Kirby: Triple Deluxe (2014)

Nintendo 3DS
Platform / Action

Ontwikkeld door HAL

Op een nacht groeit er een bonenstaak onder Dream Land, die enkele gebieden in de omgeving de lucht instuurt. Wanneer Kirby wakker wordt, zit hij tot zijn verbazing hoog in de lucht. Hij komt er vervolgens achter dat King Dedede gevangen is genomen door een wezen genaamd Daranza. Het is aan Kirby om zijn aartsrivaal te redden en rust terug te laten keren in Dream Land.

...oeps...helemaal vergeten dat ook Kirby Triple Deluxe uit 2014 is - want eigenlijk had ook deze in mijn jaarlijstje kunnen belanden. Het lijkt er sowieso vreemd genoeg op dat heel wat mensen deze release over het hoofd hebben gezien. Vreemd - want aan de kwaliteit zal het niet liggen. Heb hem vannacht weer eens een uurtje opgehad en het blijft geweldig. Grafisch ziet het er werkelijk geweldig uit met erg leuke 3D effecten (tot op heden een van de enige 3 of zo titels die ik steevast in 3D speel) - de muziek is lekker vrolijk en de levels steken prima in elkaar. Het is weliswaar niet het moeilijkste spel dat ik in 2014 gespeeld heb - maar qua 2D platformers zeker wel bij de leukste. (het typische euvel bij veel Nintendo games tegenwoordig - grote gedeeltes loop je zo doorheen, maar hier en daar springt de moeilijkheidsgraad heel even de hoogte in - en toegegeven, de collectables en alle sterren verzamelen is wel weer redelijk uitdagend). Dus...eh...met terugwerkende kracht toch nog in mijn lijstje/

Deze gisteren opgepikt als mijn tussendoor spel op de 3DS. Ik vind de 3DS nog steeds heel handig om even op te pikken en te gamen, vaak makkelijker dan met de switch. Vermoedelijk heb ik daar niet echt een logische reden voor . Dit game bevalt me dan weer, ik ben wel een sucker voor Kirby en heb er ook al redelijk wat van gespeeld. Ideaal om echt te ontspannen met een game. En ik wil eindelijk weten welke de beste Kirby game op de 3DS is, want Planet Robobot heb ik al gespeeld, en Battle royale die vergeten we maar best vlug.

Uitgespeeld, en ik vind deze de minste Kirby die ik tot nu gespeeld heb. Heb me er soms door moeten worstelen. Met name de controls en positie van tegenstanders stond me vaak tegen. Hoewel het spel poepsimpel is, is het bijna onmogelijk bij de eerste play-trough niet telkens door tegenstanders geraakt te worden. Ik moet zeggen dat ik wel pas tegen het einde ontdekt heb dat je jezelf eigenlijk onraakbaar kunt maken door pijltje naar beneden te drukken.