RollerCoaster Tycoon 4 (2014)

Apple iOS / Android
Simulation / Strategy
single player / online

Ontwikkeld door On5
Uitgegeven door Atari

Creëer en deel je eigen pretpark. Bouw achtbanen en andere attracties om je bezoekers enthousiast te houden. Naast de twintig 'kant-en-klaar' achtbanen, welke reeds voor je ontworpen zijn, kun je ook zelf aan de slag met tal van onderdelen om je eigen achtbaan te ontwerpen. De blauwdrukken van je zelfgemaakte achtbanen kun je uitwisselen met andere spelers.

Een nieuwe deel in deze reeks staat al jarenlang hoog op m'n verlanglijstje, en dan krijgen we dit...

Ik heb op zich niks tegen mobile games. Maar dit ziet er werkelijk niet uit, en moet waarschijnlijk vooral dienst doen al 'melkkoe'. Wederom een geweldige franchise vakkundig de nek om gedraaid.

Ik koester mijn RCT trilogie, die de tand des tijds nog altijd glorieus doorstaat!

Ja, ik hoop ook nog altijd op een next-gen versie. Lijkt me fantastisch, maar dit is echt niks. Zal mij niet verbazen als er ook weer een slinks microtransactie systeem in zit.

Ach ik vind het grafisch wel grappig zo in dat retro stijltje. Maar dat er weer een of andere duf microtransactie systeem in zit daar kan je wel zowat van uit gaan. Sowieso ben ik niet meteen een groot fan van games spelen op de telefoon of tablet. (hoewel ik sinds kort eindelijk een iPhone heb en er hier en daar best iets leuks tussenzit - ik ben met name gecharmeerd door die adventure books ala fighting fantasy etc).

Over een PC versie:
As for the PC version of RollerCoaster Tycoon, Atari said on Twitter that a "PC experience" is currently in development and will launch this year. Unfortunately, that's all we have to go on right now.

Toch nog een PC versie, maar de informatie is karig.

avatar van Ricxz92
er gaan geruchten dat de PC-versie, een soort facebook game is... zal me eerlijk gezegd niet verbazen..

Schandalig hoe men met de RCT franchise om gaat. Een suffe mobile game en waarschijnlijk zo'n domme Facebook game. Ik wil gewoon RCT 4 met de gameplay van deel 1 en 2 en de graphics die bij 2014 passen. Niet deze flauwekul.

Nog altijd start ik wel eens RCT 1 of 2 op. Deel 3 vond ik niet zo boeiend.

Ik snap nog steeds niet goed waarom er over het derde deel zulke gemengde kritieken bestaan. Sure, het eerste deel is een klassieker maar het was echt heerlijk om nu je eigen creaties uit te testen en ook met de sfeer was het imo dik in orde.

Begrijp ik ook niet. Ik vond deel 3 persoonlijk de beste uit de reeks en speel hem nog altijd. Ik vind het grafisch overigens nog altijd wel te doen en met de twee uitbreidingen was ook niets mis. Het was gewoon de meest uitgebreide van de serie.

bro
Mocht ik een mobiele gamer zijn stond ik hier vast voor te springen, maar ik ben het niet...

Leuk om te horen trouwens, over RTC3 Was een beetje afgeschrikt om deel drie te proberen, uit schrik om teleurgesteld te worden. Zal ik dan toch na al die jaren RCT1 & 2 er misschien toch ooit eens een kijkje in nemen dankzij jullie nu blijkt dat deel vier op een niet door mij geliefd platform uitkomt.

FOKGAMES.nl / Nieuws / 'Pc-versie RollerCoaster Tycoon 4 compleet anders' / FOK!games - games.fok.nl

Ben benieuwd of men van de PC versie iets gaat maken wat echt de moeite is. De mobiele versie spreekt nog altijd niet aan.

avatar van wolff
Ze hebben dit spel niet lang geleden nog geupdate, iets minder "pay2play" gemaakt, o.a. gratis nu in de App Store. Voor een gratis spelletje om af en toe te spelen heb ik er absoluut niks tegen, ook leuk dat je muziek uit de oude RCT's kan instellen. Natuurlijk kon hier alsnog veel meer mee gedaan worden.

voor een gratis spel, erg leuk, doet me best wel veel denken aan de eerste 2 rollercoaster games
jammer dat je veel moet wachten bij het bouwen, maar dat is wel logisch

1,0
Ik kan hier niet veel meer van maken dan de meeste slechte editie van deze reeks:
Ik vond de gameplay best wel irritant, grafisch is het niks en ik voelde mezelf niet echt vrij in het spel.