Far Cry 4 (2014)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Je leven verandert in een ware overlevingstocht wanneer je moet vluchten voor één man, die zichzelf de absolute macht heeft toebedeeld in Kyrat, een kleine regio in de Himalaya's. In deze open-wereld schrijf je je eigen verhaal. Je krijgt hierbij de beschikking over een ruime selectie aan wapens en voertuigen.

avatar van justin8286
Ik ben inmiddels door de hoofdmissie heen. Er zijn alleen nog wat side missions over maar heb niet veel zin meer om die uit te spelen. Het blijft wat dat betreft teveel van hetzelfde.

De hoofdmissie leek me de hele tijd wel ok, maar je komt toch redelijk bedrogen uit. Zoals hieronder al staat vermeld is Pagan misschien nog wel de beste van de 3. Ik ben voor Amita gegaan maar zowel zij als Sabal hebben gewoon hun eigen propaganda. Na Pagan te hebben gedood twijfelde ik geen seconde om Amita na de eind scene ook nog om te leggen. Trut

Zoals ook al eerder gemeld vind ook ik het arsenaal aan wapens altijd fantastisch in deze spellen. Vooral de granaatwerper heb ik de hele tijd gebruikt. Misschien wel een beetje overpowered maar het blijft mooi die explosies en het moeilijke richten over grote afstanden. Ook van het landschap en de variate aan dieren heb ik kunnen genieten. De side missies zoals hostages bevrijden of iemand omleggen werd me op het laatst wat teveel van hetzelfde. De zeldzame dieren stropen daarentegen bleef wel uitdagend en noodzakelijk voor maximale upgrades. Grootste ergernis waren die missies van die 2 gasten die in je huis zaten en later in een tent daar vlak bij. Geen enkele meerwaarde. Hetzelfde geldt voor de Shangri-la, of zo iets, missies.

Al met al mooie graphics, goeie hoofdmissies, redelijk verhaal maar wel wat teveel herhaling van alles. Zowel in deze game als de vorige. Iets minder als 3 dus 4*

De missie van Shangri-la waren misschien niet altijd even leuk, maar het verhaal vond ik zeker wel een meerwaarde.

avatar van rudiger
Iemand deze op 100% uitgespeeld ???

avatar van JacoBaco
@rudiger... Ja, 100%.. Ik ben best wel een trofhy junk omdat ik anders vaak te snel klaar ben met een game.

avatar van rudiger
Ja mooi , ik ben nu op 96.09 % maar kom nu geen steek meer verder , ik moet nog 3 vrachten kapen maar ik zie die nergens staan en bij 2 vrachten gekaapt speel ik het laatste wapen vrij , verder tellen die ontdekte locaties niet mee voor de volle 100% , nu weet ik niet of je ook alle kistjes moet pakken .Vind het een erg mooi spel verder .

Deze is platinum trophy is zeker te doen (als je de game heel erg leuk vind)

avatar van JacoBaco
rudiger schreef:
Ja mooi , ik ben nu op 96.09 % maar kom nu geen steek meer verder , ik moet nog 3 vrachten kapen maar ik zie die nergens staan en bij 2 vrachten gekaapt speel ik het laatste wapen vrij , verder tellen die ontdekte locaties niet mee voor de volle 100% , nu weet ik niet of je ook alle kistjes moet pakken .Vind het een erg mooi spel verder.
Het is alweer een tijdje geleden voor mij. Maar als dat je laatste throphy/Achievement is uit de lijst, dan is het voldoende voor de 100% platinum. Misschien kun je via youtube zoeken naar tips als het niet lukt.

avatar van rudiger
Ben het spel helemaal opnieuw begonnen en die 3 vracht missies als eerste gedaan , nu heb ik hem op 100 pro . Over een tijdje eens op de moeilijkste graad uit spelen maar ben nu met deel 3 begonnen , grafisch niet zo mooi als 4 maar er lijkt wel of er meer te doen is in deel 3 . Ach ja bij gebrek aan mooie nieuwe spellen maar naar de ouwe meuk gegrepen , haha .

Het verhaal is slap en de karakers zijn erg matig..
Maar het spel speelt lekker weg, en het blijft je uitdagen.
Het ziet er ook nog eens prachtig uit.
Hier heb je erg veel plezier van, als je van dit soort spellen houd.

4 sterren want het is de moeite waard.

Deze trouwens op ibood te kopen voor 15 euro. Ook trackmania turbo. Alleen de transport-kosten zijn belachelijk.

avatar van rudiger
ben hem nu voor de 5de keer aan het uitspelen , blijft leuk deze game maar wordt tijd dat er een fatsoenlijke opvolger van komt , jammer dat dit spel eigenlijk veel te makkelijk is , zelfs op de moeilijkste graad ., de klote adelaar en die honden wordt je ook niet goed van , had wel wat minder gemogen ,

lennox
rudiger schreef:

5e keer wat ?? ik heb hem na 2 jaar nog steeds niet kunnen uitspelen

avatar van robindapobin
Ik had hier veel meer van verwacht. Veel herhaling.

avatar van rickazio
Far Cry 4 ps3 heeft geen co-op zoals Far Cry 3?

Ook uitgespeeld vanavond
Veel plezier aan beleefd, 't is toch één grote speeltuin met een wat dunnig verhaaltje erbij Wat me bij dit soort zandbakspellen opvalt is dat je door alle afleiding nooit echt betrokken raakt bij het narratief. Maar goed, daar speel je dit dan ook niet voor denk ik...Met name het veroveren van forts en outposts heb ik erg van genoten, al werd het naar het einde toe wel wat simpel!

4*, maar een minder dikke 4* dan deel 3. FC3 vond ik indrukwekkender, al is deze wereld voller, heeft het meer verticaliteit en gaf met name het vliegen in de gyrocopter een nog vrijer gevoel dan in deel 3.

avatar van Aazhyd
Ik heb deze ook maar weer eens opgepakt. Eerste wat me opviel is dat het weel heel erg hetzelfde is als Far Cry 3. Eigenlijk is bijna alleen de setting anders. Niet dat dat erg is, want het spel is gewoon leuk om te doorlopen. Ik focus me nu vooral op torens en kampen overnemen. Die story boeit me niet echt, maar dat was bij FC 3 al zo.

Aazhyd schreef:
Ik focus me nu vooral op torens en kampen overnemen..

Mocht je nog zat worden van torens beklimmen, de gyrocopter works miracles!;)

Aazhyd schreef:

Haha, welkom in de wereld van Ubisoft. Alles lijkt op elkaar. Om die reden zal ik nooit een fan van hun franchises worden, ook al zitten er individueel leuke titels tussen.

Hoop dat FC6 wat verrassender gaat worden, maar vrees van niet.

avatar van Aazhyd
De DLC's Escape From Durgesh Prison en Valley of the Yeti's zijn me trouwens goed bevallen. De eerste is een leuke twist op het basisspel en de tweede is een variant in een nieuwe setting.