EA Sports UFC (2014)

PlayStation 4 / Xbox One
Fighting

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

In dit vervolg op de UFC Undisputed reeks stap je opnieuw in de ring met één van de tientallen UFC fighters. In verschillende gewichtsklassen kun je het opnemen tegen grote namen als Cain velasquez, Jon Jones, Cung Le, Jose Aldo en Ronda Rousey. Door de slimmere A.I., welke zijn strategie op ieder moment kan aanpassen aan jouw speelstijl, zijn de gevechten tactischer en intenser dan voorheen.

avatar van Naomi Watts
Eerste indrukken zijn héél erg goed. Wat het meeste opvalt zijn de werkelijk sublieme character models, bijna niet van echt te onderscheiden. Maar ook de 'damage' models zijn zo sterk, hoe zwaar je iemand toe kan takelen is erg impressive.

Wat vooral erg goed is dat EA de essentie van de sport naar de game hebben weten te vertalen. Een totale mastering van de sport is een must, met alleen een standup game of alleen een ground game kom je er niet, dat heeft gevolgen voor je invloed een bout naar je toe te trekken. Leren verdedigen is een must.

De game is wel erg kaal, mbt modus maar de modus die er voor mij toe doet zit er in. De career modus, waar je je via The Ultimate Fighter een contract verdient en je carriere opbouwt. Erg fijn zijn de kleine details die tellen zoals als je in je carriere echt fysieke beatings krijgt zal dat zware invloed hebben op de lengte van je carriere.

Voor de eerste game van een franchise zeer goed voorlopig, en dat wordt komende edities alleen maar beter. Ook benieuwd met welke DLC EA nog komt, want er missen nog wel wat fighters.

Klint best interessant - met name die fysieke beatings. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de 1ste Disputed nog altijd in de rek heb liggen en erg zelden heb opgehad. Ook al vind ik hem nochtans niet slecht. Maar qua 'realistische' fighters prefereer ik altijd Fight Night. (Ok. Is natuurlijk een andere sport. Maar het blijft qua gevoel dus ongeveer in hetzelfde genre).