Call of Duty: Advanced Warfare (2014)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Sledgehammer, High Moon en Raven
Uitgegeven door Activision

In het jaar 2054 hebben de diverse militaire grootmachten over de hele wereld het zwaar te verduren gehad. De grootste troepenmacht behoort niet langer toe tot een land, maar is een geprivatiseerde corporatie, genaamd Atlas. Deze corporatie staat onder leiding van Jonathan Irons (Kevin Spacey). Irons start een oorlog met de Verenigde Staten omdat ze, vanuit zijn overtuiging, meerdere keren gefaald hebben om orde en democratie in de wereld te herstellen.

avatar van Thorak
0,5
In de week dat ik heb kunnen spelen vond ik het een van de betere CoD's, maar nu helaas niet meer speelbaar (zoals ik het begrijp is het een probleem die bij héél veel mensen voorkomt en is het ook niet de eerste keer!).
De single player is nog wel speelbaar, maar die is kort en weinig vernieuwend. Ook verre van moeilijk, zelfs niet op 'Veteran'. Qua single player is dit denk ik de makkelijkste CoD ooit. Ook mis is sinds MW3 de op films gebaseerde levels heel erg.

avatar van Dragonslayer
Thorak schreef:

Ik vind het knap dat je het zo lang met deze COD hebt kunnen volhouden. Toen ik dit nog speelde merkte ik ook dat er tot 2x over toe een patch framerateproblemen of lag heeft veroorzaakt.

En ik blijf bij mijn mening dat ik dit spel te fast paced vind. Vooral jammer dat S&D daardoor zo saai is. Er wordt alleen maar gespawnrusht. Binnen 10 seconden zijn er al tegenstanders achter je.

avatar van killer13
kan iemand me helpen alsjeblieft?
ik heb advanced warfare op de ps4 en ik heb ook de season pass gekocht. nu heeft het spel vandaag een update gedaan en kan ik opeens de maps van de havoc-dlc niet meer spelen. ook de zombiemode niet meer. ik krijg steeds de melding dat ik de dlc of season pass moet kopen en dan verwijzen ze me door naar de store. daar staat dan weer "purchased" bij de season pass... ik moest deze wel opnieuw installeren. maar dat heeft niets geholpen...ook heb ik mijn ps4 een keertje aan en uit gezet, ook niets.
iemand die hier ook last van heeft of weet wat ik hiermee moet doen?

avatar van killer13
De Ascendence dlc werkt wel en de zombiemode werkt ook terug. enkel havoc niet. als ik naar de store ga om de dlc opnieuw te downloaden staat er dat er geen content gevonden is. ligt dit nu aan mijn season pass/playstation?

avatar van Dragonslayer
killer13 schreef:
Zal vast niet aan jou liggen want dit is een heel typisch COD-probleem. Dit soort gekkigheid heb ik al vaker meegemaakt bij mezelf of vrienden.
- Een vriend van me had Advanced Warfere gepreload. Heeft het toen 1 avond kunnen spelen en vervolgens kreeg hij weer de foutmelding 'content still encrypted'. Zelfs volledig opnieuw installeren of andere pc gebruiken hielp niet.
- Bij Ghosts had ik alle DLC, elke keer als ik voor de 2e keer op een dag Ghosts opstartte werd mijn DLC niet herkend en moest ik mijn pc opnieuw opstarten.
- 2 vrienden van me kunnen Ghosts niet meer spelen omdat ze de melding krijgen dat ze een VAC-ban hebben terwijl dat helemaal niet zo is. (er staat niets aangegeven op hun steamprofiles).
- Meerdere verhalen van vrienden die DLC in verscheidene COD's kochten maar het vervolgens niet deden.

SouthParkFan
Heb de campaign uitgespeeld, en dat is voldoende Call of Duty voor mij. Vind shooters 3 keer niks, al was deze best wel vermakelijk. 3*

avatar van The_CrY
Een goeie vriend beloofd om eens Call of Duty te spelen. De single player dan wel te verstaan. Deze was me aangeraden. Ik was prettig verrast, geheel genomen. De campaign is een niet al te lange cinematische ervaring met een gevarieerd aantal missies. Het verhaal boeit niet heel veel an sich, maar daar speel ik toch niet voor. De graphics zijn prachtig, de animaties van hoge kwaliteit, en de aanwezigheid van Kevin Spacey doet je toch glimlachen. In tegenstelling tot het soort shooters dat ik normaal gesproken speel, vond ik het squad-based orders opvolgen best intuïtief, hoewel ze soms wel erg aan je kop zeuren. De wapens bestaan veelal uit 10000 verschillende machinegeweren, zonder echt duidelijke verschillen, en er zitten hier en daar nog wel andere wapens verstopt, maar ik had graag gewild dat je je eigen loadout kon samenstellen voor elke missies. Er zit bijvoorbeeld een hele toffe rail gun in het spel, maar die kom je maar heel weinig tegen. De exo-suit die je aandoet geeft je extra upgrades, zoals een cloak, double jump, overdrive, of een grapple, maar ook daar mag je niet kiezen welke je gebruikt en je vergeet ze ook vaak. Fijn dat het spel altijd precies zegt wanneer je ze mag gebruiken.

Dat is ook meteen een zwakheid van het spel. Je wordt ten alle tijde verteld wat je moet doen op het moment dat je het moet doen. Er is ook altijd maar één mogelijkheid. Dit zorgt voor een ontzettend lineair spel en laat je niets zelf uitvogelen. Hergenererende health, het feit dat je wordt neergeschoten als je de missie zone verlaat,... allemaal redenen waarom Call of Duty niet hoog staat aangeschreven bij de liefhebber van old school FPS, zoals mijzelf, maar aanvankelijk stoor je je er nog niet zo heel veel aan. Het is vooral dat het spel daardoor snel saai begint te worden.

Mijn favoriete missies waren een stealth missie waar je leuk rond kon sluipen en ongedetecteerd moest blijven, en een missie waar je all guns blazing als een flinke robot kon huishouden. Al met al een prima filmervaring, maar weinig uitdagend en snel saai wordend spel.

avatar van Aazhyd
Ja, zo werkt de single player in Call of Duty altijd: een interactieve film, niet meer dan dat. Je hebt erg weinig keus en moet meestal maar gewoon doorlopen. Dat is ook de reden dat ik er meestal even snel doorheen ga en dan voor het echte spel ga: de multiplayer.

Ik vind dan ook dat je eigenlijk geen cijfer kan geven aan Call of Duty als je alleen maar de single player hebt gespeeld. 99% van de fanbase gaat voor de multiplayer en die is totaal anders.

avatar van The_CrY
Als ik ooit een betere internetverbinding heb zal ik me daar eens aan wagen, maar over het algemeen ben ik een echte single player fan. Dit spel was me ook aangeraden op basis van de single player.

avatar van paulisdik
Ik vond dit persoonlijk veruit de slechtste sp in de CoD reeks, tot nu toe BLOPS3 nog niet gespeeld heb ook mn twijfels of ik dat uberhaupt ooit zal gaan doen.

De multiplayer lagt nog als een malle, dagelijks weer heb ik daar last van.
En mijn verbinding is altijd goed... ervaren meer mensen dit..
Het maakt het spel eigenlijk onspeelbaar..