Bio Menace (1993)

Ontwikkeld door Apogee
Uitgegeven door Apogee

De CIA is er achter gekomen dat er gigantische mutanten dood en verderf zaaien in Metro City en hun bronnen zeggen dat dit alles is veroorzaakt door een wetenschapper die zichzelf Dr. Mangle noemt. Om dit te stoppen sturen ze Snake Logan, een top-geheim agent van de CIA. Snake wordt naar Metro City gestuurd om te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Het gaat echter mis als Snake's vliegtuig neerstort. Snake is gedwongen om lopend de stad door te gaan en alle mutanten te vernietigen.

avatar van MartinoBasso
Vroeger veel gespeeld!
****

Heel leuke platformgame, is momenteel als freeware te downloaden. Ik heb nog wel eens geprobeerd om het spel origineel met kartonnen doos te kopen, maar volgens mij is het nooit als zodanig gereleased.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Een van Apogee's toppers. Ik heb de shareware versie ettelijke malen gespeeld. De animatie was schokkerig en miste wat frames, maar de ingame dialogen maakten veel goed. Bio-menace had ik liever gespeeld als een soort contra. Als een platformer kwam dit spel wat beter uit de verf. Nu moet je gevangenen zoeken, keycards zoeken om stroomversperringen uit te zetten en met sleutels allerlei deuren openen. ik vind toch wel dat je met je reguliere kogels niet kunt zien of je de vijanden wel raakt. Je ziet geen kogels uit je gun vliegen, maar je hebt te kijken of de vijanden wit knipperen.