Crimson Skies (2000)

Flight / Simulation

Ontwikkeld door Zipper
Uitgegeven door Microsoft

In een fictief America rond 1937 speel je de notoire avonturier en piloot Nathan Zachary. Je vliegt solo, of aan het hoofd van Squadron missies en je kunt tijdens het spel je vliegtuig, dat een futuristische variant van het propellervliegtuig is, verbeteren. Ook kun je volledig nieuwe types aanschaffen.

gerwinf
Ik speel hem nog wel eens op de xbox (staat niet in het lijstje btw). Afwisselende missies en leuk sfeertje (vooral de muziek). Jammer dat er in de multiplay geen voicechat wordt ondersteund.

Toffe fanatsy flight-sim met veel nadruk op dogfights. De sfeer is een aantal jaren later terug te vinden in de film 'Sky Captian and the world of tomorrow".

gerwinf schreef:
Ik speel hem nog wel eens op de xbox (staat niet in het lijstje btw).

Crimson Skies op de Xbox was dacht ik een uitgebreidere versie met extra stuff, dus geen port. De Xbox versie kan dan los van deze versie worden toegevoegd denk ik.

Geinig spelletje dat lekker speelt en leuk is om af en toe eens kort te spelen. Bepaald geen topper maar ook verre van slecht. Typisch spelletje dat je oppikt uit de budgetbak.

Toch ooit enorm veel plezier aan beleefd waardoor ik hem nu verhoog naar 4,5*