GRID: Autosport (2014)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Racing

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Bouw aan je carrière als professionele racer in één van de vele beschikbare disciplines. Samen met je teammate ga je de strijd aan met je naaste rivalen, en dien je goede resultaten te behalen om je sponsoren tevreden te houden. Het spel bevat circuits op meer dan twintig locaties. De vele disciplines waar je uit kunt kiezen omvatten onder meer Touring Cars, Hypercars, GT Cars, SMV's en Drift Cars.

avatar van Nax1988
Ik ben hier erg benieuwd naar. Heb deel 1 en 2 gespeeld, allebei supergoeie race games

Jullie gebeden zijn vannacht verhoord lijkt het.

GRID is wel een aardige racer reeks.

Hier heb ik ook wel interesse in.

A ha! mooi dat hij ook naar de Switch komt... dan hoop ik ook dat ze die besturing gelijk verbeteren die was niet 100% meende ik...

Denk dat je daar niet over in hoeft te zitten als je net van Gear.Club Unlimited komt

Confusie schreef:

Niet zo negatief over Gear.Club.Unlimited.2 mooier, beter en uitdagender met nieuwe physics...

Maar eerlijk. Met de besturing van zowel Grid 1 als 2 vond ik ook absoluut niets mis. Blijft triest dat autosportliefhebbers hun toekomst moeten zoeken in een port van een 5 jaar oud spel, maar het was (en is) trouwens, wel een prima game in het genre. Hoewel ik het tweede deel wel prefereer.

Het was aardig geweest was het een bundeling geweest van beide delen of dergelijks. Maar goed. Met Grid is niets mis imo.

Als portable racer zou ik met deze port aardig tevreden zijn.

Voor een tientje of vier zeker het overwegen waard.

mijn ervaring was dat Grid iets houterig stuurde maar ik zal niet verder over jullie superieure autorace game klagen. Klagen laat ik aan andere mensen over..

En zo kan ie wel weer.

Tis graag of niet ey.

Je krijgt nu de kans om een respectabele racer van een op dat vlak gerenommeerd bedrijf als Codemasters op de Switch te spelen, liggen de controls van Gear.Club Unlimited jou toch beter is dat helemaal jouw feestje.

Persoonlijk zie ik in deze vijf jaar oude titel voor de Switch een mooie middenweg tussen het hedendaagse geweld of:

Gear.Club Unlimited.

Zeker niets te klagen.

Of hij moet zestig euro gaan kosten en na een jaar nog steeds maar dat zien we tegen die tijd dan wel.

En dat het nog even gaat duren maar gelukkig is er in de tussentijd altijd nog:

Gear.Club Unlimited.

Niet superieur. Wel prima. Het mooie van beide Grid's vond ik dat ze net genoeg het middenpad tussen sim en arcade hielden om voor fans van beide genres leuk te zijn. Ik ben zelf niet zo'n held als het op de meer simulatie achtige racers aankomt. Maar net daarom bleek Grid een leuke surprise.

En eentje die ook in 2018 prima speelbaar is. Als je hem niet te duur maakt (30 euro vind ik ook wel weer goed).

Qua traditionele racers is de Switch geen PSP nee. Maar goed...deze is wel een hele aardige.