Card City Nights (2014)

Macintosh / PC
Card / Adventure

Ontwikkeld door Ludosity
Uitgegeven door Ludosity

Trek door een nachtelijk stadje dat gevuld is met allerlei bizarre persoonlijkheden die slechts één gemeenschappelijke interesse hebben: een competitief kaartspel. Verzamel alle acht 'Legendary Cards' en vecht het uit met de mysterieuze 'Card King'.

avatar van dave
Een smakelijk tussendoortje voor als je even terechtkomt in een periode tussen twee meer 'omvangrijke' spelletjes. Card City Nights is namelijk niet meer of minder dan een tamelijk simplistisch kaartspel, waarbij je het leven van de tegenstander zo snel mogelijk naar nul moet zien te herleiden. Dit doe je door verschillende kaarten op een soort 'grid' te plaatsen en deze aan elkaar te koppelen. Hierdoor kun je verschillende combo's vormen die kaarten o.a. kunnen roteren, opnieuw tot leven brengen en uitschakelen.

Het spel mag na enkele uurtjes wel simplistisch aanvoelen, maar aanvankelijk ga je tot de vaststelling komen dat er meer komt bij kijken dan wat de Tutorial laat uitschijnen. Er zijn verschillende strategieën mogelijk en je kunt je eigen decks volledig aanpassen naargelang jouw stijl. Er zijn ook een heel aantal kaarten te verzamelen.

Het enige probleem is dat er op dit moment niet echt veel significantie zit achter het maken van een eigen deck. De AI van de tegenstanders is namelijk van een bespottelijk niveau. Slechts een kleuter zal met de handen in het haar zitten. Er is ook geen Multiplayer geïmplementeerd om dit gat op te vangen, dus veel voldoening ga je er uiteindelijk niet uit putten. Ik geloof dat ik op de Steam Community pagina ergens heb gelezen dat de makers de intentie hebben een aantal zaken in te voeren of aan te passen, maar ik heb geen idee waar of wanneer dit van toepassing zal zijn.

Toch een kleine aanrader, al was het maar omwille van de bijzonder lage prijs. (€€3.99 op Steam)

3.00