Batman: Arkham Knight (2015)
PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Rocksteady
Uitgegeven door Warner Bros.
Batman: Arkham Knight is het derde en laatste deel van Rocksteady’s Arkham trilogie. Het verhaal speelt zich één jaar na de gebeurtenissen van Arkham City af. Scarecrow speelt weer een rol, en dreigt Gotham City te terroriseren met zijn beruchte Fear Gas. Batman moet weer eens op de top van zijn kunnen presteren, want naast Scarecrow zijn ook onder andere Two-Face, The Penguin en Harley Quinn van de partij. Daarnaast is Gotham City in z’n volledigheid voor het eerst te verkennen met de Batmobile.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=FpfytI2K7-I
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
De console versies van batman (in ieder geval met ps4) zijn dan ook 30fps. Maar console games lopen vaak vrij stabiel met 30fps.
Met pc is dit gewoon een heel ander verhaal als we het over Batman: Arkham Knight hebben.
Batman: Arkham Knight Tweaks and 30FPS Framerate Unlock Guide - gameranx.com
en probeer:
MotionBlur=False
MotionBlurPause=True
MotionBlurSkinning=1
DepthOfField=False
Maar ze zullen het waarschijnlijk wel weten te fixen door middel van updates 3bdelilah.
Anders .ini file of via amd of nvidia drivers "applicatie optie" aanpassen en bovenstaande opties zoals MotionBlur=False invoeren.
Oh ja, als er een optie aanwezig is genaamd: "NVIDIA GameWorks" (the witcher 3 had dit ook) GEWOON UITZETTEN!
Zielig hoe mijn meest geanticipeerde spel van het jaar zo snel is omgedraaid in een hele bron van frustratie.
Overigens snap ik nog altijd niet dat mensen zoveel tijd, moeite en geld in een game-pc stoppen, zeker bij dit soort games, terwijl je voor 400 Euro gewoon zowel de game als een next-gen console hebt. Heb Batman overigens voor 46 Euro. Echt heel netjes, ik gokte dat ik ruim 55 kwijt zou zijn.
Ben net mooi een uurtje Batman op mijn Xbox One aan het spelen. De game maakt meteen een geweldige indruk en verloopt vlekkeloos. Heb trouwens ook meteen mijn Harvey Quinn pack geïnstalleerd, ben best benieuwd hoe de extra missies met haar zijn.
En wat betreft pc gaming in het algemeen, een kwestie van smaak. Zie het als een investering. Daar waar een console een relatief lage instapdrempel heeft (~400 euro), betaal je wel vaak veel meer voor een spel (~50 tot 60 euro). Terwijl dat bij een pc vaak andersom is: vaak een hoge instapdrempel voor de pc zelf en dan, vooral door middel van heel veel sales, relatief goedkope spellen die je dan vervolgens naar eigen hartenlust kunt customizen, terwijl je dan bij consoles vast zit aan één vaste setting. Ik heb een legale code voor Arkham Knight bijvoorbeeld voor 15 euro weten te vinden, ik ben benieuwd of je dat kunt doen voor een PS4 of XBO. Maar dat is een andere discussie voor een andere tijd op een andere plaats, er is geen goed of fout, alleen kwestie van smaak.
Overigens snap ik nog altijd niet dat mensen zoveel tijd, moeite en geld in een game-pc stoppen, zeker bij dit soort games, terwijl je voor 400 Euro gewoon zowel de game als een next-gen console hebt. Heb Batman overigens voor 46 Euro. Echt heel netjes, ik gokte dat ik ruim 55 kwijt zou zijn.
Woorden van een console gamer lijkt me zo. Maar ik snap wel wat je bedoeld.
Qua game prijzen zijn er via gog.com en steam overigens ook extreem veel goede koopjes.
Er zijn verder gigantisch veel goede exclusieve pc games. Dat is in ieder geval een zeer goede reden voor een game pc.
Maar voor multi-platform games raad ik ook wel echt een console aan vanwege prijs en stabiliteit.
Naar mijn ervaring lopen multi-platform games tegenwoordig gewoon veel beter op consoles, ook al is een ps4 en x-one met een AMD processor en APU.
Met consoles word waarschijnlijk meer geld verdient, al loopt steam ook extreem goed qua verkoop.
Met pc moet je vaak op updates wachten en je bent gewoon erg hardware afhankelijk.
Voor epsxe, fusion etc. emulators+roms en oudere pc games (dus voor retro gamen) is een normale pc prima te doen, dus daar is geen pro gamePC voor nodig.
Maar voor pc exclusive games zoals The Talos Principle, A Story About My Uncle, DeadCore, The Vanishing of Ethan Carter en Mind: Path to Thalamus etc. is een gamePC wel te begrijpen.
Daarnaast zijn er ook veel mmo gamers (en veel gratis mmo games ook) en die doen echt alles door middel van een GamePC.
Daarnaast is een console wel erg gelimiteerd met zijn lagere resoluties (ze noemen het zogenaamd 1080p) en 25-30fps framecap.
Dus dat zou voor bepaalde mensen ook de reden kunnen zijn waarom ze puur voor pc zijn gegaan.
Maar, 3bdelilah, je merkt het toch elke keer weer dat pc games gewoon regelmatig grote technische problemen hebben. Of dat je een NASA pc nodig hebt om een game op top kwaliteit te spelen. Je argument dat pc games voor een prikkie te krijgen zijn vind ik niet zo boeiend. Een nieuwe game kost ook gewoon een Euro of 40-50. Op consoles heb je net zo goed afgeprijsde games, al kosten die wel meer dan veel Steam games.
Maar jij beoordeeld de game nu op de technische problemen. Ik begrijp dat overigens wel hoor, zou ook pissig zijn, maar dat gaan ze vast wel oplossen met een patch of iets in die buurt. De game zelf, inhoudelijk bekeken, is gewoon heerlijk. Heb er nu een avondje mee op zitten, erg onder de indruk. Het enige wat ik al vreesde komt uit; ik vind de Batmobile gewoon saai. En frustrerend.
@ AvMerode, woorden van iemand die nu al jaren alleen op consoles speelt, maar ook zeker 15-20 jaar een pc gamer was. Totdat de frustraties gewoon groter werden dan het speelplezier. Er zijn goede pc exclusives, er zijn alleen nog veel meer console exclusives. En sowieso heb ik tegenwoordig sterk het gevoel dat veel games die op console en pc uitkomen de focus vooral op de consoleversie hebben liggen (nogal logisch gezien de piraterij op de pc dat veel groter en dus kostbaarder is) en daardoor een mindere pc versie afleveren. Of je moet echt de zaken van elkaar scheiden, zoals met GTA V die gewoon 1,5 jaar langer voor pc is ontwikkeld.
Ikzelf ben overigens geen gamer die nog de graphics het allerbelangrijkste vind. Ik vond het op de vorige generatie consoles al mooi en nu op de nieuwe al helemaal. Dat GTA V en Batman op de pc nog iets mooier zijn dan op de One of PS4, het boeit me echt werkelijk nul. Dus daar doen veel gamers het denk ik niet meer voor. Het is wel goed dat de nieuwe generatie er is, want het grafische verschil tussen bv de 360 en de One zie je echt wel.
Maar ik denk dat we afdwalen, even terug naar de kern over Arkham Knight.
Wat houdt "inhoudelijk" volgens jou precies in dan? Ik denk dat we het daar dan niet mee eens zijn. Als het voor geen meter draait, is dat niet inhoudelijk? Als je om de haverklap uit je heerlijke ervaring wordt gehaald, is dat niet inhoudelijk? Dus bijvoorbeeld Dark Souls zonder de DSfix mod op pc zou je niet mogen beoordelen als de schijt port die het was en nog steeds is? Zolang het direct invloed heeft op de speelplezier dan is het naar mijn mening wel degelijk inhoudelijk. Overigens grappig dat je in je reactie naar AvMerode zegt graphics niet het allerbelangrijkste te vinden (ikzelf ook niet), dus heb ik het juist als ik aanneem dat je gameplay belangrijker vindt? Hebben crashes, freezes en heel veel stotteringen dan geen negatieve werking op de gameplay?
Dat is het punt dat ik wilde maken. Arkham Knight op de pc is op dit moment voor veel mensen grotendeels onspeelbaar. En op dit moment raad ik iedereen dan ook aan die dit op de pc wilde spelen om vooral Arkham Knight voorlopig links te laten liggen, en indien in het bezit van een current-gen console om hem liever daarop te spelen.
Zal wel over de console versie gaan dan.
Jammer dat je hele beleving zo in één klap in het water valt blijkbaar.
Wat ik me dan afvraag, vanwaar toch nog de 1.5? Als het spel geheel onspeelbaar voor je is en je op grond daarvan beoordeelt zou je net zo goed voor 0.5 kunnen gaan. Een half puntje voor de toch nog leuke plaatjes tussendoor af en toe.
Wat mijn console versie betreft maak ik me vooralsnog nergens druk om. Wat dan echter wel weer zo is, is dat ik gisteren van een bekende postorder instantie bericht kreeg dat zij niet in staat zouden zijn de game vandaag te leveren.
Dus zo geschiedde.
Zo zit ik hier dus op de release dag zonder game. Als het goed is komt ie morgen en heb een waardebon van vijf euro gehad, dat dan weer wel.
We zullen zien.
Een van de leukste dingen in Arkham City (rondvliegen) is hier een enorme bron van frustratie geworden. En tot dusver had ik, zoals veel reviewers al zeiden, het gevoel dat de Batmobile erg geforceerd wordt, en tel daarbij op dat juist deze segmenten (in combinatie met buitendeurs) zo schokkerig zijn, maakt het voor mij allemaal dubbel zo irritant.
Voor de rest mooie plaatjes inderdaad.
Ik ben ook verrast. Met Asylum en City (op wat DX11 optimalisatieproblemen na) hebben ze goede ports geleverd. En ik zou me verder ook niet druk maken over de PS4 versie (en ik neem aan ook de XBO versie), schijnt vrijwel vlekkeloos te draaien.
woorden van iemand die nu al jaren alleen op consoles speelt, maar ook zeker 15-20 jaar een pc gamer was. Totdat de frustraties gewoon groter werden dan het speelplezier. Er zijn goede pc exclusives, er zijn alleen nog veel meer console exclusives.
Ikzelf ben overigens geen gamer die nog de graphics het allerbelangrijkste vind. Ik vond het op de vorige generatie consoles al mooi en nu op de nieuwe al helemaal.
Nou als je een pc gaat gebruiken voor zowel nieuwe games als retro, dan zijn er voor pc wel echt veel meer exclusives.
Veel retro pc games zoals AVP1&2, Shogo Mobile Armor Division en Oudere doom games met nieuwe engines en mods zoals brutal doom, dark doom etc.
Ook heb je emulators zoals epsxe en scummvm etc. die zowel voor windows als linux verkrijgbaar zijn.
Vallen niet echt onder exclusieve game releases, maar wel extra programma's voor het spelen van games op een pc. Hetzelfde geldt overigens ook voor mods, de mogelijkheden zijn zowat oneindig met een pc.
Daarnaast zijn er extreem veel indie pc games die niet voor consoles zijn uitgekomen.
En natuurlijk is een pc heaven voor strategie en point and click adventure games.
Op de pc zijn er echt wel meer exclusives als je het volledig pakket bekijkt.
Maar er zijn wel extreem veel exclusive consoles games als je ps3, x360 etc. console games met ps2 games gaat combineren.
Maar graphics doen mij overigens ook niks, ben dan ook een retro gamer.
Nam het alleen even op voor de echte pc gamers.
Deze Batman schaf ik waarschijnlijk ook gewoon voor ps4 of x-one aan, al wacht ik eerst ff op een repack versie voor de pc. Ben benieuwd of ik hem goed aan de praat krijg voor pc.
De bedmobiel valt me ook heel erg mee en blijkt zelfs verrassend geinig tot nu toe. Speelt erg lekker en het is duidelijk dat er veel zorg is besteed om dit gedeelte goed uit de verf te laten komen.
Ze gaan er ook best een aantal verschillende kanten mee op voor zover ik tot nu toe kan beoordelen. En van een geforceerd of eentonig element heb ik tot nu toe nog niets gemerkt.
Vooral de platform achtige gedeeltes van de Riddler die ik tot nu heb gezien bieden wel enig vermaak en uitdaging.
Veder loopt het zoals we mogen verwachten op de ps4 uiteraard ook allemaal gewoon gesmeerd als een treintje.
Los van dat zou ik zeker de subreddit even in de gaten omtrent de launch problemen mocht je hem voor de PC aan willen schaffen. Maar allicht kan je dan zelfs nog beter Arkham City spelen, want deze wordt door de fans van open word games erg hoog aangeschreven.
Over hoe 'open' de wereld is van Arkham Knight kan ik helaas niet veel zeggen, behalve dat velen erg lyrisch zijn over het rijden in de batmobiel. Maar gezien je niet veel aan GTA vindt, weet ik niet of dat positief of negatief is.
Mocht je de game toch aanschaffen zou ik dat in ieder geval voor de console doen. Maar goed, veel meer dan 30 minuten heb ik niet gespeeld, dus heel veel meer kan ik er niet over zeggen (los van de bekende launch problemen).
Tegenwoordig moet een vervolg altijd groter en meer zijn terwijl een gelijkwaardig iets ook goed is.
Ik laat deze game gaan, ik wacht wel op iets nieuws
Persoonlijk ben ik dan ook wel te porren voor het rijden en gliden door een grote stad. Maar als dat niet je ding is houdt het op.
Al zie ik ook wel hoe een meer lineaire structuur zoals bij Asylum ook zijn charme heeft. Zat net nog te denken hoe we wel erg worden doodgegooid met de sandbox stijl met de eeuwige side missies etc.
Iedereen doet zo'n beetje hetzelfde tegenwoordig, dat is misschien ergens wel jammer.
Warner Bros. Games Montréal deed het ook niet slecht als ontwikkelaar van Origins.
Asylum steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit.
Lineaire aanpak spreekt mij persoonlijk ook veel meer aan.
Maar City en Origins vond ik waarschijnlijk ook geweldig omdat ik een combicbook en batman liefhebber ben.
Had vroeger wel altijd de neiging om een nieuwe game te kopen en helemaal met batman games.
Maar deze Arkham Knight schaf ik niet gelijk aan. Wacht gewoon op een flinke steam sale of x-one/ps4 versie voor een prikkie.
Voor nu bewaar ik liever mijn geld voor Halo 5: Guardians en Until Dawn.
Ik heb nu 2 dagen Arkham Knight gespeeld en zeker grafisch is dit by far de mooiste game die ik ooit heb gespeeld. Als je op een hoog punt in Gotham staat, met je wapperende cape in de regen en je kijkt in de verte waar helicopters vliegen en waar felle lichten schijnen...zeer indrukwekkend.
De game zelf is gewoon meer van hetzelfde. Paar nieuwe features, maar verder is er niks veranderd. Ik blijf wel balen dat de Batmobile een te prominente rol heeft. Dat ding heeft me nu toch al regelmatig geïrriteerd laten vloeken en dat kan niet de bedoeling zijn. Daarnaast zijn de gevechten als je in dat ding zit erg eentonig en saai.
Ik ben tegenwoordig geen hele snelle gamer meer, dus het duurt nog wel even voordat ik de eindcredits ga bereiken. Maar da's helemaal niet erg bij zo'n gave game. Die cutscenes ook, veelal beter dan de meeste Hollywood films.
Je moet er even inkomen en daar hou ik altijd wel van.
Grappig ook dat je het kostuum uit de oude serie kan gebruiken, ziet er niet zo vet uit als Bat's nieuwe high tech pak maar toch.
Verder toffe game tot nu toe. Het sfeertje van Gotham City is goed neergezet en de Batmobile doet het ook beter bij me dan verwacht.
Hoe dan ook, over Arkham Knight zelf. Naast de heel stroeve start (te wijten aan de eerdergenoemde onspeelbare stotteringen) zit ik er nu wel in. Het kan er prachtig uit zien (met nadruk op kan) en Gotham City lijkt heel gedetailleerd en veel kennis in gestoken te zijn. Ademt in elk geval veel sfeer, maar sfeer is nooit een probleem geweest voor de Arkham spellen. Vooral het gliden is echt heel tof verbeterd, iets wat al een van mijn lievelingsbezigheden in Arkham City was, is nu zelfs nog veel epischer en leuker. Uit de Batmobile vliegen en dan torenhoog de lucht in gliden verveelt nooit.
Wat betreft verhaal nog een beetje tegenvallend, maar ik ben nog steeds benieuwd wie deze Arkham Knight nou is. Ik heb zo mijn theorieën, maar tot dusver denk ik dat het wat anders wordt. Side quests lijken ook van een wat minder niveau te zijn dan Arkham City, maar ik gok dat ik ze nog niet allemaal gevonden heb. Batmobile is op dit moment ook beetje een hit of miss voor mij, soms leuk en fris maar soms ook weer heel duidelijk geforceerd, vooral in het begin.
Hoe dan ook, volgens Steam in totaal 11 uur op de klok, ongeveer 8 uur zonder grote technische problemen. En als deze technische problemen grotendeels wegblijven, dan zie ik mezelf wel het dubbele halen. Dan verandert uiteraard het cijfer ook.
Wat de Batmobile betreft, ik heb er al het e.e.a. over gelezen en het schijnt dat de Batmobile een grote rol gaat innemen. En als ik het zo lees, komt dat de game niet ten goede. Ik heb tot nu toe niets tegen de Batmobile, want je kunt heel snel van A naar B, maar als de game de Batmobile (te vaak) geforceerd gaat inzetten, dan vind ik dat denk ik minder geslaagd. Morgenavond een uitgebreide speelsessie van minstens 6 uur!
En Batman gebruikt geen guns, maar in de Batmobile mag dat ineens wel? Onbegrijpelijk voor mij. Ik merk ook gewoon dat als ik van A naar B moet, ik liever over de daken zweef dan dat ik dat onding oproep. Echt een dikke smet tot nog toe op een verder weer geweldige game. Ik hoop echt dat het gewoon aan mij ligt en ik het vanzelf onder de knie krijg, maar ik vrees het ergste...
GMG & Playfire Community Blog: Batman: Arkham Knight PC pulled from sale – all refund requests will be honoured - blog.playfire.com
Zelf kijk ik ook wel uit naar deze game, maar koop hem later dit jaar wel in de aanbieding voor de One
Ook hier niet echt problemen, soms wat stuttering, ik ben al blij dat ik de eerste cutscene vloeiend kon bekijken want ik ken mensen die daar al problemen mee hadden. Enige opmerking is dat als je alles op max set, de game er nog altijd uitziet als een Low settings spel en dan doel ik niet op character models , maar eerder op de environment. Niet echt pretty op PC
Ja ik las dat de console versies ook betere textures hadden.
Blijkbaar is de pc versie van lagere kwaliteit. Hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar krijgen is mij een raadsel. Game is te geld geforceerd, aangezien ze alle aandacht in de console versies hadden gestopt.
Terecht dat de game van steam is gehaald.