Natural Doctrine (2014)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita
RPG / Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Kadokawa
Uitgegeven door Kadokawa en Nippon Ichi

Volg Geoff, lid van een escortbrigade genaamd de 'Tunnel Reclamation Brigade'. In de hoop ooit te worden geselecteerd door de elite troepen van de stad Feste, trekt hij door de buitenregio's van de stad, waar hij mijnen, welke zijn bezet door Goblins, terug probeert in te nemen. Hierbij krijgt hij de hulp van de jonge soldate Vasilisa, en de leider van de Tunnel Reclamation Brigade, Anca.

Komt dit najaar ook naar de EU via NIS, voor PS3, PS4 en Vita (cross-play). Eindelijk weer eens een wat serieuzere strategy RPG. Gameplay heeft met z'n real-time movement en turn-based combat wel wat weg van Valkyria Chronicles.

Gaat meteen op pre-order. Het type spel waar ik altijd als een blok voor val.

Ja, als 'm niet erg tegenvalt in de kritieken straks een must-have.

Eerste reviews druppelen binnen, en het lijkt er op dat het typisch zo'n game is waar de meningen sterk verdeeld zullen zijn.

Net even een gameplay videootje gekeken, en de game lijkt echt wel enkel voor hardcore turn-based strategy fanaten te zijn. Playthrough was op easy mode, en het zag er allesbehalve easy uit. Als één van je partyleden dood gaat is het direct "game over". En zo zag ik nog wel een aantal dingetjes voorbij komen die de game weinig vergevingsgezind maken. Ben nog altijd benieuwd, maar weet niet goed meer wat er van te verwachten.