3. Vooral als je de single player hebt uitgespeeld zit er weinig uitdaging meer in om wat rond te lopen op het eiland. Tijdens de single player is er vaak wel wat te doen maar het is idd veel herhaling; dood dit dier of die piratenleider etc..

Maar om het slecht of traumatisch te noemen... Ik heb er erg van genoten. Replaywaarde is voor mij niet erg hoog. Het is niet zoals een GTA dat je de game start om gewoon wat anders te doen wat niets met missies te maken heeft.

Far Cry 3 was niet verkeerd het viel alleen lichtelijk tegen. Dit wordt vooralsnog met minder bombarie aangekondigd en lijkt mij vooral meer van hetzelfde te worden.

En dat kan best lekker zijn. Zeker met een flinke grafische update op de nieuwe gen.

avatar van Awake78
Al ziet dit spel er 1.000 x beter uit dan FC 3, dan nog blijft het saai. Alles was de eerste x best leuk (dier afknallen, vijandelijke basis uitroeien, met deltavlieger vliegen) maar na twee x had je dat ook wel gezien. En de omgeving was op het eerste gezicht best aardig, maar heel veel copy/paste en nauwelijks variatie (voor een dergelijke free roaming game).

Misschien moet ik ook wel de hand in eigen boezem steken, ik had wellicht alleen de hoofdmissie moeten volgen. Dat was nog wel aardig. Maar daar had ik na verloop van tijd ook geen zin meer in...

Vond het stealth element toch wel erg lekker. Beetje die kampjes besluipen enzo. Alleen al daarvoor zou ik dit nog wel een kans willen geven.

En AC4 was toch ook wel een stuk beter dan de voorganger dus ik ga dit sowieso in de gaten houden, het zou zomaar een verbetering kunnen zijn.

En als het wel gewoon echt meer van hetzelfde is, ach ja, heb toch best genoten van Far Cry 3 dus dit is sowieso wel een titel die ik in de gaten ga houden.

avatar van Awake78
Ja dat stealth met die kampjes was wel lachen, met die tijgers in die kooien enzo. Gaf toch altijd wel een tof gevoel als je met stealth zo'n kamp had uitgeroeid. Of met veel bombarie en dat ze allemaal achter je aan gingen enzo, was ook wel leuk.
Ik had alleen mezelf in de voet geschoten door al die kampjes achter elkaar te doen en dan gaat het wel vervelen (logisch ook natuurlijk).

Als ik de voorkant zo bekijk lijkt dit deel zich in de Himalaya af te spelen, gezien die prayer-flags enzo (Nepal, Tibet, Noord India). Ben benieuwd waarmee ze op de proppen komen. Hoe dan ook, die gast in dat roze pak had zo mee kunnen doen met het Songfestival...

Zou best eens een leuke flamboyante relnicht villain kunnen worden.

avatar van Thorak
Ik speelde FC3 per vlak helemaal uit, iedere keer als ik een toren had overmeesterd in dat gebied alles doen en dan pas door naar de volgende toren, dan blijft er toch genoeg variatie in zitten hoor.

Gezien de cover afbeelding zou ik zeggen Laos. Het grote Boedhistische beeld en inderdaad de gebedsvlaggen. Het vest met het AirCav embleem en de gele band om zijn arm doen denken aan een gebied in de buurt van Vietnam, ook veel Sovjet wapentuig dat gebruikt werd door de Viet Cong, de Viet Minh en het Vietnamese leger.
Aangezien er ook genoeg gebeurde in Laos (Air America onder andere) zou dat goed gebruikt kunnen worden zoals in FC3 het oude Japanse oorlogstuig en wrakken...

avatar van Awake78
Toch Himalaya (Tibet)....lees ik net op diverse websites.

PS4 Gameplay

Ziet er erg tof uit moet ik zeggen.

avatar van bvonk
Mooi dat ze het kampen veroveren er in hebben gelaten. Maar die wilde olifant liet zich wel erg makkelijk besturen en dat onder vuur, dat vind ik wel een beetje onecht. Maar goed je kunt er zelf voor kiezen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Zo scripted als iets natuurlijk. Ik geloof er niets van dat we dat in de game gaan zien, niet zo vloeiend dan toch.

You will also be able to upgrade your C-4 to make it “stick” to things, such as the elephant, shoot it in the ass to make it go on a rampage and when it gets to the enemy blow it up. Poor thing.

De bijbehorende video: Dingen om te doen.

Klinkt allemaal erg veelbelovend.

BoordAppel schreef:
Waarom niet? Dit ziet er gewoon net zo uit als de kampen veroveren in FC3...

KYRAT SERIES 2 - Midlands en de Himalaya's | Far Cry 4 [NL] - YouTube

Wat een lekkere trailers komen er de laatste tijd uit. Ben geen fan van de reeks, maar deze game lijkt wel erg lekker te worden. Scripted of niet, ach. Zolang het maar een mooie SP ervaring wordt.

avatar van dr channard
Ziet er inderdaad een lekker spel uit met een aantrekkelijke metroseksuele cover.

Nice. Terminator 2 stijl met shotgun op de motor zie ik.

Ziet er bijzonder tasty uit inderdaad. Maar bij Ubisoft weten ze dus wel hoe ze een trailertje in elkaar moeten knutselen. Niet dat ik verwacht dat deze tegen gaat vallen, gaat sowieso dik worden natuurlijk. Bij dergelijke beelden is mijn ervaring alleen dat het meestal toch net wat anders aanvoelt als je dan eenmaal zelf in de wereld staat.

Ben vooral ook erg benieuwd wat de omgevingen op de ps4 deze keer gaan doen, daar waar vorig deel op de ps3 in mijn beleving toch nogal wat grafische steekjes liet vallen. Wat uiteindelijk toch redelijk afbreuk deed aan de omgevingen, wat best jammer is. Toch ook altijd wel een soort vakantie gevoel, Far Cry. Hoe spetterender ze de locatie van je scherm kunnen laten knallen hoe beter.

Hoe dan ook erg zin in, maar dat had ik sowieso al wel. Serie staat sowieso wel garant voor het een en het ander.

avatar van dr channard
Nooit de vorige gespeeld. Heel lang geleden de eerste Far Cry en die was wel tof. Vind dit wel een aantrekkelijke titel door de diertjes die een rol gaan spelen Heb het besteld.

avatar van AvMerode
Ben nu met het derde deel bezig op de pc. Wel geweldig dat je in het begin van deel 3 de niet zo stoere broer speelt.
Deel 2 vond ik overigens niet zo geweldig met a.i. en die Afrikaanse setting.
Maar ik mis wel echt die monsters (a la Doom, Quake stijl) uit het eerste deel.

avatar van dr channard
Leuk ! Maar de cijfers van de PU neem ik nooit serieus Laten we hopen dat Ubisoft deze game niet gaat verpesten ...

Andere reviews zijn ook behoorlijk positief, deze ga ik dinsdag meteen halen in ieder geval. Kijk er naar uit!

In ieder geval haalt deze game wel 1080p, in tegenstelling tot een andere game van Ubisoft...

avatar van AvMerode
Met consoles noemen ze het zogenaamd 1080p, maar console games zijn altijd in een lagere resolutie ontwikkeld en dat kun je duidelijk zien via een monitor (tenzij het 1080p is met very low settings, maar dat lijkt mij sterk).
PC games kunnen in true 1080p (zolang je een sterke videokaart en processor hebt)
Wat ik voor tegenwoordige games altijd belangrijk vind zijn de frames per second (fps). Zolang het 40-60fps is ben ik tevreden.

Voor een zeer sterke pc moet ik nog drie of vier weken wachten, dus zal Far Cry 4 nu eerst voor ps4 aanschaffen.
Maar heb op het moment de game geïnstalleerd op een HP pc met verouderde videokaart en i7 4core processor (maar draait met 8cores dankzij park control tool van process lasso).
Kan nu nog niet echt super genieten (loopt niet altijd even soepel) vanwege mijn verouderd hardware, maar de game is echt leuk.
Er is nu veel meer interactie en sfeer in dit vierde deel.
Qua gameplay is er nu ook iets meer diepte naar mijn mening.
Pijl en boog is voor mij nu ook veel leuker om te gebruiken dan een vuurwapen. Werk ook zeer goed voor stealth uiteraard.
De character Jason Brody en de introductie uit het derde deel is wel veel interessanter, maar dat mag de pret niet bederven met dit vierde deel. Deel 4 is nog steeds erg sterk qua gameplay.
ubisoft montreal heeft het misschien verknoeid met AC Unity (maar AC serie is gelukkig nooit echt mijn cup of tea geweest), maar Far Cry 4 is weer lekker vermaak.
Splinter cell en Far Cry zijn mijn favo series van UbiSoft en Far Cry 4 is gelukkig ook van hoog niveau.
Het is alleen singleplayer campagne en co-op. Co-op kan op dit moment niet, dus het is voor mij wachten op de ps4 versie en dan maar co-op.
Dit is voor mij een MUST BUY!! game

EDIT: volgens power unlimited is er ook competitieve multiplayer, dat wist ik niet.

Jantje van de PU zegt dat hij op de ps4 grafisch uitmuntend is en ergens anders lees ik weer dat het erg meevalt. Toch hopen dat het wel zo is want ik ben wel een graphics hoertje dat geef ik gewoon toe. Als een open wereld als deze er retescherp uitziet kan ik daar wel hitsig van worden.

We gaan het allemaal zien dinsdag.

Meer van hetzelfde kan soms ook best lekker zijn. Al zal ik die hele torens om de map te unlocken voor nu nog een keer doorlopen maar mag Ubisoft in de tussentijd toch misschien eens iets nieuws gaan bedenken, in plaats van dit echt als handelsmerk in al hun franchises te verwerken.

Met alle wereldwijde geluiden van dit moment is er best een kans dat ze eens gaan proberen iets anders te bedenken, of helemaal niet omdat het toch wel verkoopt.

We gaan het allemaal zien.

Voor nu heb ik er in ieder geval vertrouwen in dat dit erg lekker gaat worden over een paar daagjes.