Sinner schreef:
Ik vind dat eigenlijk een beetje eigen aan het genre. (nu heb ik 5 niet gespeeld, wel alles tot 4) Maar of het nu rebellenopstanden, bosbranden, zondvloeden, aardbevingen of plots invallende naties of iets als ontsnappende dino's zijn, het hoort ergens toch wel al sinds Sim City bij het genre. Hoewel er bij diverse games in sandboxmode wel de mogelijkheid bestaat om dergelijke zaken aan of uit te zetten. Het zou idd wel aardig zijn als daar en optie toe was als je gewoon relaxed wil spelen zonder om de zoveel tijd kommer en kwel over het scherm te zien.
...maar aan de andere kant...het haalt je of houd je ook altijd even weer bij de feiten. Geen idee wat ik aangenamer vind om eerlijk te zijn.
Het managen van rampen of onvoorzienheden is ook geen probleem. Het is voornamelijk dat de hele opzet van continue rebellen opstanden, ook wanneer je alles goed doet, vervelend begint te worden. Dan heb ik bijvoorbeeld de juiste gebouwen bij elkaar, een approval rate van 80%, alle rebellenleiders in de gevangenis of omgekocht. Toch zijn er op een gegeven moment zo een beetje continue rebellenopstanden. Het is dan lastig inschatten waar het fout gaat.
Vervolgens kun je geen militaire gebouwen opknappen of bijbouwen wanneer dit aan de gang is, waardoor je dus al snel aan je lot overgelaten bent als je net tussen 2 opstanden niet je leger weer op de been hebt. Daarbij is de AI van dat leger ook niet om over naar huis te schrijven. Al met al is het dus een te overheersend gedeelte. Want rebellenopstanden per definitie vind ik wel waarde toevoegen.