GRID: Autosport (2014)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Bouw aan je carrière als professionele racer in één van de vele beschikbare disciplines. Samen met je teammate ga je de strijd aan met je naaste rivalen, en dien je goede resultaten te behalen om je sponsoren tevreden te houden. Het spel bevat circuits op meer dan twintig locaties. De vele disciplines waar je uit kunt kiezen omvatten onder meer Touring Cars, Hypercars, GT Cars, SMV's en Drift Cars.

avatar van Nax1988
Ik ben hier erg benieuwd naar. Heb deel 1 en 2 gespeeld, allebei supergoeie race games

Jullie gebeden zijn vannacht verhoord lijkt het.

GRID is wel een aardige racer reeks.

Hier heb ik ook wel interesse in.

A ha! mooi dat hij ook naar de Switch komt... dan hoop ik ook dat ze die besturing gelijk verbeteren die was niet 100% meende ik...

Denk dat je daar niet over in hoeft te zitten als je net van Gear.Club Unlimited komt

Confusie schreef:

Niet zo negatief over Gear.Club.Unlimited.2 mooier, beter en uitdagender met nieuwe physics...?

Maar eerlijk. Met de besturing van zowel Grid 1 als 2 vond ik ook absoluut niets mis. Blijft triest dat autosportliefhebbers hun toekomst moeten zoeken in een port van een 5 jaar oud spel, maar het was (en is) trouwens, wel een prima game in het genre. Hoewel ik het tweede deel wel prefereer.

Het was aardig geweest was het een bundeling geweest van beide delen of dergelijks. Maar goed. Met Grid is niets mis imo.

Als portable racer zou ik met deze port aardig tevreden zijn.

Voor een tientje of vier zeker het overwegen waard.

mijn ervaring was dat Grid iets houterig stuurde maar ik zal niet verder over jullie superieure autorace game klagen. Klagen laat ik aan andere mensen over..

En zo kan ie wel weer.

Tis graag of niet ey.

Je krijgt nu de kans om een respectabele racer van een op dat vlak gerenommeerd bedrijf als Codemasters op de Switch te spelen, liggen de controls van Gear.Club Unlimited jou toch beter is dat helemaal jouw feestje.

Persoonlijk zie ik in deze vijf jaar oude titel voor de Switch een mooie middenweg tussen het hedendaagse geweld of:

Gear.Club Unlimited.

Zeker niets te klagen.

Of hij moet zestig euro gaan kosten en na een jaar nog steeds maar dat zien we tegen die tijd dan wel.

En dat het nog even gaat duren maar gelukkig is er in de tussentijd altijd nog:

Gear.Club Unlimited.

Niet superieur. Wel prima. Het mooie van beide Grid's vond ik dat ze net genoeg het middenpad tussen sim en arcade hielden om voor fans van beide genres leuk te zijn. Ik ben zelf niet zo'n held als het op de meer simulatie achtige racers aankomt. Maar net daarom bleek Grid een leuke surprise.

En eentje die ook in 2018 prima speelbaar is. Als je hem niet te duur maakt (30 euro vind ik ook wel weer goed).

Qua traditionele racers is de Switch geen PSP nee. Maar goed...deze is wel een hele aardige.

Alleen om te downloaden niet fysiek dus... voor je Switch.
Ik snap dat niet hoor doe gewoon allebei ik wil iets in mijn hand hebben.
Digitaal is leeg...

Nou ik haal hem wel ik hoor alleen maar positieve verhalen op Youtube, vooral om dat de besturing heel goed schijnt te zijn omdat je het met de Gamecube controller kan bedienen. Dat zou een dikke plus zijn en er kom ook nog een grafische update na dat het spel uitgebracht is!.
Dat maakt mij wel enthousiast.. omdat ik het er al prima uit vind zien.
Dus ja nog even geduld en dan de beste race ervaring ervaren op je Switch.

Ben juist benieuwd hoe dit speelt (ivm gebrek aan analog triggers) en eruit ziet in handheld mode.
Speel Switch veelal on the go en handheld modus, houd deze game dan stand met digital triggers en zowel mbt performance?

banjo zei in Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied?:

“En kijk voor Grid eens op youtube daar vind je alleen maar positieve verhalen over mooie beelden super geluid toekomstige updates. En je kunt hem met de gamecube controller besturen wat een hele grote plus schijnt te zijn GRID: Autosport Nintendo Switch Review - BEST SWITCH RACER? - YouTube”

Ben er ook wel van overtuigd dat dit een mooie/goede racer is, maar alles valt en staat met controls. Gaat mij dan ook met name om de besturing (digital triggers only) en looks in handheld mode
Dus zonder GameCube controller!

"Veelvuldig filmpjes bekeken en daar worden de digital triggers op de Switch toch als “negatief” ervaren."

Ja als je met de digitale controle op de knop drukt geef je gelijk 100% gas en met de gamecube (wavebird)
controller kun je je gas doseren!. Dat ze deze mogelijkheid uberhaupt in dit spel hebben gemaakt zegt al dat dit niet zomaar een port is die ze makkelijk even overgezet hebben. Alleen de multi player ontbreekt nog....

Banjo schreef:

Maar weet ik nog niet of het “goed” speelbaar is met digital triggers, volgens de meeste reviewers is dat wel een aderlating.
Kan je dus niet doseren.
Maar als het ook maar enigszins acceptabel speelbaar is wil ik wel een aanschaf overwegen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jou (handheld) ervaring

Ik heb wel een GameCube controller, maar wil dit gewoon on the go (handheld) spelen.

Als ik een racer op de tv wil, zet ik Forza wel aan

Nou als je even geduld hebt geef ik je mijn bevinding van de basis Switch en morgen van de Switch Lite !
Want die haal jij ook Marco je wilt het, je moet hem hebben, die kleuren.... zo mooi!

Haha. Moet bekennen dat de lite er dope uitziet. Maar heb echt geen tweede Switch nodig

Nogmaals, ben benieuwd naar je ervaring.

banjo Laat mijn aanschaf volledig afhangen op jou bevindingen !

-marco- wat een eer !
Ik heb er al wat rondjes op zitten en het ziet er echt goed uit! (ik denk nog beter dan Forza ) het rijd lekker agressief het motor geluid is uitstekend het voelt allemaal gelijk goed. Maar ik verzuip nog in de opties, en ik moet het nog spelen op de handheld standen... morgen ga ik mij even verder verdiepen in het spel met een frisse blik.

Het is zeker geen arcade racer alleen in de bochten als je drift verlies je geen snelheid dat is het enige arcade er aan.

Heb besloten niet tot aanschaf over te gaan ( als ik op banjo moet wachten... , ) daar ik nu in diverse reviews heb gelezen dat in handheld modus, dus met digital triggers, niet echt fijn speelt.
Jammer, had wel zin in een fijne racer op de Switch.

Ja ik was aardig fanatiek bezig met Zelda: Link's Awakening...
En jij ook.. ik heb mijn naam verandert in Baroness in onze vrienden lijst!.

Maar als deze Grid jouw niet kan bekoren dan word het niks met race spellen op je (on the go) Switch.
In ieder geval geen simulatie spel (denk ik) waarschijnlijk wel een Need for speed of Ridge racer...
Ik hoop zo dat je nog de ware vind -marco-...

Game on!

Banjo schreef:
ik heb mijn naam verandert in Baroness in onze vriendenlijst. Game on!

Catfish on! ?

Baroness: sexy naam. Dat diva gedrag wat er blijkbaar even bij kwam kijken iets minder charmant. Maar gelukkig heb je dit zelf ook bijtijds ingezien. Misschien iets te dicht met je neus boven de saus pan gehangen. Met die jeugd van heden ten dage weet je het echt nooit meer.

Haha scherp gezien Confusie!

Maar deze wilde ik nog wel even kwijt aan Sinner mister Bigmouth Strikes Again..
Die kan hij wel hebben..

On topic: Er is maar 5 keer gestemd en is er nu niemand bezig met dit spel?

Dit is een fijne racer hoor! je moet je (als je op een hoger level komt) echt er in vast bijten, om boven in de ranglijsten te komen. Het spel moedigt je ook aan wanneer je op een hogere stand komt bijvoorbeeld professional te nemen dan kom je pas echt uitdaging tegen. Misschien is het niet zo mooi als Forza en minder goed gebalanceerd maar dit spel heeft de tijd met een dikke voldoende overleefd.
Hier ben je nog een lange tijd mee bezig en nu ook online..

* * * *