Batman: Arkham Knight (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rocksteady
Uitgegeven door Warner Bros.

Batman: Arkham Knight is het derde en laatste deel van Rocksteady’s Arkham trilogie. Het verhaal speelt zich één jaar na de gebeurtenissen van Arkham City af. Scarecrow speelt weer een rol, en dreigt Gotham City te terroriseren met zijn beruchte Fear Gas. Batman moet weer eens op de top van zijn kunnen presteren, want naast Scarecrow zijn ook onder andere Two-Face, The Penguin en Harley Quinn van de partij. Daarnaast is Gotham City in z’n volledigheid voor het eerst te verkennen met de Batmobile.

Pre-order geplaatst. Mooi wat extra dingen zoals de Harley Quinn campagne. Verheug me weer oprecht op deze game.

Dilemma. Kijk ook erg uit naar deze game, maar ben helemaal vol van The Witcher 3. Die slokt al mijn tijd op, dus ben bang dat Batman even in de wacht moet. Met pijn in mijn hart welliswaar

avatar van dr channard
Goed om weten. Door mijn examens laat ik The Witcher 3 nog even liggen dus mijn plan was om met AK te beginnen en me dan ten volle te concentreren op The Witcher 3 Geen slecht plan precies.

Net op tijd klaar met The Witcher 3, na 110 uur een beetje bijkomen en dan ben ik precies op tijd voor Arkham Knight. Zin in!! : D

Eerste reviews rollen naar buiten. Zo'n beetje iedereen unaniem mee eens dat het een fantastisch spel is, maar dat de Batmobile (helaas zoals ik al verwachtte) soms te geforceerd wordt.

Welke reviews zijn dat dan.

Ik lees nu die van IGN Benelux en daar staat in:

Moet je maar zelf lezen.

Ga het zelf meemaken over enkele daagjes want deze inmiddels ook in de pre order staan.

Zin an.

Natuurlijk.

Oeps, ik deed iets wat niet mag.

Had een quote uit een review geplaatst terwijl ik al vaak zat die waarschuwing heb ontvangen.

Maar heb het aangepast.

Las overigens ook een andere review en de indruk die ik nu uit twee reviews krijg is dat men vooraf ook enigszins bedenkingen had maar dat het uiteindelijk best blijkt mee te vallen.

Batman: Arkham Knight review: the good fight | Polygon

Confusie schreef:
Welke reviews zijn dat dan.

Ik lees nu die van IGN Benelux en daar staat in:

Zin an.

Natuurlijk.

Je kan hier een overzicht zien met korte samenvattingen van reviews. Ik zie veel minpunten staan over de Batmobile, helaas had ik al een voorgevoel dat die Batmobile niet zo goed zou zijn. Deze site is ook goed om gemiddeldes te bekijken en individuele reviews te lezen. Maar voor de rest zijn ze er wel lyrisch over. Ik heb hem in elk geval voor een goeie prijs weten te fixen, dus ik ben er ook klaar voor!

3bdelilah schreef:

Hoe heb je dat gedaan dan.

?

Wat mij nu opvalt is Gamespot weer met een karige zeven.

Kevin VanOrd weer.

Op zich kan ik zijn kritische noot en bovendien vaak scherpe pen wel waarderen maar zijn tien voor The Witcher 3 maakt het geheel dan toch weer een beetje dubieus.

Heeft het ook over matige bossfights.

Moeten we allemaal zelf gaan zien want deze serie staat bij mij juist bekend om de uitstekende, erg spannende bossfights.

En die zullen er ongetwijfeld weer inzitten.

Sowieso die leipe Scarescrow shit ben ik erg voor in.

Tja, wie niet.

Was van iemand die zijn code (die hij kreeg bij een GTX 970 videokaart) wilde verkopen en ik heb daar voor €15 dankbaar gebruik van gemaakt, haha. Zelfde met The Witcher 3, die was alleen wel een eurootje meer.

Ok dan, lekker man.

We gaan het meemaken.

3bdelilah schreef:

Ook mijn gevoel. Het komt erg arcade over in de video's. Al is het wel een geinige gimmick.

A oke we kunnen dus ook weer Scarescrow momenten verwachten?
Die zijn altijd lekker ziek..

Ach ja, die bedmobiel.

Was vanaf het begin al niet echt onder de indruk van de beelden.

Bedoel het karren door de stad lijkt me wel lachen, maar het knallen zag er al gelijk niet zo heel boeiend uit.

Echter zitten er wel vaker minder boeiende dingen in verder hele sterke games. Zoals van die eeuwige verplichte on rail sequenties.

We slaan ons er vast wel doorheen.

A man wat heb ik weer zin om door die prachtige donkere stad te zweven!..
En het regent altijd! en dat grauwe grijze trekt me gewoon.

En je hoeft niet verplicht gebruik te maken van de Batmobiel he....
Je kunt ook alleen te voet en vliegend het spel uitspelen.
Maar ja ik ga het toch doen, het ding ziet er monsterlijk uit!

Heb die review inmiddels gekeken en die beelden zijn inderdaad aardig om van te watertanden.

En ik moet zelfs enigszins terugkomen op mijn woorden, vond de bedmobiel stukken er nog niet eens zo onaardig uitzien deze keer.

Dat gedoe met die lasers en een beetje racen.

Kan nog best leuk zijn misschien.

We gaan het meemaken, we gaan het zien.

Of had ik dat al gezegd.

Toch wel heel erg zin in nu.

Ik vind een zeven net niet. Maar ik zeg er wel bij dat ik zijn kritische noot vaak juist waardeer.

Een zeven is niet echt een topper, en je hoopt natuurlijk dat het dat wel gaat worden.

Wat de boss fights betreft heb ik het puur over hoe ik het zelf beleefd heb.

Als je het vergelijkt met een Dark Souls is het inderdaad niet veel, maar misschien is dat ook niet geheel mijn ding.

Daar ben ik nog steeds niet helemaal over uit.

Verder heb je wel een punt overigens met je beschrijving hoe velen omgaan met beoordelingen, dat herken ik wel. En misschien maak ik me ik er zelf hier ook een beetje schuldig aan. Is voor mij aanvankelijk toch even slikken als een game waar ik zo naar uitkijk zo'n 'matige' beoordeling krijgt.

Ik ben een gevoelige jongen.

En het is iets dat Kevin van Ord wel vaker doet en eigenlijk doet ie dat wel goed, zoals ik al zei.

Het is een beetje dubbel denk ik, voor mij in ieder geval.

Bovenstaande post is een reactie op een post die inmiddels is verwijderd.

Iemand die commentaar had op mijn opmerkingen omtrent de zeven op Gamespot maar nu toch maar heeft besloten angstvallig zijn sporen uit te wissen.

Of ik zat heel erg te hallucineren afgelopen nacht, zou ook nog kunnen.

SouthParkFan
Leuke actie bij Game Mania: Ga dinsdag 23 juni (release van de game) als superheld verkleed naar een store en krijg een Batman shirt =)

Confusie schreef:
Bovenstaande post is een reactie op een post die inmiddels is verwijderd.

Of ik zat heel erg te hallucineren afgelopen nacht, zou ook nog kunnen.

Ik dacht al , gaat hij nu een gesprek aan met zn eigen

Er zijn wel gekkere dingen gebeurd maar nu even niet gok ik.

Lees overal reviews en ze zijn eigenlijk allemaal zeer lovend. De enige kritiek is dat het rijden in de Batmobile inderdaad niet altijd even leuk is. Verder roemen ze de beelden, de sfeer, het vechten, de verhaallijn. Kan me niet voorstellen dat dit tegen gaan vallen.

Rocksteady schijnt wel heel veel regels te hebben met gamejournalisten. Zo mogen ze niks spoilen over de verhaallijn. Maar goed ook, ik word graag zelf verrast.

Goede reviews idd zeg.. Had deze niet echt op de radar staan en ben ook niet een uitgesproken fan, maar heb toch wel erg veel lol gehad met het vorige deel ook.

Enige probleem is the witcher 3 waar ik nog lang niet mee klaar ben, die kon wel eens op de stapel belanden als ik deze eenmaal gekocht heb...

Is het toeval dat Batman nu op de buis is?
Het is in ieder geval een mooie opwarmer, morgen los met Arkham Knight.

Arkham Knight is inmiddels 3 uur te spelen op Steam en op het moment van schrijven heb ik slechts 40 minuten gespeeld. Hoe dat komt? Nou, de prestaties zijn ronduit belachelijk. Zowel Nvidia en vooral AMD gebruikers melden massaal klachten, waaronder ik. Zelfs met de beta driver van AMD (die geoptimaliseerd zou zijn voor Arkham Knight) is het beroerd. Ik durf me amper voor te stellen dat het zelfs slechter had gekund zonder die driver update. Met een 280X (3GB) en "slechts" op Normal settings en 30fps cap krijg ik freezes hier, crashes daar en overal waar ik kijk stotteringen. Op zeer frequente momenten lijkt het serieus net alsof ik naar een diavoorstelling kijk van losse (weliswaar prachtige) foto's. Ik heb zeer, zeer de neiging om nu al een stem uit te brengen, en niet zo'n goede ook want dit is ronduit bedroevend, maar ik mag hopen dat ze op heel korte termijn een patch uitbrengen die het merendeel van deze rotzooi oplost.

Op de PS4 en XBO schijnt het verder prima te lopen, het is dus alleen de bedroevende pc port waar technische klachten over zijn.

avatar van dr channard
Had ik niet verwacht van Rocksteady. Ik krijg mijn spel morgen binnen... Dat wordt bang afwachten.