Oreshika: Tainted Bloodlines (2014)

Alternatieve titel: Ore no Shikabane wo Koete Yuke 2

PlayStation Vita

Ontwikkeld door Alfa System

Het verhaal speelt zich honderd jaar na het eerste deel af. Je volgt een eeuwenoude Japanse clan, welke vervloekt zijn en zodoende niet meer dan twee jaar te leven hebben. Het is aan jou om je tot de goden te wenden en de vloek op te heffen voordat het te laat is. Door vijanden te verslaan vergaat je punten, welke je in staat stellen om met één van de clanleden te trouwen. Je vaardigheden geef je vervolgens door aan de volgende generatie. Omdat een clanlid slechts twee jaar kan leven, zul je met verschillende generaties spelen.

Vandaag officieel bevestigd voor de EU, zal later dit jaar verschijnen. Trailer ziet er veelbelovend uit. Unieke artstyle ook, die me wat aan Valkyria Chronicles doet denken.

Deel 2 van een reeks?

Officieel een sequel ja. Al stel ik me zo voor dat de game en het verhaal volledig op zichzelf staan, aangezien het eerste deel hier nooit verschenen is.

Gaat helaas wel een digital only release worden voor de EU, net als Freedom Wars. Zeer teleurstellend. De twee 'grote' Vita games die dit jaar van Sony komen, krijgen hier dus beide geen retail release. Mijn import-lijstje wordt alsmaar langer...

Krijgt redelijk goede kritieken op metacritic, is deze nu al uitgekomen? Kan hem nog niet bestellen op amazon.de noch nedgame.nl...

De game is woensdag uitgekomen, maar krijgt helaas een digital only release. Spijtig dat Sony al een tijd niet meer geloofd is retail releases voor de Vita. File size is daarnaast ook nog eens een whoppin' 2.8 GB. Ik moet nodig eens aan een groter geheugenkaartje...

dju, kl@te retail releases...