Super Smash Bros. for Wii U (2014)

Nintendo Wii U
Fighting

Ontwikkeld door Sora en Namco Bandai

Het vierde deel in de competitieve Super Smash Bros. reeks, waarin je diverse aanvallen gebruikt om het tegenstanders schade aan te richten, zodat zijn of haar schadepercentage omhoog gaat, en makkelijker uit het speelveld te slaan is. De bekende personages uit tal van Nintendo franchises, zoals Mario, Donkey Kong en Pikachu, worden nu ook vergezeld door nieuwe vechters zoals Mega Man en de Wii Fit Trainer.

Winkelwagentje schreef:
Super Smash Bros voor Nintendo 3DS staat vanaf heden apart op de site: klik.

Eindelijk!

Inderdaad helemaal top, thanks Winkelwagentje!

En in het algemeen, er staat trouwens een nieuwe Direct gepland voor aanstaande donderdag 23 oktober rond middernacht (dus in principe eigenlijk 24 oktober). Schijnbaar 50 nieuwe dingetjes die (nog) niet bij de 3DS versie zitten. Ik ben sowieso van de partij en ik ben benieuwd wat voor heerlijks we te zien krijgen.

avatar van Princess Piranha
Ooh oeps, ik dacht eerst de nacht van 24 oktober op zaterdag. Maar het is dus donderdag om middernacht Zijn het trouwens echt 50 exclusieve dingen? Want in het Nintendo bericht staat: "50 dingen die je niet mag missen". Nouja, we zullen zien.

@Princess Piranha. Hmm, ik lees nu tegenstrijdige dingen. Blijkbaar staat er op de Franse (en o.a. Nederlandse) Nintendo site dat het om 50 algemene dingen gaat, maar de Japanse site zegt:

12月6日に発売されるWii Uソフト『大乱闘スマッシュブラザーズ for Wii U』。3DS版に収録していない要素を中心に映像にまとめて放送します。

En volgens mijn jarenlange studie en kennis van de Japanse taal (oftewel Google Translate, haha), staat er expliciet dat het nieuwe dingen zijn die NIET in de 3DS-versie zitten. Maar ik zou dan inderdaad liever uitgaan van 50 algemene dingen, want ik zie het niet gebeuren dat de Wii U versie zóveel nieuwe dingen heeft t.o.v. van de 3DS. Maar ik hoop het wel natuurlijk.

avatar van horizon
Wii u zal sowieso stage creator krijgen.

Eigenlijk weten we nog bar weinig over de opties in de Wii U versie. Ik ben benieuwd waar Nintendo mee komt.

horizon schreef:
Wii u zal sowieso stage creator krijgen.

Alleen dit is al geweldig!

Alleen vind ik het wel apart dat Nintendo met een Mario maker op de proppen komt.
Als een zelfstandig spel, nou ja dit zal wel beperktere mogelijkheden hebben...
Of het word apart als Dlc verkocht..

Damn!... je eigen Smash level´s maken hoe mooi is dat.

Holy shit that Nintendo direct!

Ik zal even een lijstje maken met alle aankondigingen zodat we ze mooi op het forum hebben staan.

kiriyama
Begin er nu toch ook wel zin in te krijgen ja. Zal m'n eerste smash worden.

Hieronder een korte lijst met aankondigingen. Ik kan je echter aanraden om de Nintendo Direct gewoon te kijken want het is heel erg leuk om te zien! All hail the announcer!!

- 8-player Smash is een aparte mode met grote stages. Deze mode is niet online te spelen.

- Dual-Plane battles zijn stages waar je zowel op de voorgrond als op de achtergrond kunt vechten.

- Miiverse Stage is een speciale stage die niet vanaf de release speelbaar is. Miiverse posts van fighters worden er getoond.

- Een soortgelijke Snake Codex is terug. Als je Pit gebruikt in Palutena's Temple kun je soortgelijke gesprekken activeren. In de Star Fox levels zijn ze er ook.

- Boss characters komen in sommige levels tevoorschijn. (Metal Face en Ridley).

- Special Smash is terug.

- Coin en Stamina battles zijn terug.

- In My Music kun je kiezen hoe vaak een bepaald nummer van een stage te horen is. Je kunt hier ook instellen welk menu muziekje het vaakst te horen is.

- Je kunt nieuwe muziek toevoegen door cd's op te pakken die in de verschillende modes tevoorschijn komen.

- Er zijn challenges die je kunt halen. Denk hierbij aan speel een X-aantal uur enz.

- Classic mode is terug en kan worden gespeeld met 2 spelers. Het is nu iets anders want de gevechten zijn gebaseerd op skill niveau.

- In All-Star mode vecht je tegen alle personages in de game. Je vecht eerst tegen de nieuwste en op het laatst tegen de oudste. Deze mode is ook met 2 spelers te spelen.

- Event mode is een mode waarin je verschillende gevechten moet winnen. Als je wint openen zich nieuwe paden die leiden naar nieuwe gevechten. Als je het met 2 spelers speelt zijn het aparte gevechten die compleet anders zijn dan als je alleen speelt.

- Smash Tour is een soort board game dat je met 4 spelers tegelijk kunt spelen. Op het bord speel je met je Mii's.

- In Target Blast kun je alleen of met een vriend samenwerken om de doelen te vernietigen. Het is ook mogelijk om competitief met maximaal 4 spelers tegen elkaar te spelen.

- In Group Stadium kun je homerun samen met een vriend spelen of met zijn vieren tegen elkaar spelen. Daarnaast is het ook mogelijk om Multi-Man Smash met z'n vieren te doen.

- Special orders is een nieuwe game mode waarin je challenges van Master Hand en Crazy Hand aan kunt gaan. Hier kun je verschillende prijzen winnen.

- De geïntroduceerde Master Core van de 3DS versie heeft een nieuwe vorm: Master Fortress.

- Alle knoppen op de controller kunnen naar eigen wens worden aangepast.

- De 3DS kan worden gebruikt als controller als je de 3DS versie hebt.

- Custom fighters van de 3DS kunnen worden overgezet naar de Wii U versie.

- In Photo Studio kun je speciale foto's van je trofeeën maken.

- Trophy rush is de manier om snel trofeeën te verzamelen. Dit kun je ook met 2 spelers doen.

- Amiibo figuren zijn Figure players die levelen als je vaker tegen ze vecht. Als je ze gebruikt bij andere mensen gaan ze sneller een level omhoog.

- Tourneys is een online functie waarin je toernooien kunt organiseren. Dit wordt later toegevoegd.

- Je kunt snapshots aanpassen met de gamepad.

- Je kunt gebruik maken van voice chat, maar het is tijdens gevechten uitgeschakeld.

- In Stage Builder kun je met de Wii U gamepad van alles maken.

- Je kunt foto's en stages delen met de wereld. Ook dit wordt later toegevoegd.

- Als je beide versie van de game hebt kun je bij club Nintendo 2 cd's met soundtracks krijgen.

- Mewtwo komt terug als DLC en is gratis als je zowel de Wii U als de 3DS versie hebt.

All Seeing Fish
Die Amiibo characters wat kan je daar nou mee ?

Is het zo dat als je Super Smash Bros koopt er geen speelbare characters zijn zonder Amiibo poppetje ?

All Seeing Fish schreef:
Die Amiibo characters wat kan je daar nou mee ?

Wat ik heb begrepen is dat je je Amibbo kan lvl'n en zo dus een draagbaar gepersonaliseerd karakter hebt om zo overal mee te kunnen spelen!

All Seeing Fish
Er zijn dus een aantal main characters beschikbaar en de Amibbo's enige toegevoegde waarden is dat je deze kunt levelen en draagbaar kan maken en ingame characters zijn dan niet te levelen.

Ik vraag me ook af of er extra characters beschikbaar komen door middel van DLC, Amibbo's of beiden, ik vind het heel erg onduidelijk allemaal.

All Seeing Fish
Oke, een dlc character is dus een kale versie en een Amibbo geeft deze een extra dimensie.

All Seeing Fish
Op de manier hoe ik het begrijp wordt Super Smash Bros een hit en de Amibbo een flop!

Als eea aanslaat bij het jonge publiek, zie ik het nog wel een hit worden die amibbo's

Ik denk dat die Amiibo figuren nog best goed gaan verkopen. Daarnaast zien ze er best goed uit, dus staan ze ook leuk als verzamel object.

All Seeing Fish
Bij Sylanders en Disney Infinity is een poppentje een volwaardig character die je ingame kunt gebruiken, bij Nintendo games heb je de characters al en geven de Amiibo's een kleine meerwaarden.

Trouwens net ff de Nintendo direct gekeken over deze super smash, maar man man man, wat word dit uitgebreid zeg. Ontzettend veel content!

All Seeing Fish
Nu hopen dat de verkoop van de Wii U mee gaat met de Xbox One en Playstation 4.

Release datum voor EU is weer veranderd, deze keer in ons voordeel: 28 november!

...dat is geen voordeel. Dat is maar een week na Dragon Age - dat red ik nooit!

Sinner schreef:
...dat is geen voordeel. Dat is maar een week na Dragon Age - dat red ik nooit!

Je kunt ze ook tegelijkertijd spelen, was ik sowieso al van plan met de oude datum van 5 december. Meerdere spellen op verschillende systemen vind ik niet erg, zorgt wat mij betreft voor een frisse afwisseling. Vooral als 't twee compleet verschillende spellen zijn zoals Smash en DA:I.

spelfreak
Ik heb amper tijd gehad om de 3DS versie te spelen. En ook Shadow of Mordor ligt hier nog onaangeraakt. Zelfs met Destiny ben ik nog niet klaar.

Wordt voor mij dus lekker wachten tot de kerstvakantie.

Maar voor de rest toch een voordeel. Veel plezier alvast .

Dat is geweldig nieuws! Ik kan niet wachten.

Met welke controller gaan jullie hem spelen?

Vanavond om 23:00 (NL) trouwens een nieuwe Nintendo Direct! Waarschijnlijk wat extra info over Smash en dan ook andere spellen die voor "lente 2015" gepland staan (uiterlijk mei 2015?). Misschien ook een Smash demo op de eShop? Zou het ideale moment voor mij zijn om te kijken hoe het speelt met een Wii U Pro Controller, anders wordt 't gewoon lekker de oude vertrouwde NGC controllers. Werken perfect voor Smash. Ben ook benieuwd of we iets nieuws aangekondigd krijgen, duimen voor Majora's Mask 3D.

-marco- schreef:
Met welke controller gaan jullie hem spelen?

Drie letters: NGC! Jij ook?

3bdelilah schreef:

Drie letters: NGC! Jij ook?

Twijfel nog, maar denk met de wii u pro controller.

Krijg hier steeds meer zin in!

Hond uit Duck Hunt speelbaar in Smash Bros - Trailer - Nieuws - InsideGamer

Btw; Momenteel gunstig geprijsd bij Wehkamp. Mijn pre-order staat