LocoRoco (2006)

PlayStation Portable / PlayStation 4
Puzzle

Ontwikkeld door Sony

De LocoRoco leven op een schattige planeet, voorzien van een gezichtje, waar ze zingend door het leven gaan. Wanneer de planeet op een kwade dag een dutje doet, stort er een meteoriet tegen de oppervlakte. Uit de meteoriet komen de Mojya’s, zwarte vliegende wezens, tevoorschijn. Ze vallen de LocoRoco aan en eten ze op. Aan jou de taak om zoveel mogelijk LocoRoco te verzamelen en de vrede op de planeet te herstellen.

avatar van waxs
Geweldig in alle opzichten, soms wel wat makkelijk maar de gameplay is zo goed uitgewerkt. Dit is er echt eentje in het rijtje Lemmings, Pac-Man en Pong, waar simpelheid zeer effectief is.

avatar van jaspertje3
Echt heel erg leuk, maar na een tijdje misschien toch wat eentonig.. En de moeilijkheidsgraad ligt na een tijdje ook erg hoog vindt ik. Ben in ieder geval benieuwd of deze nog naar de Playstation 3 komt, want daar gaan wel geruchten over.. (op 't playstation network moet ie dan verschijnen)

avatar van AmazingPP
In de ruim 28 jaren dat ik nu computerspelen speel verbaasd het met telkens weer, dat er eens in de zoveel tijd een spel uitkomt, wat grafisch geen bal voorstelt, maar qua speelbaarheid zo briljant is bedacht, dat het spel een enorme hit is. Grootste voorbeeld hiervan is natuurlijk Tetris. Terwijl de meeste fabrikanten van software ons om ons oren slaan met de meest fantastische graphics, en dan heb ik het over nu, waagt Sony om dit spel uit te brengen met simpele graphics, maar met een gameplay waar menige game jaloers op kan zijn. De simpelheid is dan ook de kracht van het spel, maar kijk je even verder dan je neus lang is, blijkt het nog helemaal niet zo simpel te zijn. Persoonlijk heb ik nog nooit de volle 20 poppetjes in mijn fles gehad op het eind. Dat zegt waarschijnlijk ook iets over mij als speler, maar ook iets over het spel. Waanzinnig grappig dit spel, heeft me uren vermaakt!! 4,5*

avatar van Maarten||
Overgewaardeerd, erg eentonig. Toch nog een voldoende *3,0

De designs zijn briljant, maar als spel rammelt het hier en daar: bij de serieuze uitdagingen, waaronder het verzamelen van alle LocoRoco in de levels, blijkt het spel helaas niet bepaald vergevingsgezind en behoorlijk frustrerend. Het wordt een serieuze uitdaging om juist net zo goedgehumeurd te blijven als de LocoRoco steevast zijn.

Terwijl dit ontwerp schrééuwt om genade en toegeeflijkheid naar de speler!

Het is dus maar beter om de echte uitdagingen te laten voor wat ze zijn, om het spel met een stralende glimlach te doorlopen, om achter te blijven met een gevoel dat hier meer in had gezeten.

avatar van Justinx
Dit spel viel me nog tegen. Ik had een tijd geleden de demo gedownload, maar toen ik voor de vakantie dit spel had geleend van een vriend viel Locoroco best wel tegen. Het idee is leuk, maar kan niet mij niet lang boeien. Ook de kinderlijke muziek komt na een gegeven moment je oren uit en dan wordt dit spel pas echt een sleur om te spelen. Leuk voor even dus, maar daarna is het wel weer leuk geweest. Kan lang niet tippen aan de geweldige Lumines (2) die ik in de vakantie daarentegen wel helemaal heb grijsgespeeld. Een matige 3* voor deze Locoroco.

avatar van wiiplayer
Echt geweldig leuk spel voor de psp!!
De Graphics zijn zo geweldig , cartoonstyle met veel afbeeldingen , bewegingen, en liedjes waar je helemaal happy van word.
Het is schitterend bedacht, en er zijn meer dan genoeg levels.
Ook mooi hoe je nou een keer het scherm moet draaien om de persoon ( in dit geval de gummybal of so iets) te kunnen laten bewegen en lopen. veel mooie ontdekkingen waar je om kan lachen en genieten. LocoRoco is een fantastisch geanimeerd spel die hoog in de ranglijst moet staan. Als je een keer Down bent , kun je dit spel wel even aanzetten. Geen andere manier om zo blijer te worden. 5***

Sims
Enorm originale! En verslavend! Maar toch na een tijdje heeft het steeds minder variatie.

Daarom toch een 3. Jammer... Had veel leuker kunnen zijn, want het is een vordomd leuk idee.

avatar van Klaas-Jan
Toch wel lachen hoor, beetje kort misschien.

avatar van sdr
sdr
Geweldig spel, dat je wel een glimlach moet tevoorschijn toveren. De Loco en de levels zien er allemaal goed uit, en de muziek is ook erg goed. Op het eerste gezicht is dit spel misschien makkelijk en kinderachtig, maar eigenlijk maak je het zo moeilijk als je zelf wilt. Alles in een level halen is niet altijd even makkelijk. Weinig op aan te merken dit spel, als het dan toch iets is, dan had de speelduur iets langer gekund.

avatar van wiiplayer
Ik heb nu voor mijn iPod Touch een spel Rolando.
Lijkt veel op Loco Roco.

wiiplayer schreef:
Ik heb nu voor mijn iPod Touch een spel Rolando.
Lijkt veel op Loco Roco.

Heey, ik heb rolando ik op me iphone
echt superleuk voor maar 5 euro

avatar van wiiplayer
Ik heb de Lite versie. Dat ziet er goed uit.

Dit spel is geniaal!

de Graphics zijn bijzonder te nemen en heel sfeervol, de game straalt 1 en al vrolijkheid uit. Het muziektunetje verveeld geen moment, en kan je dag in 1 keer opbeuren. Natuurlijk is deze game gemakkelijk. Maar het concept is orgineel en gedurfd en dat spreekt mij aan. Geef het een kans!

De regendruppels hoor ik vallen, buiten is het volledig donker, het lijkt een gewone dag in december , iedereen lijkt depressief te zijn, behalve ik. Ik loop fluiten in het rondte. De reden heet LocoRoco.

LocoRoco is zo'n typische game die je met een glimlach op je gezicht speelt, deze game straalt 1 en al vrolijkheid uit. Dat heeft mede te maken met de felle kleuren en de vrolijk deuntje, die je half automatisch mee zult fluiten. Het spel principe is eigenlijk heel simpel je hebt een geel balletje, en die moet samenvoegen met andere bolletje die verspreidt liggen in de levels, waardoor je een grotere massa zult worden . Uiteindelijk zul je zo rond worden waarbij de Buik van Jaap niks meer voor lijkt te stellen. Wat overigens wel origineel is aan de gameplay is dat je niet het balletje eigenlijk bestuurt maar eigenlijk de gehele speelwereld kantelt. Het is een typisch voorbeeld van ga van punt a naar punt b, en mede daarom is het knap dat deze game niet verveeld.

De graphics vallen ook zeker niet tegen. overal zie je kleurrijke bloemen, en andere kleurrijke gebieden. Je hebt overigens ook verschillende kleuren locoRoco's die je gaandeweg vrij zult spelen, en allemaal zullen ze een ander deuntje ten gehoren brengen, zo heb je ook een kleur die er een beetje hiphop gehalte aangeeft en ook vrouwelijke locorocco's. de puzzels zijn ook leuk bedacht, zo moet je af en toe uit elkaar vallen om tussen smalle gebieden te komen. of moet je een slapend object wakker zien te zingen.

zoals je kunt horen, heb ik me kostelijk vermaakt met deze titel, en raad ik hem iedereen aan. Het is iets anders dat een standaard platform spelletje. het Origineel,kleurrijk en het spel heeft de hart op de juiste plaats. Speel het en ervaart het!!!

Overigens heb ik mij stem verhoogd naar een 4,5

locoroco, oude herrineringen komen op,wat een plezier heb ik aan dit spel beleefd, zo vrolijk zo aparte gameplay, dit spel verdiend een hoge beoordeling!

psp
locoroco is een fantastisch spel met leuke graphics en een heerlijke besturing en muziek! Toch kan het nog beter, en ik vind het doodzonde dat ze deel 2 zo op deel 1 hebben laten lijken ( ik heb zelf deel 2 nog niet gespeeld, maar ik lees het overal.) Elke wereld lijkt heel erg op elkaar tot nu toe ( ik heb nu net 3 werelden gehaald, hoeveel zijn er in totaal?), en dat is toch een beetje jammer. Bij de eerste wereld was ik heel enthousiast, elk level had een andere stijl. Van een ijslevel tot in het lichaam van een groot beest. Maar wereld 2 en 3 hebben bijna dezelfde levels helaas. Alsnog speel ik de levels met heel veel plezier door de heerlijke besturing etc. maar toch vind ik het jammer dat elke wereld niet totaal anders is van elkaar. Voor nu geef ik locoroco dik 4 sterren, net niet 4.5. Maar dat kan nog veranderen.