Kirby: Triple Deluxe (2014)

Nintendo 3DS
Platform / Action

Ontwikkeld door HAL

Op een nacht groeit er een bonenstaak onder Dream Land, die enkele gebieden in de omgeving de lucht instuurt. Wanneer Kirby wakker wordt, zit hij tot zijn verbazing hoog in de lucht. Hij komt er vervolgens achter dat King Dedede gevangen is genomen door een wezen genaamd Daranza. Het is aan Kirby om zijn aartsrivaal te redden en rust terug te laten keren in Dream Land.

...oeps...helemaal vergeten dat ook Kirby Triple Deluxe uit 2014 is - want eigenlijk had ook deze in mijn jaarlijstje kunnen belanden. Het lijkt er sowieso vreemd genoeg op dat heel wat mensen deze release over het hoofd hebben gezien. Vreemd - want aan de kwaliteit zal het niet liggen. Heb hem vannacht weer eens een uurtje opgehad en het blijft geweldig. Grafisch ziet het er werkelijk geweldig uit met erg leuke 3D effecten (tot op heden een van de enige 3 of zo titels die ik steevast in 3D speel) - de muziek is lekker vrolijk en de levels steken prima in elkaar. Het is weliswaar niet het moeilijkste spel dat ik in 2014 gespeeld heb - maar qua 2D platformers zeker wel bij de leukste. (het typische euvel bij veel Nintendo games tegenwoordig - grote gedeeltes loop je zo doorheen, maar hier en daar springt de moeilijkheidsgraad heel even de hoogte in - en toegegeven, de collectables en alle sterren verzamelen is wel weer redelijk uitdagend). Dus...eh...met terugwerkende kracht toch nog in mijn lijstje/